tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

auttoivatko vanhemmat mopon ostossa?

2619 81%
607 19%
Ääniä yhteensä : 3226
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Zoneri » 27.1.2012 8:56

Nyt menee kyll ihan ot:ksi mutta mutta..
Kannattaisko tuommonen vuosmallin nakki ja peruna soliferi noutamassa pois sukulaislta? Täyrellinen koneremppa tehty huoltoliikkeessä, mutta ilmeisesti puola paskana( tai ny mikä onkaan noissa kärjellisissä sytytyksissä)
Ja tietenkin ilmaiseksi saisin.
Paska mikä paska.
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut AGK » 27.1.2012 9:28

Sinuna olisin menossa jo, sen verta harvinaisia vehkeitä, eikä sytkäjärjestelmä ole vaikea uusia. Hushus siitä! Tästä ei varmastikaan enää jatketa, voit mennä sitten tonne mallikohtaiseen ja/tai tekniikkapuolelle kyseleen, että miten jatketaan.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
_DerbiMies96_
Pyörä:
DRD PRO R,2 X GPR 125,GPR 50,4X Derbi Senda
Liittynyt:
25.3.2009 19:06
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut _DerbiMies96_ » 27.1.2012 19:09

Ensimmäinen moponi oli veljen vanha monkey. Toinen moponi oli 2kk vanha Derbi X-Treme R ,jonka sain vanhemmiltani 12 vuotiaana. Sitten kun tuo myytiin parin kk päästä,niin sain voitoista 500€. Kaikki sen jälkeiset moponi ( n.14 kpl) olen ostanut itse omilla rahoillani. Nyt kun on mopokortti ollut taskussa n.3 kk niin vanhemmat lupasivat maksaa 1000€ tohon mun mopoprojektiin ja ostaa työkaluvaunun.
Vanhemmat tukivat 1000€ mopon hankintaa. Ei tuo nyt mikään hirveän suuri summa ole,mutta apua on tullut paljon enemmän mopon osina ym. Itsehän maksan bensat ,dieselit ( mopoauto),öljyt,virit ym. Kuluvat osat. Kun kuuntelee juttuja koulussa, niin suurin osa ei maksa bensojakaan itse :nolo:
Derbillä vaikka kuuhun!
Mopojonne2007-2012
Liittynyt:
17.7.2009 16:47
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Mopojonne2007-2012 » 27.1.2012 21:07

Siis ihmettelet kun joidenkin vanhemmat maksaa bensat mutta ittelläs on mopoauto sun muita ? :lol:
Kyllä minä ainakin pummin pari eussii aamuisin että saan litran bensaa.
SEINÄJOEN MOPO/PIIKKIMIITIT TÄÄLLÄ
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut ramba__ » 27.1.2012 22:10

Miljoona mopoa + mopoauto?

VAI

porukat maksaa mopon bensat?

Ja jos olet 14kpl mopoja ostanut omilla rahoilla niin oot hieman tainnut saada kk rahaa :roll:

----------------------------------------------------------

Kumpa sitten on kermaa... Ettei ihan OT:ksi mene niin porukat osti molemmat mopot ja välillä osiakin ostelee.. Ja bensaa aina välillä jos iteltä loppuu rahat ja pitää jonnein päästä :) :)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
_DerbiMies96_
Pyörä:
DRD PRO R,2 X GPR 125,GPR 50,4X Derbi Senda
Liittynyt:
25.3.2009 19:06
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut _DerbiMies96_ » 27.1.2012 22:28

Viikko rahaa en ole saanut koskaan.en myöskään kuukausi rahaa. Eihän mulla tällä hetkellä 14 mopoa ole,valitettavasti. Vaan ostin yhden mopon,pistin kuntoon ja myin. Voitoilla uutta mopoo tilalle ja niin edelleen. Aina välistä ostettu halvalla purkuun ja myyty osia ja saatu voittoa,väliin enemmän ,väliin vähemmän. Tälläkin hetkellä löytyy tallista 3x GPR ,4x senda ja kaikki nuo ovat osissa.

Ja ettei ihan OT:ksi mene niin ei minulla mitään sitä vastaan ole jos vanhemmat rahoittaa koko mopoilun ja kustantaa uudet mersut ym alle. Mutta Oppiiko nuori käyttämään rahaa oikein/ ymmärtämään rahan arvon. Tunnen myös tapauksia jossa lapsi/lapset osaavat käyttää rahaa "oikein" ja ymmärtävät rahan arvon. Valitettavasti tunnen myös enemmän ihmisiä jotka raiskaavat uudet moponsa/mopoautonsa ihan täysin ja sanovat ettei sillä oo mitään väliä sillä kyllä isi ja äiti maksaa.
Derbillä vaikka kuuhun!
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Fooni » 27.1.2012 23:48

Kyllä aivan tyytyväinen olisin, jos vanhemmat mulle mopon olis kustantaneet.

En valita, maksetaanhan mulle kuitenkin ajokamat, bensat ja vakuutukset.
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.1.2012 23:57

Väitän että vanhemmillasi on liikaa rahaa jos sait 12-vuotiaana kaksi kuukautta käytetyn Derbin allesi.
_DerbiMies96_ kirjoitti:Vanhemmat tukivat 1000€ mopon hankintaa. Ei tuo nyt mikään hirveän suuri summa ole
Se on esimerkiksi puolet siitä mitä meikäläinen ansaitsee kuukaudessa.
_DerbiMies96_ kirjoitti:Oppiiko nuori käyttämään rahaa oikein/ ymmärtämään rahan arvon.
Niinpä niin. Toivottavasti kuulut tuohon kategoriaan.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut KarsTa » 28.1.2012 0:47

juu isi makso mullekki mopon :D mutta nytten makselen sille sitte sitä pikkuhiljaa takasin ...
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 28.1.2012 10:24

Itse ostin oman mopon (n.900) ja itse olen myös kaikko tuning ja viri osat yms maksanut. Porukat maksaa oikeestaan vain vakutukset ja kyllähän ne joskus aina sitä bensarahaa antaa.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
NoSe
Liittynyt:
14.8.2010 10:01
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut NoSe » 28.1.2012 11:25

Mopon isukki osti minulle kokonaan, mutta jahka tuo myydään, niin saahan hän suuren osan siitä takaisin. Vakuutukset maksaa myös. Kaikenlaiset tilpehöörit ja bensat menevät omasta pussista. Tietenkin sakot myös.
sissijuusto
Pyörä:
Derbi Senda sm x-race -08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
24.4.2011 19:47
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut sissijuusto » 28.1.2012 13:14

Sillon kun mopoa olin hankkimassa, omaa rahaa oli n.500e.
Vanhemmat lupasivat maksaan 1000e sillä ehdolla että lopuksi kun myyn moponi, annan heille toiset 500e.
500e vanhemmat moposta maksoivat "rippilahjana".
Basic8th
Pyörä:
Trigger SM
Paikkakunta:
Siperian lakeudet
Liittynyt:
10.12.2011 18:22
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Basic8th » 28.1.2012 15:30

300 e ne genericistä maksoivat.Itse maksoin loput
Kondi19797
Pyörä:
Aprilia sx 07
Liittynyt:
10.7.2011 20:20
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Kondi19797 » 28.1.2012 15:48

Ostin ensimmäisen moponi omilla rahoillani kun olin 10, kunnon ruoska PV, hintaa oli huimat 200€ mutta oli tuo tuolloin huima saavutus, tuo 200€ omaa rahnaa. No tänä syksynä myin sen pois hintaan 300€ ja ostin tuon Apikan hintaan 900€, omilla rahoilla tämäkin joka oli vielä hurjempi saavutus :lol: (rahat hankin itse töitä tekemällä paitsi tietenkin tuo PV:stä saatu 300€ jota on tosin vielä 150€ käyttämättä) kaikki osat ja bensat tulen maksamaan itse, vanhemmat hoitaa vakutukset ja kaipa ne välillä bensa rahaaki suostuu antamaaa jos ei itsellä ole.
Mömmis
Pyörä:
Peugeot Xp Street Evo 3 09', MBK X-Limit 98'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
3.4.2011 15:43
Re: tukivatko vanhemmat mopon ostoa?

ViestiKirjoittanut Mömmis » 28.1.2012 22:28

Ensimmäisen moponi sain ennenkuin siirryin ylä-asteelle, 6.lk kesälomalla. Honda Monkey vm. -1998 täysin orkkis, ja täysin isukin rahoista. Se myytiin vähän ennen kortin saantia, ja tilalle tuli Derbi.

Derbikin isän rahoista, koska tällöin ei vielä ollut tuloja (täytin ennen kesäkuuta= ei kerennyt olla kesätöissä). Sitten, kun Derbi varastettiin ja poltettiin, vakuutusrahoilla ja vähän isän rahoilla hommattiin pösö.

Bensat yms. olen maksanut itse, koska se on pienintä mitä voi nyt tehdä. Onhan sitä rahaakin kohtuun paljon tilillä ikäisekseni.

Nyt nimipäivälahjaksi tuli hommattua projektimopo, täysin isän rahoista sekin. Se ei paljoa tosin maksanukkaan, ja itse helposti kykenisin maksamaan sen, mutta isä tahtoo varmaan jotenkin tukea minua kaikessa, missä ei aina ole tukenut.

Voisin siis täysin maksaa kaiken, mutta elän isän "siivellä" vain sen takia, koska hän niin sanattomasti vaatii. Eikä minua tämä järjestely haittaa. Jää enemmän rahaa vapaa-aikaan ja kavereihin.
Kattokaa bikers asiaa! http://www.adressit.com/stop_police_crime
Käykää kaikki tsekkaan projua!
Käy tsekkaa Pösöä, Limittiä ja Ex-Barbia!!!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista