Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

Liittynyt:
17.9.2020 8:13
Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut Aksus » 18.9.2020 14:54

Olen ajatellut ostaa käytetyn 2017 vuoden Drac supermoton mutta moposta on otettu kurit pois ja vaihdettu 10 piikkinen eturatas ja mopo kulkee 63 tällä hetkellä, kureja ei tämänhetkinesellä omistajalla enää tallella. Itse haluaisin kuristaa mopon kuitenkin takaisin 55-60kmh aluelle joten mikä olisi helpoin/järkevin tapa saada se kulkemaan tuon verran? Kureja en löytänyt mistään nettikaupasta myynnistä ainakaan nopean katsomisen jälkeen.
Pyörä:
kisakisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 18.9.2020 19:43

Putken alkukäyrään muutamalla hitsitäpillä sopivan kokoinen prikka. Tai sitten välipillin ja änkän väliin itsetehty peltinen kuri.
Hyväkuntoista Derbi/Gilera/Aprilia osaa myynnissä:
http://www.motot.net/talli/kayttaja/68252
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 18.9.2020 21:51

nappirajoitin ilman nappia niin saa säädettyä tarkkaan halutun nopeuden
Liittynyt:
17.9.2020 8:13
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut Aksus » 19.9.2020 12:45

Riejuilija kirjoitti:nappirajoitin ilman nappia niin saa säädettyä tarkkaan halutun nopeuden
Onko nappirajoitin ilman nappia laillinen? Tarkoituksena ois välttää mahollisimman monet turhat sakot sun muut. Eikö normi nappirajottimesta ainaki tuu jonkun laisia lisä sakkoja?
Pyörä:
kisakisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 19.9.2020 12:51

Kyllä sen pitäis olla ihan laillinen, koska mopon tehoa ei pysty sitten napista tuosta vaan muuttamaan.
Hyväkuntoista Derbi/Gilera/Aprilia osaa myynnissä:
http://www.motot.net/talli/kayttaja/68252
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 20.9.2020 9:51

nappirajoitin ilman nappi on kuin rajoitettu cdi boxi
Kunhan sitä ei pysty helposti muutteleman.

jos mopoon on vaihdettu rajoittamaton boxi kuten usein on...tai porattu orggis eikä vanhaa ehjää ole tallessa...niin uutta rajoitettua voi olla vaikeampi löytää kuin rajoittamattomia... siksi säätörajoitin näppärä
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.9.2020 13:19

Rajoittimessa ei tosiaan saa olla nappia, eikä kyllä säätönuppejakaan näkyvillä. Poliishan ei muuten sitten usko että nappia ei ole ja nyppää johdon irti, eli suosittelen muuta kuristusta.

Lisäksi konkkarajoitin (joita noi lähes poikkeuksetta on) on 1. asteen alipäästösuodatin, jolla on loiva jakojyrkkyys ja rajoitus alkaa paljon aiemmin kuin mihin on mitoitettu, eli rötää ja paukkuu jo paljon aiemmin.
Liittynyt:
17.9.2020 8:13
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut Aksus » 20.9.2020 15:43

Malagutisti kirjoitti:Rajoittimessa ei tosiaan saa olla nappia, eikä kyllä säätönuppejakaan näkyvillä. Poliishan ei muuten sitten usko että nappia ei ole ja nyppää johdon irti, eli suosittelen muuta kuristusta.

Lisäksi konkkarajoitin (joita noi lähes poikkeuksetta on) on 1. asteen alipäästösuodatin, jolla on loiva jakojyrkkyys ja rajoitus alkaa paljon aiemmin kuin mihin on mitoitettu, eli rötää ja paukkuu jo paljon aiemmin.

Mikä ois sun mielestä paras tapa saada toi mopo sit kulkemaan sen 55-60?
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mopon takaisin kuristus/rajoitus.

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.9.2020 16:55

Paras olisi sopiva suppilo putken sisälle, mutta vähän haastavampi toteuttaa.

kasikymppitapsa kirjoitti:Putken alkukäyrään muutamalla hitsitäpillä sopivan kokoinen prikka. Tai sitten välipillin ja änkän väliin itsetehty peltinen kuri.


Tämä. Myös pari piikkiä isompi takaratas laskee nopeuden alle 60, mutta huutaa sitten kuin syötävä.

Kaasukahvan liikettä voi lyhentää laittamalla luistikannen ja luistin väliin jonkinlaisen ylimääräisen stopparin. Tällöin luisti ei nouse täysin ja vähän laskee tehoa.

Ilmansaantia voi myös kuristaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista