Minarelli AM6

Liittynyt:
20.8.2020 22:48
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut 80cc beta » 31.8.2020 21:21

Mikä vois olla vaihteistos ku on oikein kasattu ja lohkot on auki mutta kun vaihteistoa pyörittää se välillä jumittuu ja pomppii rattaiden yli ? Voiko puuttua joku sokka jostain välistä vai mitä ?
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Palezu » 1.9.2020 10:33

80cc beta kirjoitti:Mikä vois olla vaihteistos ku on oikein kasattu ja lohkot on auki mutta kun vaihteistoa pyörittää se välillä jumittuu ja pomppii rattaiden yli ? Voiko puuttua joku sokka jostain välistä vai mitä ?


Ei välttämättä mikään. Näissä ei koskaan toimi vaihteisto odotetusti jos lohkot on auki.

Pököttidriver kirjoitti:Onko muilla ollut samanlaista tai oletteko asiasta samaa mieltä?

Peugeot xps 2011> am6 koneella

Oli oikosulussa joku piuha, silloin ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Korjasin eristämällä johdot sähköteipillä hyvin. Mopo toimii nyt hyvin. Ainoa vika on se ettei etuvalo pala, ei pitkillä eikä lyhyillä. Pitkien merkkivalo toimii kuitenkin, sekä takavalo. Mittasin yleismittarilla mopon käydessä valoille tulevan n. 6 volttia riippuen kierroksista. 12v lamppu kuitenkin ja eihän se noilla pala, ei ollenkaan.

Onko vika staattorissa? Mietin että olisiko niin että staattori jaksaa antaa virtaa sytytykselle, mutta jäljelle jäävä osuus valoille on liian pieni, esim muutama käämeistä rikki? 12 jääminen staattori, dellorto power up sähköt.

Rupeanko staattorin vaihtoon? :roll:


Ei välttämättä kannata heti staattoria vaihtaa. Kokeile ensin kytkeä joku pienempi polttimo tai led takavalo etuvalon johtoihin. Jos nekään ei pala niin vika tuskin on staattorin kyvyssä antaa virtaa. Itse epäilisin että etuvalon maajohdossa on kosketushäikkää. Kokeile vetää uusi maajohto polttimon kannasta runkoon. Tosin tossakin kannattas ensin varmistaa sähkökaaviosta onko kyseessä perinteiset sähköt missä runko on maa vai onko valoilla erillinen maataso.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Liittynyt:
8.9.2020 14:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Naapurii » 8.9.2020 14:07

Mikä vois olla vikana kun kasasin vaihteiston ja vaihteet ei vaihdu tai saattaa vaihtua yksi tai kaksi vaihdetta ja poljin vaan kolahtaa mutta ei vaihda vaihetta. Vaihtajan akselin vaihdoin ja olen aika varma että kaikki kasattu oikein prikat missä kuuluukin. Olen kokeillut monta kertaa kasata. Auttakaa
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.9.2020 17:50

Ei niiden tosta vaan kuulukkaan mennä. Pyöritä kampiakselia samalla kun vaihdat vaihteita. Jos kaikki vaihteet löytyy niin sitten on ok. Normaalistihan moottori käy niin vaihteet menee päälle. Jos akselit ei pyöri niin kaikki vaihteet ei aina tahdo löytyä. Tämä on täysin normaalia ja johtuu vaihteiston rakenteesta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Liittynyt:
28.4.2020 0:18
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut am666 » 17.9.2020 20:56

Tietääkö kukaa miks nää tarvike 50cc pytyt on nii vitun paskoja, mul on tollane wandan 40e pytty, josta oon viilannu 98% valujäljistä pois ja muutenkin suunnannut huuhtelut paremmin, viilannu terävät kulmat pois jne, mut siitä huolimatta tuo on huomattavasti laiskempi kun viilaamaton vakiopytty.
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.9.2020 21:22

Niissä nyt on huuhtelut ihan mitä sattuu, siinä se syy kai lie.
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut vetko » 17.9.2020 23:16

Kannatta vaan viilata se pytty niin tulee tehot.
Liittynyt:
28.4.2020 0:18
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut am666 » 18.9.2020 2:09

vetko kirjoitti:Kannatta vaan viilata se pytty niin tulee tehot.

Huuhtelut on viilattu, mutta pakoaukkoon en ole koskenut, koska esim pakoaukon levennyksellä ei saa mitään irti enoxin kanssa ja nostamalla hävitän vaan alaväännöt
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 18.9.2020 8:37

Paljonko sillä on leveyttä ja aukioloa?

Mihin perustat väitteen levityksen hyödyttömyydestä?
Liittynyt:
28.4.2020 0:18
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut am666 » 20.9.2020 23:49

Malagutisti kirjoitti:Paljonko sillä on leveyttä ja aukioloa?

Mihin perustat väitteen levityksen hyödyttömyydestä?

En minä sille perusteluita osaa antaa muuta ku sen että kokeiltu on ja aukioloa ihan vakion verran, en oo sitä mitannut
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 21.9.2020 8:00

Onkos kukaan mittaillut AM6 sen puristuspaineita, mikä on ns normaaliarvo?
Ja mikä on "korjausraja"?
Poljinstartilla varustettuna. (ei vaikuta puristuksiin mutta mittaustapaan)
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.9.2020 8:28

7,5 bar on muistaakseni normiarvo joskus jostain luettuna, mutta mitään raja-arvoa ei kyllä ole tullut vastaan.
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 21.9.2020 10:05

Oukei kuulostaa sopivalta...
tuli hommattua tollanen letkullinen mittari ja näytti tosiaan 7-7.5 bar lukemia kun polki muutaman kerran.

Eihän tietty sylkyn avauskaan iso homma ole, mutta tuollaasella mittarilla saa tehtyä pika selvitystä käyntiongelmiin. Niin kaks kuin neilitahtisessa.

Sähköstartillisessa tuo on tavallaan helpompi mutta jalkastartilla pitää vaan polkaista 3-4 kertaa putkeen ja kurkata sitten lukema. Lukema jää mittariin.
Liittynyt:
28.4.2020 0:18
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut am666 » 23.9.2020 0:08

Tietääkö kukaa mikä on ku riejusta sammuu lähivalo aina noin 20-50km polttimon vaihdon jälkeen, mopo ensin sammuu ihan kuin joku johto ottaisi maihin ja käynnistyksen jälkeen ei enää pala lähivalot ja sellanen kans et tyhjäkäynnin kierrokset on korkeemmalla kun etuvalo on kiinni ja kun valo on päällä nii tyhjäkäynti on selkeästi hieman heikompi
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.9.2020 10:44

Taitaa olla johdotuksissa tai jännitteensäätimessä joku ongelma. Ylijännitteestä nuo lamput yleensä hajoaa. Sammuu varmaan sen takia että CDI:n ylijännitesuoja laukeaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista