Sytytyksen säätö

tonmik
Liittynyt:
3.3.2012 23:40
Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittanut tonmik » 20.2.2020 21:46

Eli kyseessä Solifer tomos moottori ja sytytys Bosch kärjellinen magneetto. Kärkiväli säädetty 0, 4mm. Sytytysennakko 7mm EYK ja pitäisi olla 2mm. Pohjalevyssä ei riitä säätövara ja mistä tämä älytön ennakko johtuu mikä on pielessä?. Nice samor moottoreissa tyyppivika magneeton kiila Topin pettäminen jolloin vauhtipyörä on kampiakseliin nähden väärässä kohti, mutta nyt on kyseessä uusi kampiakseli ja ehjä vauhtipyörä, eli tältä osin homma ok? (Ennakko mitattu/tarkistettu heittokellon ja rizzlan avulla)
tonmik
Liittynyt:
3.3.2012 23:40
Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittanut tonmik » 20.2.2020 21:48

Hienon tekstinsyötön on ansiosta hieman kirjoitusvirheitä mutta jospa asian ydin tulisi selväksi :D
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.2.2020 22:21

Oisko kiilaura väärässä kohdassa. Kiila veks ja oikeaan kohtaan kasaan.
Toimii ilman kiilaa, kasatessa vaan vaatii vähän huolellisuutta.

E: Tuon ekan viestin loppu on kyllä siansaksaa :lol: .
florencepugh
Liittynyt:
9.3.2024 12:25
Re: Sytytyksen säätö

ViestiKirjoittanut florencepugh » 9.3.2024 12:34

Luulen, että ongelma saattaa olla siinä, miten pohjalevy on asennettu moottorilohkoon. Ihannetapauksessa säätöaukkoja pitäisi olla riittävästi ajoituksen oikeaksi asettamiseksi. contexto

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista