Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 3.11.2013 22:25

Tähän topikkiin keskustelu AM6:n sekä Rabasan uudemman ja vanhemman mallin sylintereistä. Vanhempien mopojen pytyistä lienee sopivaa keskustella mallikohtaisissa keskusteluissa.

Tutustu tietopankin tarjontaan:
Rabasan ja AM6:n viritysasteet
Rabasan virityssylinterit(sovellettavissa myös AM6)

Edellinen topic täällä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Alluoskari
Liittynyt:
28.6.2012 2:44
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Alluoskari » 3.11.2013 23:03

Tää voi olla vähän ot mut. Kuinka paljon isompi suutin pitäs laittaa kun laitan mk handmaden kii. nyt on 120 suutin kurittomalla putkella betassa ja toimii täydellisesti. Oisko 10 kokoo isompi suutin eli 130 hyvä? Kesällä laitan sit pienemmän suuttimen taas.

Valoja päälle, tästä postauksesta sait varoituksen. Suutinkeskustelu on erikseen ja samaa kysymystä ei tarvitse esittää useassa paikassa.
Vauhtiviivatarra
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.11.2013 23:31

No sitä ei kyllä kukaan osaa sanoo sulle. Koita sillä mikä nytkin on ja sitten säätelet mihi tarvii.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
thaitus
Liittynyt:
25.6.2012 1:39
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut thaitus » 4.11.2013 14:48

Kysellään nyt viel tääl uudestaan ku kukaan ei kuitenkaan lue vanhaa topiccia.
Elikkäs vielä semmoista kysyisin tosta airsalin 80:stä, onko täälä ketään kellä kokemuksia kyseisestä pytystä? onko millainen tehoiltaan viilaamattomana ja saako viilaamalla ihan eri luokan pytyn niinku 70 airsalista? Ja saattaa kuullostaa typerältä, mutta jossain vaihees pitää varmaan saada kulkeen sen 65 niin tappaako tollasen "kisa"pytyn jos änkee astetta isompaa tuketta putkeen, ihan väliaikasesti vaan? Ja onko suositeltavaa poistaa tuorevoitelu kokonaan käytöstä kun ajattelin että tuorevoitelun lisäksi 1,5% seokset tankkiin.
Beri50
Liittynyt:
23.10.2012 0:26
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Beri50 » 4.11.2013 22:16

Moi
tarvisin nopeesti vastauksen että mitä eroa on vl6, vl15 ja vakioläpillä ja käykö nuo vl6/vl15 läpät vakioläppärunkoon. kone on am6.
Niczusa
Pyörä:
HM crm 50 rr, Honda Monkey
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
5.5.2012 21:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Niczusa » 5.11.2013 21:45

Nyt tarvittas tietoa että mistä/mikä ois hyvä, kestävä (ajan pitkää matkaa) ja mielellään mahdollisimman tehokas 50 cc pytty minarelliin? pitäs talve aikaa tehä Hemmii täys koneremppa nii pitäs kunno pytty saada http://www.rrd-preparation.com/en/maxim ... i-am6.html tuota oon kattellu mutta ei o varastossa... VINKKEJÄ!
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut miiggz » 5.11.2013 23:25

thaitus kirjoitti:Kysellään nyt viel tääl uudestaan ku kukaan ei kuitenkaan lue vanhaa topiccia.
Elikkäs vielä semmoista kysyisin tosta airsalin 80:stä, onko täälä ketään kellä kokemuksia kyseisestä pytystä? onko millainen tehoiltaan viilaamattomana ja saako viilaamalla ihan eri luokan pytyn niinku 70 airsalista? Ja saattaa kuullostaa typerältä, mutta jossain vaihees pitää varmaan saada kulkeen sen 65 niin tappaako tollasen "kisa"pytyn jos änkee astetta isompaa tuketta putkeen, ihan väliaikasesti vaan? Ja onko suositeltavaa poistaa tuorevoitelu kokonaan käytöstä kun ajattelin että tuorevoitelun lisäksi 1,5% seokset tankkiin.


80cc:stä ei ole henk.koht kokemuksia mutta seiskakympistä on. Molemmat ''vääntöpyttyjä'', omassa oli huuhtelut ihan nätin näköset ja tasaiset. Viilaukseen on potenttiaalia jos tietää mitä tekee. Mutta mielestäni vetoa riittää varsin hyvin ilmankin viilausta. Kuinka pitkäksi aikaa pitää saada kulkemaan 65? helpoin tapa on muuttaa välityksiä. Airsalin tavarat eivät ole kisakamaa, ei ota itteensä pienestä.

Tuorevoitelun käyttämistä en edes harkinnut kun pytyn vaihdoin. Se on 100% varma että voitelu toimii, kunhan tankissa on oikea määrä öljyä. Alumiinipytty ei anna anteeksi jos voitelu loppuu. Valuurautasen voi porata, alua ei.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 6.11.2013 0:06

thaitus kirjoitti:Kysellään nyt viel tääl uudestaan ku kukaan ei kuitenkaan lue vanhaa topiccia.
Elikkäs vielä semmoista kysyisin tosta airsalin 80:stä, onko täälä ketään kellä kokemuksia kyseisestä pytystä? onko millainen tehoiltaan viilaamattomana ja saako viilaamalla ihan eri luokan pytyn niinku 70 airsalista? Ja saattaa kuullostaa typerältä, mutta jossain vaihees pitää varmaan saada kulkeen sen 65 niin tappaako tollasen "kisa"pytyn jos änkee astetta isompaa tuketta putkeen, ihan väliaikasesti vaan? Ja onko suositeltavaa poistaa tuorevoitelu kokonaan käytöstä kun ajattelin että tuorevoitelun lisäksi 1,5% seokset tankkiin.


Melko vääntöpytty, jos et viilaa niin saa varmaan kulkemaan sen 65 ihan ok väänöilläkin. 2,5% seoksia käyttäisin itse.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.11.2013 13:07

Niczusa kirjoitti: Kestävä tehokas 50cc plaaplaa..

Vieläkään 50cc, tehokas ja kestävyys ei kuulu samaan lauseeseen. Ne tehokkaat 50cct on tehty kisaamiseen, ei päivittäiseen ajoon. Niitä ei oo tehty kestää pitkää ajoo, eikä ne tule kestää sitä.

Eikä kukaan oo koskaan kertonu, miks hankkis High-end 50ccn jossa ei voi edes huoltovälistä puhuu kun mäntää saat vaihtaa joka viikko, kun sen sijaan vois hommaa jonku tiukemman 70cc sporttisetin, tai jonku 80cc Airsalin tms. Kestävyys on aivan eri planeetalta, kuten on rahan menoki. Aika paljon saa ostaa kalliita osii 50ccn kanssa, kun johki 80cc Airsalii kuluis paljon vähemmän, ja tehoo sama määrä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Niczusa
Pyörä:
HM crm 50 rr, Honda Monkey
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
5.5.2012 21:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Niczusa » 6.11.2013 17:47

Mitenkäs ku aattelin hommata iha jonku perus alu 50 mutta hommaisin jonku 70 männä ja porauttasin tosta vakiopytystä 70 nii tuleeko 70 ja hemmi vakio putkella kuinka lisää potkua? teharien mielellää hommaa kun en haluu mitää poliisimagneettia mutta lisä vääntö oikiva, että vaikuttaako kuinka?
ropiska
Pyörä:
Yamaha Aerox -11
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
29.8.2013 9:10
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut ropiska » 6.11.2013 18:54

Älä tee tota. Halvemmaks tulee ostaa suoraa joku halpa 70cc sylinteri.

Mielestäni et voi yliporauttaa alumiinia, jos siinä on jokin kovakromi pinnoite
“God’s original plan for us was to hang out in a garden with some naked vegetarians.” – Unknown
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut miiggz » 6.11.2013 19:13

Alumiinipyttyä ei voi porata, ellei pinnoita uudelleen. Muutenkin vaikk valuurautasessa olisi seinämäpaksuutta tarpeeksi 70cc:n männälle, ei huuhteluaukot pysy enää muodoissaan ja sylinterin alahelman paksuus ei taida riittää.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.11.2013 20:22

Voihan sen porata ilman pinnostustakin, muttei siittä käyttöön oo :D

Enkä nyt käsittäny, oot hommaamassa jotain perus 50cc alupyttyä ja sitte hommaatki 70cc:n männän ja kuvittelet sen mahtuvan vakiopyttyyn? Niinkun sanottu, helmat luultavasti menee liian ohuiks ja kanavat sais tehä uudestaa jos haluis siittä tehoa.

Eikä siittä teharilla poliisimagneettia tule, kunhan on järkevät äänet ja ajaa järkevästi. Kukaan ei myöskää tiedä että sulla on 70cc pytty. Vielä jos kemskistä siihen tekee 49cm3 merkinnän, ni melkeen kuka hyvänsä voi mennä halpaan.

Mutta tää juttu kuulostaa siltä ettet haluu nopeutta verorajan yli, suosittelen siis että pienennät kureja niin että tulee vääntöö ja kulkee sopivasti.

PS. Selvempi teksti auttaa muita ymmärtämään mitä ajetaan takaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Niczusa
Pyörä:
HM crm 50 rr, Honda Monkey
Paikkakunta:
Karstula
Liittynyt:
5.5.2012 21:03
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Niczusa » 6.11.2013 21:15

muttakun on kerran jo ylikokoon porattu ja ajettu 10 000 :) että kai se ny kestäis 70cc pyttynä? onko kellää muute tietoo että paljo vakio pytystä ois varaa porata? ku oon kuullu että jotkut ois porannu jopa 80? lähinnä tota isompaa pyttyä aattelin talveks lisää vääntöä luisutteluu...

ja selvennystä siis että tilaan 50 pytyn kun ostelen koneen hilppeitä mutta nyt talveks aattelin sitä 70 mäntää ja vanhan poraurus vain lisä väännön kaipuussa (nelariin kun tottunut) ja putkena ois hemmi vakio putki että en oo rakentamassa mitää vauhtihelvettiä :D ja 50 menis kesällä kiinni kun autokorttikin lähestyy.
Viimeksi muokannut Niczusa päivämäärä 6.11.2013 21:23, muokattu yhteensä 1 kerran
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 6.11.2013 21:21

vakiopytystä saa porattua maks (jos kampiakseli 39mm) ~55-58cm3, tai näin ainakin muistelen jossain olleen. ja joutuisit tod. näköisesti modaamaan esim. pv:n männän (koska rabasalle/am6:selle ei ole oikean kokoista mäntää). :roll:

ja minkä takia ostaisit ensin 50cc pytyn ja sitten poraisit 70cc:eksi??

saat halvemmalla esim. 70cc airsalin ku alat porailemaan 50cc pyttyä isommaksi!
(70cc airsal dam-sportissa ~112-125€ riippuen mallista)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista