AM6 sylinterin viilaus

Dt420
Liittynyt:
28.6.2018 19:08
AM6 sylinterin viilaus

ViestiKirjoittanut Dt420 » 10.12.2018 3:32

Elikkä mulla on tollane Yamaha DT 50 X 2008 ja siihe löytys ylimääräseks jääny pytty jota ois ihan kiva kokeilla viilailla että jos sais vähäsen lisää tehoa. Oon täysin alottelija näissä hommissa enkä tiedä viilaamisesta oikeastaan mitään. Dremeli multa löytyy (se motonetin kallein setti missä on ne kaikki erilaiset adapterit/päädyt mukana) että eiks tällä dremelillä ny sais ainaki jonkulaista viilaa sinne aikaa. Elikkä kysymys kuuluu että mikä on ensimmäinen askel mitä pitää tehdä kun tällästä projektia alkaa tekemään? Jostain luin että vakiopytystä pitäis ottaa jonkinäköset mitat. Ja joku vois vielä vähä selventää että mitä toi viilaaminen teoriassa on ja miten se vaikuttaa moottorin toimintaan. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: AM6 sylinterin viilaus

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.12.2018 9:19

Ihan ensimmäiseksi suosittelen etsiytymään oikeaan valmiiseen viilaustopicciin, linkkaan sen tuohon alemmas.
Seuraavaksi suosittelen lukemaan Tiittasen motocrossmekaanikon käsikirjan, varsinkin sen moottoriosuuden. Löytyy Googlella. Laitan tähän pari linkkiä, ja lisäksi yhdellä kotimaisella tossumopofoorumilla (se 2-tahti tietysti) on paljon ohjeita ja kuvia viilailuun liittyen, kannattaa käydä lukemassa.

Dremel ja flexshaft on ihan hyvä lähtökohta, kovametalliteriä kaveriksi vähän pidemmällä varrella. eBay löytyy halpoja, samoja saa biltemasta nelinkertaisella hinnalla. Esim. Metronicilta saa pidempivartisia.
Lisäksi tarvitset mittaus- ja piirtovälineitä, koska jollain siihen sylinteriin on merkittävä mitä aiot tehdä.
Suojalasit, kuulosuojaimet ja käsineet tietysti!
Tästä vähän erittäin seikkaperäistä lukemista

Jatkot sitten täällä valmiissa topicissa

Tuolla on muutenkin käsitelty paljon Am6 virittelyä.

Tästä vielä tulostettava astelevy jonka voi liimata kiinni cd-levyyn ajoituksien mittaamiseen.
Vaihtoehtoisesti tällä voit laskea aukkojen asteita.

Maltti on valttia. Lisää saa pois helposti, mutta lisääminen on vaikeampaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista