Tehari vai kuriton vakioputki?

Tehari vai kuriton vakioputki?

2518 61%
1588 39%
Ääniä yhteensä : 4106
Nassek
Pyörä:
Pappatunturi -69
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.4.2009 21:11

ViestiKirjoittanut Nassek » 16.6.2010 16:41

MSJD kirjoitti:
Nassek kirjoitti:
Ilotikku kirjoitti:
Nassek kirjoitti:Itelläni roxissani nyt kii gilera runnerin tyhjätty vakioputki. kulkee meinaa iha mukavasti :) ennen kulki 50km/h ihan tasasel ku oli prikka pois nyt ku o tää kuriton gileran putki nii menee varmaa lähemmäs 75 tasasel.. tosin se nopeus vaihtelee jotenki oudosti ja välil päästää kaasun itestää.. pikkuvikoja kaiketi ;)

Ja kiihtyy aivan älyttömän hyvin :)


Kiihtyy hyvin tasan niin kauan, kunnes hommaat teharin.


ja mistäs niin päättelet? tiiä sit mil ite ajelet ku mul kumminki sattuu kiihtyy hyvin tol putkella. -.-

kokeile niin ymmärrät ;)


Kyllä mää sen siis uskon et teharil kiihtyy viä paremmin ku kurittomal mut sanoin vaa et kiihtyy mun mielestä hyvin tol kurittomal.. En oo väittäny ettei kiihtyisi paremmi teharil.
KanXderi
Pyörä:
Xtreme
Liittynyt:
29.4.2009 17:22

ViestiKirjoittanut KanXderi » 17.6.2010 10:30

noni vaihoin taas metran kii, ku kuriton tuntu nii laiskalta. :)
Rusinakki
Pyörä:
Rieju Mrt Pro, Peugeot Squab
Paikkakunta:
Siikajoki
Liittynyt:
4.4.2008 22:08

ViestiKirjoittanut Rusinakki » 17.6.2010 14:24

Eilen laitoin kurittoman vakioputken kun on ollut alakauttanen turbokit kiinni. Oli outo ajaa kun odotti piikkiä mutta mitään ei tapahdu. On kurittomalla kuitenkin mukavampi ajaa metsässä ja lähteä liikkeelle alavääntöjen takia, mutta laiskalta se tuntuu.
Smotoz
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R 636 '05, Aprilia Sx 125 '09 (ex), Beta RR 50 Motard '09 (ex)
Liittynyt:
25.3.2010 16:21

ViestiKirjoittanut Smotoz » 22.6.2010 18:39

Kuriton vakioputki ku ei beettaa teharia välttämättä tarvia :)
trubombah
Pyörä:
Derbi X-Race SM -06
Paikkakunta:
alahärmä
Liittynyt:
20.8.2008 17:49

ViestiKirjoittanut trubombah » 25.6.2010 1:51

Smotoz kirjoitti:Kuriton vakioputki ku ei beettaa teharia välttämättä tarvia :)

nii kaikki ostaa nykyää sellaasia ku ei tarvi ku kuri pois ja kulkee ja saa egoolla ettei muutaku kuri pois.
M: hebon putki..
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.6.2010 12:49

Kyllä mää sen siis uskon et teharil kiihtyy viä paremmin ku kurittomal mut sanoin vaa et kiihtyy mun mielestä hyvin tol kurittomal.. En oo väittäny ettei kiihtyisi paremmi teharil.


Uskon että heti kun saat teharin jostain, se gileran vakioputki muuttuu täysin paskaksi ja lahnaksi. Itellä on kokemusta.

Otettiin serkulta kureja pois aprillia mxxästä, ja sen jälkeen se tehopiiikki tuntui aivan törkeältä. Sitten tajusin mikä se törkeä tehopiikki todella on, kun pääsin ajamaan turbokitillä varustettua derbiä. Derbikin muuttui aika lahnaksi kun sitten vielä pääsin ajamaan 80 krossipyörää johon oltiin tehty erittäin yläkiertonen putki.

Niin se vaan menee.
nii kaikki ostaa nykyää sellaasia ku ei tarvi ku kuri pois ja kulkee ja saa egoolla ettei muutaku kuri pois.

Niimpä. Itellä sentään on semmonen mopo missä täytyy vaihtaa kaasari ja pakoputki. Kanssa pitää modailla pyttyä, tai vaihtaa se ja ostaa uusi kansi tai sorvailla vanhaa kantta matalemmaksi.JOssain tapauksissa pitää myös avartaa lohkoja. Tuossa saa oikeasti palkita itseään jos saa kulkemaan. Varmasti mukavempi ajella tommosella vanhallaminkä on saanut kulkemaan kun jollain betalla mistä on vaan ottanut kurin pois...

Sitten hyvin usein nämä Betaistit miettii että miten kovee se beta lainkaan menisi jos siihen ostaisi teharin kun se vakioputkellakin menee noin kovaa.
-SP-
Pyörä:
Volvo
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
5.12.2008 18:02

ViestiKirjoittanut -SP- » 25.6.2010 19:52

Riippu toki tämäkin, niin paljon siitä, että millasta ajoa ajaa...
Metässä ja keulimises ainaki on kuriton mukavempi, mut sit taas muute vaa ajelus ja tälläses leikkimises on mukavaa ku piikki vie esim. hiekal nätist sluikkaa ;)
Itellä ei oo koskaa teharia ollu, mut monen teharimopoja koittanu.
EX pyörät: Beta RR enduro, KTM EXC 125, Suzuki PV, Husqvarna WRE, KTM EXC 125 -07
-Masi
Pyörä:
Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
11.5.2009 23:06

ViestiKirjoittanut -Masi » 29.8.2010 2:11

Tehari hankinnan alla.. Pitää kattoa jos ostan kaverilta metrakitin :)
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä. Check my bikes, press here !
Tehopakoputki
Pyörä:
MBK X-limit -03 , solifer sm-80 ja Yamaha yzf-R125 -08
Liittynyt:
28.8.2009 7:30

ViestiKirjoittanut Tehopakoputki » 8.10.2010 11:19

Smotoz kirjoitti:Kuriton vakioputki ku ei beettaa teharia välttämättä tarvia :)


Eihän vakio PV:tä / mankiakaan TARVI virittää :D mutta kyllä sun betas Sopivalla teharilla selkeesti paremmin potkii.
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 8.10.2010 15:18

Kokonaan tyhjästä vakioputki, oli mulla tossa vince lainassa pari päivää mut kyl toi keuliminen ym on vaan jotenki mukavempaa tolla vakiolla, hyvät alaväännöt ja jonkinmoinen piikkikin sieltä löytyy, katotaan ny millane piikki sieltä oikee tulee esiin ku pääsee kohta vaihtaan kannentiivistettä ku päästää bensa/öljy- seokset jäähdytinnesteen sekaan :D
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 8.10.2010 15:41

:lol: olin pistäny tähän tehari ko olin just hakemas sitä postista--> matkalla poliisi pysäyttää ja maanantaina saan kortin takaisin :P (eli en hakenut putkea ja kuriton nyt)
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 8.10.2010 17:09

Slerpa_ kirjoitti:Varmasti mukavempi ajella tommosella vanhallaminkä on saanut kulkemaan kun jollain betalla mistä on vaan ottanut kurin pois...

Mitä sä ny selität et on kivempi ajaa jos on nähny paljon vaivaa virittämisee ? Taidat olla vaa kateelline tehariuusenskoille... Ja mitä sillä on väliä jos VAAN ottaa kurin pois jos sillon saa mieleisensä lopputuloksen eli kulkee/kiihtyy hyvin.
Slerpa_ kirjoitti:Sitten hyvin usein nämä Betaistit miettii että miten kovee se beta lainkaan menisi jos siihen ostaisi teharin kun se vakioputkellakin menee noin kovaa.

?
sempron
Pyörä:
Keeway x-ray
Liittynyt:
29.6.2009 14:46

ViestiKirjoittanut sempron » 8.10.2010 17:24

vrtnn kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Sitten hyvin usein nämä Betaistit miettii että miten kovee se beta lainkaan menisi jos siihen ostaisi teharin kun se vakioputkellakin menee noin kovaa.

?


Tarkoittaa sitä että miettivät kuinka lujaa betalla pääsee jos pistää teharin kiinni. Betassa siis tehokkaampi vakioputki kuin muissa. Luulevat että eroa on yhtä paljon vakioputki-->tehari kuin muissa mopoissa, joissa tehottomampi vakioputki.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.10.2010 19:59

Mitä sä ny selität et on kivempi ajaa jos on nähny paljon vaivaa virittämisee ? Taidat olla vaa kateelline tehariuusenskoille... Ja mitä sillä on väliä jos VAAN ottaa kurin pois jos sillon saa mieleisensä lopputuloksen eli kulkee/kiihtyy hyvin.
Sitä, että enemmän itse kunnioitan (ja varmasti moni muu kunnioittaa) sellaista viritystä, jossa on itse omalla tietotaidolla viilattu pytty, tehty pakoputki ja työstetty konetta muutenkin, kuin sitten sellaista että lyödään 2000 euroa tiskiin ja sanotaan jollekkin ammattityypille että laita kulkemaan miljoonaa tämä mopo. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa ei itse tarvitse osata mitään, vaan riittää että olet rikas.

Otetaan vaikka käytännön esimerkki: Kunnioitatteko enemmän näitä nalle puchin, betan, sarven, suikkasen ja muitten pr00 virittäjien virityksiä joden eteen on nähty vaivaa, vai niitä ketkä ostaa sen patanegran ja muut kisaset osat, lyö ne kiinni, ja ajaa sillä?

Voin myös sanoa että kateudella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
-Masi
Pyörä:
Yamaha DT 125R -92 & Honda CBR 125 R -07
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
11.5.2009 23:06

ViestiKirjoittanut -Masi » 9.10.2010 4:06

Slerpa_ kirjoitti:
Mitä sä ny selität et on kivempi ajaa jos on nähny paljon vaivaa virittämisee ? Taidat olla vaa kateelline tehariuusenskoille... Ja mitä sillä on väliä jos VAAN ottaa kurin pois jos sillon saa mieleisensä lopputuloksen eli kulkee/kiihtyy hyvin.
Sitä, että enemmän itse kunnioitan (ja varmasti moni muu kunnioittaa) sellaista viritystä, jossa on itse omalla tietotaidolla viilattu pytty, tehty pakoputki ja työstetty konetta muutenkin, kuin sitten sellaista että lyödään 2000 euroa tiskiin ja sanotaan jollekkin ammattityypille että laita kulkemaan miljoonaa tämä mopo. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa ei itse tarvitse osata mitään, vaan riittää että olet rikas.

Otetaan vaikka käytännön esimerkki: Kunnioitatteko enemmän näitä nalle puchin, betan, sarven, suikkasen ja muitten pr00 virittäjien virityksiä joden eteen on nähty vaivaa, vai niitä ketkä ostaa sen patanegran ja muut kisaset osat, lyö ne kiinni, ja ajaa sillä?

Voin myös sanoa että kateudella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.


Samaa mieltä (Y)
Ylläoleva teksti voi sisältää mielipiteitäni. Jos olet erimieltä kanssani, olet väärässä. Jos olet samaa mieltä kanssani, sinulla ei ole omia mielipiteitä. Check my bikes, press here !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista