Minarelli AM6

miko6
Liittynyt:
7.9.2017 14:26
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut miko6 » 21.9.2017 15:33

Malagutisti kirjoitti:Kampiakselille tulee holkki kytkimen puoleseiselle akselille. Menee stefan sisäpuolelle se holkki. Sen ja akselin väliin kuuluu o-rengas, mutta varmaan ilmankin toimii mikäli se joiltakin puuttuu. Tottakai se kannattaa laittaa kun koneen leväyttää. Kiertokangessa ei kyllä holkkeja ole...


Kiitoksia. Nyt alkoi homma selviämään. Noita on nähtävästi saatavillakin.
patte027
Liittynyt:
10.5.2016 22:19
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut patte027 » 21.9.2017 16:17

En oo iha varma onko oikee paikka kysyy mut nopeesti ainakaa en parempaa palstaa löytäny. Eli tilasin tos doplerin vahvistetun kampuran nii kui kaua sitä kannattas ajaa sisää ja millasta ajoa suositeltas?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.9.2017 16:50

Laakerointi ei vaadi sisäänajoa.
patte027
Liittynyt:
10.5.2016 22:19
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut patte027 » 21.9.2017 17:18

Malagutisti kirjoitti:Laakerointi ei vaadi sisäänajoa.

Eikö muka kannata ottaa varovasti ekoja kilometrejä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.9.2017 18:36

Ota jos haluat, mutta varsinaista hyötyä siitä ei ole. Laakereiden pinnat eivät käytännössä hioudu toisiinsa sopiviksi. Sisäänajon tärkein tehtävä on männänrenkaiden hioutuminen sopivaksi sylinteriin.
patte027
Liittynyt:
10.5.2016 22:19
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut patte027 » 21.9.2017 18:40

Malagutisti kirjoitti:Ota jos haluat, mutta varsinaista hyötyä siitä ei ole. Laakereiden pinnat eivät käytännössä hioudu toisiinsa sopiviksi. Sisäänajon tärkein tehtävä on männänrenkaiden hioutuminen sopivaksi sylinteriin.

Selvä
Mikäpässiinä
Liittynyt:
22.9.2017 15:49
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mikäpässiinä » 23.9.2017 11:50

Päivää :) Osaisko nyt joku semmone joka on kasaillu näitä minarelleja niin että ovat toimineet niin mihin kohtiin rikat tulee? Eli siis jos joku mainitsis koko koneen sisällä olevat rikat kun on tullu vähä ristiriitasta tietoo noista ja ois kasausta vaille valmis motti.
Hulikusti
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 23.9.2017 12:25

Mikäpässiinä kirjoitti:Päivää :) Osaisko nyt joku semmone joka on kasaillu näitä minarelleja niin että ovat toimineet niin mihin kohtiin rikat tulee? Eli siis jos joku mainitsis koko koneen sisällä olevat rikat kun on tullu vähä ristiriitasta tietoo noista ja ois kasausta vaille valmis motti.

Vetoakseliin 2 prikkaa (1 kumpaankin päähän)

- Vaihderumpuun 1 prikka sille puolelle jolla EI ole sitä kuulaa

- Vaihdepolkimen akseliin 2 prikkaa (1 kumpaankin päähän)
Mikäpässiinä
Liittynyt:
22.9.2017 15:49
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mikäpässiinä » 23.9.2017 12:43

No nyt kokeilin että vetoakselin kummassakin päässä rikka mutta kun lohkot laitoin parilla pultilla kiinni niin vetoakseli ei pyörinyt eli siellä on joku rikka liikaa
Mikäpässiinä
Liittynyt:
22.9.2017 15:49
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mikäpässiinä » 23.9.2017 12:45

Ja entäs sitte siihen akseliin joka tulee kytkinkruunulle eli onko se nyt sitte vaikka kytkinakseli?
Mikäpässiinä
Liittynyt:
22.9.2017 15:49
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mikäpässiinä » 23.9.2017 13:15

No nyt jätin kytkinakselista ja vetoakselista rikat pois ja lohkot kiinni niin pyöri hyvin
Mikäpässiinä
Liittynyt:
22.9.2017 15:49
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mikäpässiinä » 23.9.2017 14:18

Anteeksi nyt tämä spämmiminen mutta eikös vetoakselissa pidä olla noin 1mm välys ja kytkinakselistahan lähtee se pieni välyskin kun kruunun yms laittaa kiinni?
Hulikusti
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 23.9.2017 22:02

Mikäs nyt mahtaa olla ongelmana kun kasasin moottorin, kun yritti vaihtaa vaihdetta, eli vaikka nyt painaa polkimen alas 1 vaihteelle niin se poljin jää sinne alas? Se poljin muutenkin tuntui tosi kireältä entiseen verrattuna? Prikat pitäisi olla oikeilla paikoilla. Testasin ilman vaihteistoöljyä, johtuuko se siitä? Mopo ei siis tietenkään ollut käynnissä!!

E: Oli näköjään MC-scatter myynyt minulle kieron akselin?! :s
Uusi tilaukseen ja katson mitä tulee.
Viimeksi muokannut Hulikusti päivämäärä 25.9.2017 16:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikäpässiinä
Liittynyt:
22.9.2017 15:49
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mikäpässiinä » 24.9.2017 8:12

Itellä ainaki vaihtu vaihteet iha nätisti ilman öljyjä eli oisko sulla joku rikka liikaa tai vaiherumpu jää jotenki jumiin?
D3t510np4r45
Liittynyt:
17.7.2016 3:12
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut D3t510np4r45 » 24.9.2017 14:18

Mikä voisi olla dt:ssä vikana kun moottorin huohotusletkusta vuotaa vaihteistoöljyä moottorin ollessa käynnissä? Öljyä ei ole liikaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista