Derbin/Gileran moottorin onnistunut virittäminen

Tuna-71
Liittynyt:
27.9.2007 16:52
Re: Derbin/Gileran moottorin onnistunut virittäminen

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 1.3.2014 1:20

Vaikkei trolliin saisi vastatakaan, niin sanottakoon että onhan se kiva kun joku joskus edes yrittää kusettaa kunnolla. :)

Toisaalta, se että trolli kykenee tunnistamaan ne joilla on jotain tietotaitoa, kertonee sen ettei ketjun aloittajakaan ole mikään aivan täysi tumpelo. Kerro nyt vielä viime tinkaan (ennen bännejä) miksi perustit moisen topicin ja miten "pro" tasolla sun fiilauspuuhat on tosiasiallisesti olleet?

PS. 15,5krpm taitaa lähteä aika helposti moposta kuin moposta, hukkakierroksilla nääs.
Jocke77
Liittynyt:
26.2.2014 20:09
Re: Derbin/Gileran moottorin onnistunut virittäminen

ViestiKirjoittanut Jocke77 » 1.3.2014 1:49

Tämä lähti liikkeelle ihan hetken mielijohteesta kun noita junioreita olen kuunnellut, joku pääsee mopolla 11km kolmessa minuutissa ja toisella kevari kulkee yli 200kmh...

Prokkis tehtiin ihan sen vuoksi että näen itse kuinka paljon nyky noku vesipyssystä saa oikealla putkella ja kaasarilla irti, putki osui niin kohdalleen kuin vain voi olla ja tuo 17,5mm on juuri sopiva kyseiseen kokoonpanoon. Suuremman tuotto menisi kaikesta päätellen suurimmaksi osaksi hukkaan. Kuten jo aikaisemmin mainitsin niin mopo on 50cc ja kaikki sen yli on jotain muuta, eli mopon vittämisessä pysytään mun mielestä vakio kokoisissä sylintereissä. Niitä voi toki muokata haluamallaan tavalla tai olla muokkaamatta. Onnistunut virityshän kuitenkin on aina se jossa tehohäviö on alle 30%... :lol:

Ja tosiaan tuo oma 2T virittäminen on muuten ollut viimeiset 15v unohduksissa, hommat alkoivat joskus junnuna niillä Tuntureilla ja PV:llä jotka kieltämättä kulki tai ainakin lähti aika lujaa kun sen ajan piikkiset eivät tahtoneet pysyä perässä välillä 0-80kmh. Mopoiän jälkeen koitettiin hakea 125cc crossikoneisiin kovasti lisää paukkua, mutta se on ilman kunnon laitteita jo hieman hankalaa ja aika ajoi ohitse kun isot pojat hommailivat HiTec laitteita joka talliin. Lopulta koko homma painui unohduksiin ja tilalle tulivat 4t motot sekä vaparit ja ahdetut autot.

Sen verran vielä tuosta Gilerasta, että pyrkimys on jos vain ehdin niin käyttää se Laitilassa penkissä lähiaikoina, mielenkiinnosta jo pelkästään että miltä käyrä näyttää paperilla.
Tärkeintä ei ole kiukaan koko, vaan sen tarjoama löyly!!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Derbin/Gileran moottorin onnistunut virittäminen

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 1.3.2014 2:26

Tämä topic lienee käsitelty. Aloituksen puolesta ketju olisi varmaan heilahtanut lukkoon jo aikaisemmin, mutta en malttanut olla katsomatta miten aloittaja vastaa saatuun kritiikkiin. On hienoa nähdä että provokatiivisesta aloituksesta huolimatta keskustelu pysyi asiallisena.

Mitä taas tulee trollaukseen, tämä ketju on jotain muuta kuin mitä kyseisellä termillä yleensä tarkoitetaan. Pelkän juupaseipäs-väittelyn ja ennalta arvattavien vastausten sijaan aikaan saatiin paikoin tasokastakin keskustelua, enkä jaksa uskoa että aloittajankaan tarkoitus oli varsinaisesti häiriköidä. Ja kuten mainittua, hieman tasokkaampaa kusetusyritystäkin pitää arvostaa. Näistä syistä en näe banneja tarpeellisena, vaan toivotan aloittajan tervetulleeksi muihinkin keskusteluihin. Tosin faktoihin pitäytyen ja mahdollisesti uudella nimimerkillä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista