Mopo nostaa kierrokset käynnistäessä!!

Mopo nostaa kierrokset käynnistäessä!!

ViestiKirjoittanut Vituttaaaa » 9.8.2020 2:00

Elikkäs männän vaihdon, kaasarin puhdistamisen ja neulan säätämisen yhteydessä tuli semmonen vika että kierrokset nuosee itsestään käynnistäessä tosi korkealle. Jos kohokammio on tyhjä niin bensaa ei tule tippaakaan kohokammioon eli lähtee käyntiin vain jos kohokammmioon laittaa bensaa. Kierrosten nousu ei johdu kaasuvaijerista koska olen testannut käynnistään ilman kaasuvaijeria mutta silti kierrokset nousi. Olen jo vaihtanut mg puolen stefan, tarkistanut imukaulan ja laitoin tiivistemassaa sen ympärille varmuuden vuoksi, kaasarin purannut, alipaine ja bensaletkussa ei ollut halkeamia, sylinterin alatiiviste vaihdettu, luisti on oikein päin ja menee omasta mielestä niin alas kuin pitääkin, ilma ja tyhjäkäynti ruuvit ei ole vaikuttanut melkein yhtään vikaan. Voisiko olla että ehkä kannentiiviste vuotaisi jäähäreitten sijasta ilmaa ja en ole jaksanut laittaa jäähäreitä vian takia. Vai se että kampikammioon lirahti 2-tahti öljyä männä vaihdon yhteydessä?
En keksi mitään enään! Ja vielä se että en ole nähnyt mitään halkeamia lohkoissa..
Re: Mopo nostaa kierrokset käynnistäessä!!

ViestiKirjoittanut Pököttidriver » 11.8.2020 22:42

Vituttaaaa kirjoitti:Elikkäs männän vaihdon, kaasarin puhdistamisen ja neulan säätämisen yhteydessä tuli semmonen vika että kierrokset nuosee itsestään käynnistäessä tosi korkealle. Jos kohokammio on tyhjä niin bensaa ei tule tippaakaan kohokammioon eli lähtee käyntiin vain jos kohokammmioon laittaa bensaa. Kierrosten nousu ei johdu kaasuvaijerista koska olen testannut käynnistään ilman kaasuvaijeria mutta silti kierrokset nousi. Olen jo vaihtanut mg puolen stefan, tarkistanut imukaulan ja laitoin tiivistemassaa sen ympärille varmuuden vuoksi, kaasarin purannut, alipaine ja bensaletkussa ei ollut halkeamia, sylinterin alatiiviste vaihdettu, luisti on oikein päin ja menee omasta mielestä niin alas kuin pitääkin, ilma ja tyhjäkäynti ruuvit ei ole vaikuttanut melkein yhtään vikaan. Voisiko olla että ehkä kannentiiviste vuotaisi jäähäreitten sijasta ilmaa ja en ole jaksanut laittaa jäähäreitä vian takia. Vai se että kampikammioon lirahti 2-tahti öljyä männä vaihdon yhteydessä?
En keksi mitään enään! Ja vielä se että en ole nähnyt mitään halkeamia lohkoissa..

Oisko alipainehanassa vikaa, jos ei kerran bensaa tule kaasariin. Hörppää ilmaa-->seos laihenee ja kierrokset huutaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista