Mikä on vikana?

Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 24.10.2020 9:53

Ah. Ajattelin ihan että se olis dellorto.

Pwk tyyppisissä jää se muovoholkki joskus todella tiukkaan, varsinkin jos on väärin päin. Kyl sen yleensä saa liu'utettua eteenpäin siitä kolosta luistin kyljessä.

Detsissä ei ihan liikaa ole tilaa tuohon säätämiseen, mutta siihenkin tottuu :lol:
Liittynyt:
27.6.2004 17:18
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut litucca » 24.10.2020 11:35

Malagutisti kirjoitti:Ah. Ajattelin ihan että se olis dellorto.

Pwk tyyppisissä jää se muovoholkki joskus todella tiukkaan, varsinkin jos on väärin päin. Kyl sen yleensä saa liu'utettua eteenpäin siitä kolosta luistin kyljessä.

Detsissä ei ihan liikaa ole tilaa tuohon säätämiseen, mutta siihenkin tottuu :lol:


Uskaltaako tuota ihan rajusti tuota valkosta muovi holkkia meisselillä kammeta ylöspäin? Ottaako ne ihteesä helposti. On nimittäin aika jumissa. Offtopikkie kyllä jo mutta noh... Pitänee ronskisti kokeilla vaan, mutta eria sie saako tuota kasaan enää. Dellortot, ping jne tuntuu niin helppo. Toki tähänki kohan saa hieman kokemusta miten se. Pihalla sataa vaan lunta sikana ni antaa hetken vielä mopon olla rauhassa. Tietty sisälle voisi sen ajaa mutta voipi tuo kauniinpi puolisko antaa palautetta siitäkin :lol:
Van se kesällä välttää! :)
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 24.10.2020 14:42

Joo kyllä se yleensä lähtee kiltisti, heitä jotain liukua sinne sisäpuolelle. Voi johtua muuten liian paksusta kaasuvaijerin nippelistä tuo jumiutuminen, samalla kannattaa sitä vähän viilata.
Liittynyt:
20.7.2019 14:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut FanaÄijä24 » 26.10.2020 12:11

Mikäs on kemmu Fanticissa kun vaihdoin kaasarin ja ilmanputsarin välisen imukaulan ja kokeilin säätää rikkaammalle koska kävi laihalla, mutta ei millään saa säätöihin. testattu 122,125,130,135 pääsuuttimia ja 35,38,40 tk suuttimia. viikonloppuna kokeilin että laitan vakio säädöt eli 122/35 mutta niilläkin kierrokset vaan leijaa.
Testattu brakecleanerilla ja deodorantilla suihkutella mahdollisten imuvuotojen varalta mutta mitään ei tapahdu.
Vaihdoin siis imukaulan koska vanha oli halennut.
tk ruuvin pyörittelykään ei oikein auta kierrosten leijaamiseen.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 26.10.2020 13:19

Kampuran stefat?

Mahdollisesti mg puolelta imuvuotoa.
Liittynyt:
20.7.2019 14:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut FanaÄijä24 » 26.10.2020 16:22

Malagutisti kirjoitti:Kampuran stefat?

Mahdollisesti mg puolelta imuvuotoa.

Jotenkin vaikea kuvitella että stefat ois menny kesken imukurkun vaihdon. Ennen siis toimi aivan moitteetta
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut vetko » 26.10.2020 20:32

No jotain menny asennuksessa pielee.
Liittynyt:
20.7.2019 14:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut FanaÄijä24 » 26.10.2020 21:22

Tossa on nyt joitain säätöjä mitä oon kokeillu
Liitteet
8987D24D-7849-4E6D-AF96-22B8ED5455F5.jpeg
Liittynyt:
20.7.2019 14:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut FanaÄijä24 » 26.10.2020 21:23

vetko kirjoitti:No jotain menny asennuksessa pielee.

Voi olla mahdollista mutta en oikein keksi mitään mikä menisi pieleen
Liittynyt:
22.9.2018 20:35
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Oskari0 » 27.10.2020 10:55

Mielestäni tuo olisi nyt imuvuoto. Vaihdot siis ilmansuodattimelta kaasarille menevän putken? onko mahdollista että kaasarin ja moottorin välinen liitos olisi haljennut/tai muuten ottanut osumaa?

Viisaammat saa korjata jos kirjoittelin ihan omiani.
ps. tää on mopopuoli ei me mopojoonakset osata ehkä auttaa
Liittynyt:
20.7.2019 14:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut FanaÄijä24 » 27.10.2020 17:28

Oskari0 kirjoitti:Mielestäni tuo olisi nyt imuvuoto. Vaihdot siis ilmansuodattimelta kaasarille menevän putken? onko mahdollista että kaasarin ja moottorin välinen liitos olisi haljennut/tai muuten ottanut osumaa?

Viisaammat saa korjata jos kirjoittelin ihan omiani.
ps. tää on mopopuoli ei me mopojoonakset osata ehkä auttaa

Juu vaihdoin just sen. Epäilin itsekkin imuvuotoa mutta voiko korkea tyhjäkäynti johtua imuvuodosta koska niinkuin kuvasta näkyy niin joillain säädöillä ei booaa eikä kierrokset leijaa mutta tk on korkea.
Liittynyt:
20.7.2019 14:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut FanaÄijä24 » 27.10.2020 17:35

FanaÄijä24 kirjoitti:
Oskari0 kirjoitti:Mielestäni tuo olisi nyt imuvuoto. Vaihdot siis ilmansuodattimelta kaasarille menevän putken? onko mahdollista että kaasarin ja moottorin välinen liitos olisi haljennut/tai muuten ottanut osumaa?

Viisaammat saa korjata jos kirjoittelin ihan omiani.
ps. tää on mopopuoli ei me mopojoonakset osata ehkä auttaa

Juu vaihdoin just sen. Epäilin itsekkin imuvuotoa mutta voiko korkea tyhjäkäynti johtua imuvuodosta koska niinkuin kuvasta näkyy niin joillain säädöillä ei booaa eikä kierrokset leijaa mutta tk on korkea.

onhan toi kemmu nelari nyt aika mopo ;)
Liittynyt:
20.7.2019 14:21
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut FanaÄijä24 » 27.10.2020 19:23

Tosiaan saatoin saada fanan toimimaan, avasin kaasarin kannen jossa on neulat jne ja katoin että kaikki on siellä niinkuin pitääkin ja laitoin jousen sieltä niin että se varmasti on kunnolla eikä takerra. Letkunkiinnikkeet väänsin hampaat irvessä kiinni. MUTTA 125/38 tk oli hyvä eikä leijannut kierrokset mutta yläkierroksilla rötäs aika mukavasti. sitten 122/35 suuttimilla kierrokset leijas hieman.
Neulaa ei siis pysty säätämään tossa kaasarissa
Liittynyt:
27.6.2004 17:18
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut litucca » 30.10.2020 18:28

Malagutisti kirjoitti:No justiinhan kirjoitin että rikkaalla osakaasualueella, eli älä nyt siihen pääsuuttimeen koske.

edit: eli koita nyt vaikka laskea neulaa pykälällä taikka kahdella aluksi.


Tuohan se korjasi välikaasulla paukkamisen ja pätkimisen. Nyt toimii todella nätisti joka kierroksilla. Neula oli puolessa välissä ja laskin neulaa kaks pykälää eli alimpaan asentoon. Kyllä nyt hyvä oli ajella kun toimii joka kierroksilla ilman paukuttamista tms nykimisiä.

OT: Kelpaa mukulalla ajuun ottaa josko ens ke saisi käsittelyn läpi. Ja ennen kaikkea nyt voi ajella sitä 45-50km/h nopeuksia hyvästi. Ennen neulan säätöä kun se oli kaasupohja hommia jos halusi ettei pauka/pätki.. Nimittäin näillä välityksillä tuskin kauan kestäis ajella kaasupohjassa kovin pitkiä matkoja (10/65 välit ja onneksi sai niillä huiput karvan alle 65km/h).Saa muksu opetella ajelemaan näillä väleillä paremmin kun ainaki jaksaa vetää isommallaki vaihteella hiljokseen ajellen. Itelle jos ajussa olisi niin kyllä pidemmät välit vaihtaisin heti. :roll:
Van se kesällä välttää! :)
Liittynyt:
1.11.2020 14:46
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Apigga » 3.11.2020 17:19

Tietäskö joku että onko tuo normaalia. Välillä ei mene vaihde millään vaikka kuinka pyörittelisi vaihteistoa tai pyörittelee vaihderumpua edestakaisin. kyseessä on rabasan kone
Liitteet
apikankone.jpg

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista