Mikä on vikana?

Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 28.1.2017 15:29

Mikähän uudenmallin aprilia rx:ässä vikana kun röpöttää 1-3 vaihteella perkeleesti piikille asti ja kun yrittää huudattaa kytkin pohjassa tai vapaalla niin pätkii korkeilla kierroksilla. Mopo ei kuitenkaan booaa mitenkään ja kiertää vapaalla ihan normaalisti (pätkiminenkin loppuu pienen huudatuksen jälkeen). Onkohan kyse vain liian isosta suuttimesta?

Tekniikkaa apikassa:
Yasuni cross
Vapariputsari
110 suutin
Liittynyt:
27.2.2016 21:22
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut JK99 » 28.1.2017 20:33

Käy liian rikkaalla todennäköisesti.. kokeileppa laittaa pienempää p-suutinta tai kokeile säätää neulaa.
Liittynyt:
19.8.2016 22:06
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Merqz_ » 11.2.2017 22:08

Mikähän mahtaa olla vikana, kun kaasarin puhdistuksen jälkeen ottaa "laiskasti" kierroksia tyhjäkäynnillä?
Eli siis hieman korkeimmalla kierroksilla käy pirteästi, mutta tyhjäkäynnillä ryyppy päälä, kun antaa kaasua niin se tulee ns "viiveellä" / laiskasti./ hitaasti. :roll: (Ei myös kylmänä pysy ilman ryyppyä käynnissä ilman pientä kaasuttelua)

Vaihdoin suuttimen 80 --> 98 mutta ongelma ei muuttunut mihinkään.
Kaasutinremontin ohessa vaihdoin myös ryyppysuuttimen 45 --> 55 huonon käyntiin lähtemisen takia. Nyt lähtee kerta laakista käymään.

Mopo on siis Beta rr 50 2010 ja kaasutin dellorto phbn 16.
Liittynyt:
2.9.2016 22:11
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut lihajanness » 14.2.2017 9:49

Mikä mahtaa olla Riejussa kun kaasuttaessa tärisee saatanasti ja kuuluu semmone sirinä ääni edestä. Voiko olla koneen laakerit vai mikä?
Liittynyt:
20.3.2017 22:04
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Rahamies » 20.3.2017 22:16

Olis sellanen ongelma että nyt jostain syystä kytkin on täysin löysä, ei ota yhtään. Tämä tapahtui sen jälkeen kun olin vaihtanut kytkinlevyt,jouset ja viilannut kytkinkruunun ja nyt sylinterin ottanut pois. Tuntuu myös se kytkimen tappi mihin se vaijeri menee niin vähän löysältä ja se eikä vaijeri palauta. En oikeen keksis mikä tässä on ongelma...
Liittynyt:
26.3.2017 0:12
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut JokuHemmi » 26.3.2017 1:04

Nonni elikkäs pyörä ois HM crm derapage rr 50 2011 vm ja alkaa booaa täys kaasulla, kutosella ei pysty ajaa kuin 1/6 osa kaasulla mut jos linttailee nii ei sillo booaa! Voisko olla liia iso suutin?
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.3.2017 9:13

Jos se booaa on pääsuutin liian pieni. Sutiessa kuormaa on vähemmän niin jaksaa kiertää laihallakin.
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 27.3.2017 16:36

Nyt tarttee nopeeta apua fiksummalta.... Ennen kytkin tuntu sopivan jäykältä. Nyt vaihoin uudet kytkinjouset ja levyt, ja kytkin tuntuu löysemmältä kun ennen. Onko normaalia vvai onko joku vialla?
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 29.3.2017 18:36

Tein tossa konerempan ja nyt pääsin käynnistelee ekaa kertaa. Tyhjäkäynntillä käy hyvin, mutta kun kaasua nostaa vapaalla 3/4-täyskaasuun, alkaa röpöttämään ja sylkee putkesta öljyä. Osaisko joku auttaa?
Liittynyt:
29.3.2017 21:08
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut mopojonne15 » 29.3.2017 21:23

Mun 2016 dracissa palaa öljyvalo ajossa 5-30s välein alle sekunnin vaikka öljytankki on täynnä ja lämpötilavalo sitäkin useammin. Tätä mopoa on ajettu 5tkm, kuria on otettu putkesta 3ml pois. Noi varoitus valot palaa useimmiten silloin kun ajan 50km/h.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.3.2017 21:55

Kai tuossa Dracissa on takuu? Turha sitä itse on alkaa soveltamaan. Huoltoon vaan.
Liittynyt:
29.3.2017 21:08
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut mopojonne15 » 30.3.2017 9:30

Malagutisti kirjoitti:Kai tuossa Dracissa on takuu? Turha sitä itse on alkaa soveltamaan. Huoltoon vaan.

Takuuseen en kyllä varmaan vie, koska on kuria otettu pois, mutta huoltoon varmaan vien.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.3.2017 10:16

Vika kuitenkin johtuu todennäköisesti kontaktihäiriöstä. Liittimiä voi käytellä auki ja suihkaista crc:tä väliin. Tuskin molemmat anturitkaan on rikki. Jostain vakioputkea lainaan ja huoltoon? Voi toki olla että sähköihin liittyvässä takuuasiassa ei muutenkaan kiinnosta että onko putkessa kuria vai ei.
Pyörä:
Husqvarna Wr 125 EX, monkey 125cc, KTM EXC 300
Liittynyt:
22.7.2012 20:09
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut hupsutin » 30.3.2017 15:27

Kissa123 kirjoitti:Tein tossa konerempan ja nyt pääsin käynnistelee ekaa kertaa. Tyhjäkäynntillä käy hyvin, mutta kun kaasua nostaa vapaalla 3/4-täyskaasuun, alkaa röpöttämään ja sylkee putkesta öljyä. Osaisko joku auttaa?

Käytitkö konetta miten pitkään? Jos öljysit pytyn öljyllä reippaasti niin sylkee varmaan niitä öljyjä vaan pois. Käytitkö alakertaa myös auki?
Liittynyt:
20.12.2016 23:05
Re: Mikä on vikana?

ViestiKirjoittanut Kissa123 » 30.3.2017 23:08

Laitoin isomman kaasarin kiinni ja tänään säätelin sitä, tuntui olevan ihan hyvissä säädöissä, mutta kun lähti ajamaan, röpötti hirveästi pienillä kierroksilla, kun kolmos vaihteele vaihtoi, mopo ei meinannut millään saavuttaa täysiä kierroksia, vaan pätki ja röpötti, kunnes otti täydet kierrokset. Mitä pitäisi vielä säätää?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista