Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

JuustoPelaa
Liittynyt:
6.3.2018 0:57
Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

ViestiKirjoittanut JuustoPelaa » 6.3.2018 1:17

En tiedä yhtään onko tätä kyselty paljonkin, mutta haluisin nyt tuoreen vastauksen siihen että mikä on paras setti sakottomaan mopoon eli vaatimuksen n.63-65kmh 50cc ja äänet järkevää tasoa tai no eihän niitä 50cc mopossa turbokitilläkään ihan hulluiksi saada. eli siis luultavasti aika alavääntöinen tehari koska kuitenkin haussa niin pienet huiput. Mopohan siis on xrace 2010 R osia on tällä hetkellä omistuksessa: Suuttimia, tyhjä vakioputki, kundo tuareg tehari, eturattaita kaiken kokosia, rajoitettu cdi, rajoittamaton cdi. Lisää voin ostaa jos vaan auttaa mutta 70cc en ole menossa hintasyistä (sylinterisarja+kampura+kaasari+kytkinlevyt???). Tällä hetkellä siis kiinni viilaamaton vakiopytty vertexin männällä, kundo tuareg vakioänkällä, 14mm lorrto käsiryypyl reikälevy pois ja suutin 80, ilmanputsarista se ihmeen penkin alla oleva kumitötsä pois ja 12:65 välit huiput on 61kmh (62 takaratas on mietinnässä) ja rajotettu cdi. Mutta siis kritiikkiä saa antaa tyhmäks ja nössöks saa haukkua jos siltä tuntuu, mutta asun tampereel alueella joten poliiseja riittää eikä kevariveroihin ole varaa ja kortin sain 4kk sitten että ei vielä tekis mieli menettää. Oma veikkaus olisi joku 17,5mm kaasari 90 suutin pakopuolen viilaus hiilikuituläpät vaahtomuovi ilmanputsari 11:70 välit rajottamaton cdi kundon kanssa. Olen myös tutkinut penkitysten tehokäyriä ja oli tehari sitten mikä niin tehopiikki on noin 9000-10500 rpm että ei rajotin varmaan mitään haittaa tee vakiosylinterillä. Mutta siis kertokaas nyt omia mielipiteitä 65kmh 50cc seteistä että milläs osilla kannattais olla.
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 6.3.2018 7:59

Omasta mielestä on ihan turha lähteä virittämään kunnolla jos ei aijo pistää kulkemaan yli 65. Ajaminen on ihan perseestä ja osat ei kestä sitä huudatusta.
JuustoPelaa
Liittynyt:
6.3.2018 0:57
Re: Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

ViestiKirjoittanut JuustoPelaa » 6.3.2018 8:07

Niin huudatuksella tarkoitat siis mitä? Ainakin tällä hetkellä kierrokset nousee maks. 9400rpm ja matka-ajossa alle 9000rpm rajoittimen taki. Ymmärrän että joo se on kyllä huudatusta että 11-70 väkit rajoittamaton cdi huiput semmoset 64.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 6.3.2018 11:19

Laitat vaan senverran pidempää välitystä että kulkee sen 64.
199 cm takarenkaan kehällä ja 9400 maks. kierroksilla:
12-60: 63,2 km/h
12-58: 65,3 km/h
11-53: 65,6 km/h

Seuraavasta en ota vastuuta mutta kerron silti: varmuusvähennyksen takia 65 km/h ei vielä ole riski, sillä on erittäin epätodennäköistä että kohdalle sattuu mittausvirhettä varmuusvähennyksen verran.

Edit. Se on ihan perseestä ajella 11-70 väleillä 12 krpm. Pysyy paljon mukavampana tolleen.
Kundo toiminee myös ihan kivasti tuon vakion rajoitetun boksin kanssa. Toinen on thrower jos nyt haluaa putkea vaihtaa, mutta olen ymmärtänyt että tuo sendojen vakioputki on vääntö-ominaisuuksiltaan ylivoimainen.
JuustoPelaa
Liittynyt:
6.3.2018 0:57
Re: Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

ViestiKirjoittanut JuustoPelaa » 6.3.2018 11:52

Noniin nyt tuli asiallinen vastaus! Kiitoksia nyt paljon. Itse on ajokokemusta tyhjällä vakioputkella ja kundolla mutta kyllä tuolla kundolla vakioputken änkän kanssa tehoa löytyy ja repäisee mukavasti. Olenhan mä tuolla setillä sen 83kmh ajanut 14:65 väleillä ja rajoittamaton cdi mutta täällä sen verran poliiseja liikkuu että ei oikeen sillain aina viitti ajella. Olen joka tapauksessa hommaamassa uudet ketjut ja rattaat joten rk racing punaset ketjut ja supersprox 60 takaratas ja pidän 12 eturattaan kiinni ja rajotetun cdin kundon kanssa.
gilsuu
Pyörä:
Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
31.10.2016 15:04
Re: Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

ViestiKirjoittanut gilsuu » 6.3.2018 14:53

Mulla meni Gilera SMT (sama kuin Derbi Senda) aikalailla 62km/h 11-60 väleillä, rajoittamattomalla CDI:llä ja reikälevy kaasarissa. Rajoitetun CDI:n kanssa 65km/h välit on varmaan 11-53 tai 12-60 -luokkaa.

Malagutisti kirjoitti:mutta olen ymmärtänyt että tuo sendojen vakioputki on vääntö-ominaisuuksiltaan ylivoimainen.


Sendan putki omasta mielestä todella hyvä putki väännöiltänsä. Kauhean korkealle ei anna kiertää, mutta vääntää kun hullu.
Melkein keulii, mutta ainakin kukkuu - https://www.youtube.com/channel/UC_S7K7 ... OvCg1Dqfpg
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Kevariveroton mopo ns. laillinen mopo.

ViestiKirjoittanut johnnyw » 12.3.2018 21:17

Varmaan riippuu minkä sendan putki. Ainakin X-racen vakio putki on ihan karmea kapistus vaikka olisi kuinka kuriton, tehot loppuu kun seinään jossain 6500-7000rpm kohdilla. Aprillia SX:n/Derbi DRD racing rosteriputki taas on oikeinkin pätevä, täysin kurittomana ottaa jopa ihan kevyttä piikkiä. Broidilla nyt SX:ssä 11/53 välit, vakio 17.5mm kaasari, putkesta kuri pois mutta hukkaputki taas paikallaan ja kulkee just jotain pikkasen alta 65 ja vääntöä on hyvin 50cc mopoksi. Paljon mukavampi ajella tollaisenaan kun giannellilla joka tossa oli kesällä kiinni vaikka kulkeekin sen 15km/h hiljempaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista