Sivu 52, 58:sta

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 21.10.2017 11:12
Kirjoittanut .Juho
Joulutorttu_00 kirjoitti:Nyt olis suunnitelmissa ostaa joku halpa ja toimiva mopo ja sitten rakennella siihen sellainen tekniikka että irtoaisi reilut 20hp tehoja. Halpaa tämä ei tietenkään ole, mutta mikä olisi näistä hintavista vaihtoehdoista se edullisin?

Wikissä lukee että osien hinnaksi tulee ~1200e-2000e. Millaisella setupilla pysyisi hinta mahdollisimman matalana ja mistä kannattaisi tilata? Mitä suosittelisitte?

Kannattaa sekin huomioida, että tietääkö varmasti millainen yli 20hp mopon moottori on esim. 70-85cc kokoisena.

Kalliiksi tulee jos etsii valmista settiä jolla saa sen reilut 20hp.
Airsal xtreme 80cc, tai esim. BRK 85/88cc niin saa varmaan kaikista halvimmalla yli 20hp moottorin.. kunnon putken kanssa (esim. scr rl 70cc tai vastaava..tai brk 80/90cc jota saa myös yläkauttaisena ja hintaero 50e luokkaa scr corsen putkeen).

1000e +/-100e kaikkineensa putken kanssa, mut ilman uutta sytkää pääsee kyllä.
Budjettiratkaisuja löytyy varmasti, mut vaatii tekijältä osaamista enemmän.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 23.10.2017 2:38
Kirjoittanut Palezu
Tällanen Tpr:n tehosarja ois varmaan aika mellevä: http://www.dam-sport.net/pack-top-performances-alu-86cc-am6.html Tuohon tarvii lisäksi vielä jäykemmät kytkinjouset ja kampuran stefat(kannattanee ostaa teflon stefat). Sitten siihen joku 250e 80cc putki, ja kiinasta 32mm PWK kaasari(30e) ja suutinsarja. Vakiosähköthän menee ihan hyvin, eli ei paljoa yli 700e hintaa pitäis tulla.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 26.10.2017 18:09
Kirjoittanut Shurichau_
Athena alupyttyä oon ostamassa jossa ei ole kaasarin lämmitysletkuille paikkoja, niin tuleeko ongelmia kun otan koko systeemin pois.
Vuoden ympäri joka kelillä tulee ajettua.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 27.10.2017 12:01
Kirjoittanut Malagutisti
Vähän mutuilua mutta uskoisin että ei tule. Vaikka ei nyt mitään jokapäiväistä ole oma mopoilu niin ei kyllä ole koskaan ollut ongelmia luistin jäätymisen kanssa. Seuraavilla voi varmaan ehkäistä tuota jäätymistä:
Konetilan pito puhtaana jäästä ja lumesta
Kaasuvaijerin rasvaus
Hyvä ja puhdas ilmanputsari
Luistin pintaan vois ehkä laittaa vähän aseoljyä pitämään kosteutta poissa.

Korostan että tää on spekulaatiota, kannattaa pitää tangossa toimivaa tappokatkaisijaa jos sattuu että luisti jämähtää auki.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 10.7.2018 22:58
Kirjoittanut Jonetzi69
Moikka, osaisiko joku auttaa aijon ostaa tämän sylinterisarjan https://www.scootfast.net/kit-cylindre- ... i-am6.html, riittäisikö 16mm dellerto ja pitääkö vahvistaa alakertaa? ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 11.7.2018 5:33
Kirjoittanut Eeero
Ei tarvitse vahvistaa alakertaa, sekä 16mm pitäisi riittää. Kyseessä siis 50cc eli mitään tehobuustia ei kannata odottaa. Itse menisin aina vakiosylinterin kannalla mikäli siinä mitään vikaa on. Voi käydä porauttamassa vaikka jossain motoliikkeessä ja ostaa uusi mäntä. Säästää pitkän pennin.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 11.7.2018 17:03
Kirjoittanut Jonetzi69

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 12.7.2018 4:57
Kirjoittanut Eeero
Eikai noissa tehollisesti ole paljoakaan eroa. Airsali on tosin alumiinipinnoitteinen eli tiheämpi männänvaihtoväli sekä leipoessa tarvii myös sylinteri uusia poraamisen sijaan. Jos sitä tehoa haluat niin vaikkapa airsalin 70cc handmade on ihan passeli sportti pytty. Mikäs on tämänhetkinen setti sulla? Mopo, putki yms?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 15.7.2018 11:09
Kirjoittanut veke02
Juu ei noita teho 50cc sylintereitä kannata ostaa kun tulee yleensä kalliimmaks saada sama teho kun 70cc ja vääntää huonimmin

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 23.7.2018 16:27
Kirjoittanut jontte20
Onko kannattavaa ostaa Mvt iron max 50cc vakiopytyn tilalle :) .

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 23.7.2018 17:09
Kirjoittanut Malagutisti
Jos vakio on pilalla. Lisää tehoa ei tule.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 21.8.2018 13:43
Kirjoittanut jollu003
Rupeekoha yläkerta olla nii loppuunajettu vai kusettaako gps vaan, kun kävin tos derbillä huippuja ottaas?
Gps näytti 95, ennen vauhdit ollu tänhetkisillä väleillä 110-120 paikkeilla.
Tekniikalla ajettu about 6 tkm

Mopona siis Derbi Senda 06
Tekniikka:

80airsal sport

Doppler endurance kampiakseli

Stage6 c3 petilaakerit

Polini kytkinlevyt ja malossin jäykemmät jouset

Lohkot avarrettu

Stage6 24mm pwk

Malossin hiilikuituläpät

Barikit imukaula

Voca 80racing putki

Ducatin sähköt mutta kevennetty vauhtipyörä

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 21.8.2018 20:25
Kirjoittanut Reetuhai2
Kyllähän tolla matkalla jo ainaki yksrenkainen mäntä alkaa olee yleensä aika loppu jo.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 21.8.2018 20:53
Kirjoittanut veke02
apuja airsalis löytys tollasii "halkeamii" kolme ne kaks muuta ei tunnu kynnellä mutta tuo kolmas sitten tuntuu.
Valmistevika?
Ei siis ole ajettu vielä tonniakaan ja uutena ostin ja on täysin viilaamaton
20180821_202245 muokattu.jpg

Näyttää pahemmalta kuvassa mutta siis tuntee selvästi

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiLähetetty: 21.8.2018 21:05
Kirjoittanut Eeero
Miltäs mäntä näyttää noiden kohalta?