Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

Liittynyt:
21.12.2015 17:31
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Joulutorttu_00 » 17.10.2017 11:42

Nyt olis suunnitelmissa ostaa joku halpa ja toimiva mopo ja sitten rakennella siihen sellainen tekniikka että irtoaisi reilut 20hp tehoja. Halpaa tämä ei tietenkään ole, mutta mikä olisi näistä hintavista vaihtoehdoista se edullisin?

Wikissä lukee että osien hinnaksi tulee ~1200e-2000e. Millaisella setupilla pysyisi hinta mahdollisimman matalana ja mistä kannattaisi tilata? Mitä suosittelisitte?
Liittynyt:
2.4.2017 16:31
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Jonttu110 » 17.10.2017 22:05

Mites kun jos laittaisin 70cc airsalin kiinni 21mm dellorton kanssa niin paljonko ois huiput kurittoman vakioputken kanssa? Vai onko turha ostaa tuota airsalia jos ei ole teharia?
Tsekkaa projutopic: viewtopic.php?f=72&t=88822
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 1:24
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Muurari » 17.10.2017 22:57

Itellä oli detsissä tuo sama tekniikka kurittomalla vakioputkella niin lähti valoista ku pakolainen Espanjasta
Pyörä:
rieju mrx
Liittynyt:
22.2.2015 19:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Eino Poti » 20.10.2017 23:38

moro eli tarttis tommone 50cc käyttis sylinteri ostaa riejuu ni kumpi ois parempi ostaa maxiscootist airsal 50cc alumiini vai tpr 50cc valurauta, saa kyl sanoo jos ois joku muu wörtimpi
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 21.10.2017 11:12

Joulutorttu_00 kirjoitti:Nyt olis suunnitelmissa ostaa joku halpa ja toimiva mopo ja sitten rakennella siihen sellainen tekniikka että irtoaisi reilut 20hp tehoja. Halpaa tämä ei tietenkään ole, mutta mikä olisi näistä hintavista vaihtoehdoista se edullisin?

Wikissä lukee että osien hinnaksi tulee ~1200e-2000e. Millaisella setupilla pysyisi hinta mahdollisimman matalana ja mistä kannattaisi tilata? Mitä suosittelisitte?

Kannattaa sekin huomioida, että tietääkö varmasti millainen yli 20hp mopon moottori on esim. 70-85cc kokoisena.

Kalliiksi tulee jos etsii valmista settiä jolla saa sen reilut 20hp.
Airsal xtreme 80cc, tai esim. BRK 85/88cc niin saa varmaan kaikista halvimmalla yli 20hp moottorin.. kunnon putken kanssa (esim. scr rl 70cc tai vastaava..tai brk 80/90cc jota saa myös yläkauttaisena ja hintaero 50e luokkaa scr corsen putkeen).

1000e +/-100e kaikkineensa putken kanssa, mut ilman uutta sytkää pääsee kyllä.
Budjettiratkaisuja löytyy varmasti, mut vaatii tekijältä osaamista enemmän.
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.10.2017 2:38

Tällanen Tpr:n tehosarja ois varmaan aika mellevä: http://www.dam-sport.net/pack-top-performances-alu-86cc-am6.html Tuohon tarvii lisäksi vielä jäykemmät kytkinjouset ja kampuran stefat(kannattanee ostaa teflon stefat). Sitten siihen joku 250e 80cc putki, ja kiinasta 32mm PWK kaasari(30e) ja suutinsarja. Vakiosähköthän menee ihan hyvin, eli ei paljoa yli 700e hintaa pitäis tulla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Pyörä:
'07 Rieju MRX Pro
Paikkakunta:
Savo
Liittynyt:
11.7.2017 4:40
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Shurichau_ » 26.10.2017 18:09

Athena alupyttyä oon ostamassa jossa ei ole kaasarin lämmitysletkuille paikkoja, niin tuleeko ongelmia kun otan koko systeemin pois.
Vuoden ympäri joka kelillä tulee ajettua.
Liikenteessä ei viritetyllä mopolla saa ajaa (paitsi jos ei jää kiinni)
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.10.2017 12:01

Vähän mutuilua mutta uskoisin että ei tule. Vaikka ei nyt mitään jokapäiväistä ole oma mopoilu niin ei kyllä ole koskaan ollut ongelmia luistin jäätymisen kanssa. Seuraavilla voi varmaan ehkäistä tuota jäätymistä:
Konetilan pito puhtaana jäästä ja lumesta
Kaasuvaijerin rasvaus
Hyvä ja puhdas ilmanputsari
Luistin pintaan vois ehkä laittaa vähän aseoljyä pitämään kosteutta poissa.

Korostan että tää on spekulaatiota, kannattaa pitää tangossa toimivaa tappokatkaisijaa jos sattuu että luisti jämähtää auki.
Liittynyt:
26.3.2018 16:08
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Jonetzi69 » 10.7.2018 22:58

Moikka, osaisiko joku auttaa aijon ostaa tämän sylinterisarjan https://www.scootfast.net/kit-cylindre- ... i-am6.html, riittäisikö 16mm dellerto ja pitääkö vahvistaa alakertaa? ;)
Liittynyt:
21.5.2017 11:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Eeero » 11.7.2018 5:33

Ei tarvitse vahvistaa alakertaa, sekä 16mm pitäisi riittää. Kyseessä siis 50cc eli mitään tehobuustia ei kannata odottaa. Itse menisin aina vakiosylinterin kannalla mikäli siinä mitään vikaa on. Voi käydä porauttamassa vaikka jossain motoliikkeessä ja ostaa uusi mäntä. Säästää pitkän pennin.
menee täyziii
Liittynyt:
26.3.2018 16:08
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Jonetzi69 » 11.7.2018 17:03

Kumpi olis tehokkaampi tämä https://www.scootfast.net/kit-cylindre- ... i-am6.html vai tää https://www.scootfast.net/kit-cylindre- ... i-am6.html ?
Liittynyt:
21.5.2017 11:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Eeero » 12.7.2018 4:57

Eikai noissa tehollisesti ole paljoakaan eroa. Airsali on tosin alumiinipinnoitteinen eli tiheämpi männänvaihtoväli sekä leipoessa tarvii myös sylinteri uusia poraamisen sijaan. Jos sitä tehoa haluat niin vaikkapa airsalin 70cc handmade on ihan passeli sportti pytty. Mikäs on tämänhetkinen setti sulla? Mopo, putki yms?
menee täyziii
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut veke02 » 15.7.2018 11:09

Juu ei noita teho 50cc sylintereitä kannata ostaa kun tulee yleensä kalliimmaks saada sama teho kun 70cc ja vääntää huonimmin
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
Liittynyt:
23.7.2018 16:16
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jontte20 » 23.7.2018 16:27

Onko kannattavaa ostaa Mvt iron max 50cc vakiopytyn tilalle :) .
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.7.2018 17:09

Jos vakio on pilalla. Lisää tehoa ei tule.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista