Peseminen

Eero93
Pyörä:
'09 Xtreme (Derbi)
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.6.2006 18:53
Peseminen

ViestiKirjoittanut Eero93 » 28.7.2006 12:38

Joo, mitenkäs teiän mielestä kannattas pestä mopo ja miss järjestykses... Ku on toi GY50 vähä kuranen parin päivän ajelun jälkeen :D Neuvoja ja muita niksejä saa kertoo.
Eetu_90
Pyörä:
Solifer-Suzuki S 50cc, Suzuki rmx 250cc
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
30.5.2005 16:10

ViestiKirjoittanut Eetu_90 » 28.7.2006 12:42

Painepesuri vain käteen ja pesemään, kaikista paskasimmat/öljysimät kohdat kannattaa puhdistaa rätillä ja jollain pesulioksella...

jos onnistut hajottamaan moposi painepesurilla en ota vastuuta, en tiedä kestääkö noi uudemmat mopot ton painepesurilla pesun, omani kestää... :D
-Suzuki s projekti
-Myydään
lawer
Liittynyt:
16.4.2005 18:32

ViestiKirjoittanut lawer » 28.7.2006 14:39

Ite ainaki aluks hammasharjalla/tiskiharjalla pesen kurasimmat osat, sit painepesurilla ruiskutan liuottimen ja vähän ajan päästä ruiskutan liuottimen pois. Sit räteillä kuivaan sen ja pari kertaa vuodessa vahaan..
KMX_racing
Pyörä:
pappis vm72, pappis vm 78 ja terässiipi
Paikkakunta:
Soini
Liittynyt:
22.12.2005 21:39

ViestiKirjoittanut KMX_racing » 28.7.2006 14:44

mä ainaki pesen vaha shamppoolla.
käytän pesemisessä rättiä ja sit heittelen sangolla vettä päälle ja kuivaan...ei ainakaan mun uus furia siitä pilalle oo menny..:D
misku
Liittynyt:
28.11.2005 17:15

ViestiKirjoittanut misku » 28.7.2006 15:00

Muistakaahan pojat ja tytöt käyttää moponne kuiviksi, ettei tule turhaan vikoja.
Obie
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
25.6.2005 19:45

ViestiKirjoittanut Obie » 28.7.2006 16:02

Moposta irtoaa tarrat jos painepesurilla pesee.

Pese näin:

1. Huuhtelet koko mopon ensin puutarhaletkulla (enimmät paskat pois)
2. Likaisimpiin paikkoihin ruikit liuotinpesuainetta
3. Otat ämpäriin vettä ja laitat sinne auton pesuainetta
4. Harjailet sillä pesuainevedellä mopon ympäriinsä
5. Sitten huuhtelet pesuaineet pois
6. Jos intoa riittää voit laittaa vielä muovikirkastetta niin tulee kiiltoa (ensin pitää kuivata)

Tota voi sitten soveltaa aika reilusti. Jos ei ole puutarhaletkusydeemiä, niin saavilla heittää vettä taikka työntää mopon suihkuun tai järveen. :) Liuotinpesuaine ei ole mitenkään pakollinen mutta jos löytyy niin kannattaa käyttää. Se helpottaa vaan työtä.
Eronen
Liittynyt:
19.8.2005 20:52

ViestiKirjoittanut Eronen » 28.7.2006 16:25

No mä ensin tosiaan puutarhaletkulla "Kostutan" ;) moponi. Sitten ämpäriin vettä ja fairia (Tippa ei riitä) ja sitten jynssäämään niin että blinggaa!
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 19.1.2007 12:37

Obie kirjoitti:Moposta irtoaa tarrat jos painepesurilla pesee.

Pese näin:

1. Huuhtelet koko mopon ensin puutarhaletkulla (enimmät paskat pois)
2. Likaisimpiin paikkoihin ruikit liuotinpesuainetta
3. Otat ämpäriin vettä ja laitat sinne auton pesuainetta
4. Harjailet sillä pesuainevedellä mopon ympäriinsä
5. Sitten huuhtelet pesuaineet pois
6. Jos intoa riittää voit laittaa vielä muovikirkastetta niin tulee kiiltoa (ensin pitää kuivata)

Tota voi sitten soveltaa aika reilusti. Jos ei ole puutarhaletkusydeemiä, niin saavilla heittää vettä taikka työntää mopon suihkuun tai järveen. :) Liuotinpesuaine ei ole mitenkään pakollinen mutta jos löytyy niin kannattaa käyttää. Se helpottaa vaan työtä.


Muovikirkasteiden kanssa pitää olla varovainen että mitä käyttää sillä joissakin jotakin ainetta mikä irrottaa maalipinnan ja sen jälkeen aina kun yritätä uusiks maalata nii se hylkii sen maalin poies... En nyt muista että mikä se aine oli mutta yks automekaanikko/maalari mulle siitä puhu...
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
J0N|
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
3.11.2005 21:06

ViestiKirjoittanut J0N| » 19.1.2007 14:48

1. teollisuusliotin kuivaan pintaan ja ihan jokapaikkaa.
2. huuhdellaan painepesurilla kone yms läheltä katteet sitte hiukan kauempaa.
3.teollisuus shamppoo ja harja käteen ja sillä joka paikka.
4. huuhdellaan joka paikka ei välttämättä läheltä.
5.Säämiskällä kuivaks.
6.vahapintaan
noin mä sen teen. ei varmasti ainoa oikea tapa, tyylejä on niin monta kuin tekiöitä. Ja samalla kiristän ketjut yms.
EVM
Pyörä:
Yamah DT 125 R -97, Cagiva Freccia C-12 -89
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.2.2006 11:31
peseminen

ViestiKirjoittanut EVM » 19.1.2007 15:52

Syöksysämpylä kirjoitti:1. teollisuusliotin kuivaan pintaan ja ihan jokapaikkaa.
2. huuhdellaan painepesurilla kone yms läheltä katteet sitte hiukan kauempaa.
3.teollisuus shamppoo ja harja käteen ja sillä joka paikka.
4. huuhdellaan joka paikka ei välttämättä läheltä.
5.Säämiskällä kuivaks.
6.vahapintaan
noin mä sen teen. ei varmasti ainoa oikea tapa, tyylejä on niin monta kuin tekiöitä. Ja samalla kiristän ketjut yms.
seuraavaks huomataan ku teollisuus liuotin oli hiukan liian vahvaa, maalit kuori ittesä itri katteist, ja muovi rupes sulaa, semmonenkin tapahtuma on nähty...
veikkaisin että siitä säädetään kampikammion katto ja spottivalojen väritystä portaittain, myöskin pakoputken paukkulaakerin jäykkyys luultavasti säätyy kun sitä kierittää toiseen suuntaan
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 19.1.2007 16:11

Sitähän ei muoviin tai maalatulle pinnalle saa laittaa. Muistakkee se.
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 19.1.2007 16:12

Obie kirjoitti:Moposta irtoaa tarrat jos painepesurilla pesee.


Joko sulla on on joku maatalouspainepesuri, tai sitten tarrat on helvetin huonosti kiinni. Ite pesen kanssa painepesurilla, tommosella ihan pikkusella. Ei saa mitään tarroja lähtemään vaikka ihan vierestä suihkis.

Eli:

Kastelen mopon, katteisiin yms. autoshampoo, öljysiin ja rasvasiin paikkoihin semmosta rasvanpoistajaa.
Sitten pesee painepesurilla, ja jos jonnekkin jää vielä likaa niin jollain harjalla tms. harjaa, ja pesee uusiks. Sitte kuivaan kankaalla tai jätän kuivumaan.
Näin se menee.
pezku^
Pyörä:
SF2 SilverSport
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
14.1.2006 10:36

ViestiKirjoittanut pezku^ » 19.1.2007 16:16

iikka88 kirjoitti:
Obie kirjoitti:Moposta irtoaa tarrat jos painepesurilla pesee.


Joko sulla on on joku maatalouspainepesuri, tai sitten tarrat on helvetin huonosti kiinni. Ite pesen kanssa painepesurilla, tommosella ihan pikkusella. Ei saa mitään tarroja lähtemään vaikka ihan vierestä suihkis.

Eli:

Kastelen mopon, katteisiin yms. autoshampoo, öljysiin ja rasvasiin paikkoihin semmosta rasvanpoistajaa.
Sitten pesee painepesurilla, ja jos jonnekkin jää vielä likaa niin jollain harjalla tms. harjaa, ja pesee uusiks. Sitte kuivaan kankaalla tai jätän kuivumaan.
Joo tosiaan meidän painepesurilla lähti entisen auton nokkapellistä maalit ku täydellä paineella ja 150' höyryllä laski :D
Painepesurilla ei sit ainakaan kannata hirveesti suhia laakereihin, koska ne ei juuri siitä tykkää.
Powered by Peugeot
#skootterit @ quakenet
Petu^
Pyörä:
-tön
Liittynyt:
9.4.2006 13:22

ViestiKirjoittanut Petu^ » 19.1.2007 16:16

Obie kirjoitti:Moposta irtoaa tarrat jos painepesurilla pesee.
Onko koskaan tullu mieleen että painepesurillakaan ei aina tartte pestä suurimmalla paineella? Itellä ei ainaskaa oo irronnu ykskään tarra ja oon pessy painepesurilla.
Lurjus
Liittynyt:
22.10.2005 19:33

ViestiKirjoittanut Lurjus » 19.1.2007 16:19

Vesiämpäri, harja ja mäntysuopaa. Siinä se.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista