Elju07 kirjoitti:Kaasuvaijeri ei myöskään näyttäisi olevan poikki
No ei sulla auta kun ottaa luisti irti kaasarista ja tutkailla koko matkalta. Rasvaa vaijeri 2t öljyllä siten että otat pienen (muovisen) pussin jonka reunaan reikä, tiiviisti kiinni vaijerinkuoren toiseen päähän esim sähköteipillä niin että pussissa oleva öljy pääsee valumaan kuoren sisään kun vaijeria liikutellaan. Vaihtoehtoisesti jos löytyy neula ja ruisku niin voi silläkin hoitaa ja käyttää mielikuvitusta muutenkin. Kunhan et millään 2t öljyä ohkaisemmalla voitele kun ei pysy silloin rasvattuna hyvin.
Katot sinne vielä ennen sen gripin ja kaasukapulan väliin kun siellä kuuluisi olla sellainen muovinen levyke (vähän kuin muovinen iso prikka)
On mahdollista myös että kaasarista jousi poikki joka hoitaa sitä palautusta niin siksi pitää sinnekin katsoa. Kaasarin luisti irtoaa kun avaat kaasarin päältä sen muovisen kannen (yksi pultti) ja painat mieleen että miten ne luistin osat siellä on jos aiot purkaa.
Eli jos oot esim gripit vaihtanut ja unohtanut laittaa sen muovin sinne väliin nii sit ei vältsii toimi hyvin.
Muutenki katot sen vaijerin lähdön kaasukapulan päästä jos löytyy joku kohta mihin kinnaa. Täysin mekaaninen järjestelmä joten mikään ei voi pahemmin olla pielessä, jostain pienestä se on kiinni. Onnea etsintään!