Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut johnnyw » 26.7.2017 13:44

Tostakin voi olla montaa mieltä. Kaverin 50cc airsal sisäänajettiin just tolla tyylillä että pari kertaa käytettin lämpöseksi ja annettiin aina jäähtyä välissä, no rupesi heti huudattelemaan parinkymmenen kilsan jälkee ni junttasi kiinni vaikka kävi todella rikkaalla :)

Kyl jotain näitä perus sportti sylkkiä ajelisin ekat 100km vähän rauhallisemmin ni männän elinikä on sit huomattavasti pidempi. Highend pyttyjä nyt ei hirveästi tarvi sisäänajella kun mäntä ei niissä kuitenkaan kauaa kestä.
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 26.7.2017 18:51, muokattu yhteensä 2 kertaa
420
Pyörä:
Gilera SMT 2010 | -07 Ankka
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.5.2015 1:14
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut 420 » 26.7.2017 16:11

Kiitoksia! Sit ois viel sellanen pieni kyssäri, et voiko ajella sisäänajot hebon alakauttasella rännillä?
Gilera SMT[73cc Räkäsali leveemmällä pakoaukolla, Giannelli, 21mm PHBG Lortto, Malossi VL15 Läppärunko, Avarrettu imukaula, 13-52 Välit]
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut johnnyw » 26.7.2017 18:50

Hyvin voi ajella tehari kiinni, ajelee vaan pari ekaa tankillista rauhallisemmin. En tarkota mitään mateluvauhtia vaan vaihtelevat kierrokset ja välttää ihan huippukierroksia.
420
Pyörä:
Gilera SMT 2010 | -07 Ankka
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
9.5.2015 1:14
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut 420 » 26.7.2017 21:49

Noni, nyt vaan odottelemaan että ups tuo pytyn ovelle. Kiitoksia!
Gilera SMT[73cc Räkäsali leveemmällä pakoaukolla, Giannelli, 21mm PHBG Lortto, Malossi VL15 Läppärunko, Avarrettu imukaula, 13-52 Välit]
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut johnnyw » 30.7.2017 11:28

Mitkähän on ns optimilämmöt näillä rabasan alumiinisylintereillä? Eilen sain vihdoin asennettua tohon 80cc malossin sylinterinkanteen lämpöanturin koson mittarille ja aika ihmeellisen viileänä tuntuu käyvän. 10km lenkin ajelin eilen ja nesteen lämmöt ei nousseet ajossa yli 57 asteen missään vaiheessa vaikka ulkona kuitenkn 22c. paikallaan ajon jälkeen toki lämmöt nousi 65c kun ei ollut ilmavirtaa syylärin läpi.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 30.7.2017 13:49

50-55C.

Yleensä ne lämmöt ei juurikaan yli 60C nouse ilman termostaattia kun koneen kierrokset ei ole jatkuvasti yli 13,000rpm.
Toki kaasarin säädöt ja sytkä vaikuttaa oman osuutensa..

Vasta kun kone kiertää yli 14,000rpm ja kiihdytellään paljon pienistä nopeuksista, niin sitten alkaa lämmöt nousemaan yli 65-70C.
Eli hyvin riittoisa jäähdytyskapasiteetti näissä mopoissa kuitenkin.

Onko siinä malossin pytyssä suuremmat jäähdytyskanavat pakoaukon ympärillä, mitä derbin orkkispytyssä?
(Eli kun katsoo alatiivistepinnan puolelta niitä pakokanavan vieressä olevia vesikanavia)
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut johnnyw » 30.7.2017 14:38

Aika samankokoiset ne aukot on kun 50cc sylkässä, mutta itse vesitila on luonnollisesti jopa paljon pienempi kun vakio sylinterissä kun sylinteriputki on paljon isompi.
epaa003
Liittynyt:
20.7.2017 11:05
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut epaa003 » 2.8.2017 2:24

Moro, tietääkö kukaan millainen tämä 70cc Big Bore sylinteri on? Onko laadukas, tehokas, tarviiko vahvistetun alakerran yms. Olen sellaista ostamassa niin ajattelin kysästä kannattaako?Mopo siis peugeot xps 07 AM6 Kiitos etukäteen!
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 2.8.2017 11:50

Olis hyvä tietää mitä sylinteriä tarkotat :roll:
epaa003
Liittynyt:
20.7.2017 11:05
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut epaa003 » 2.8.2017 12:51

Ihan Big Bore merkkinen, tai nii siin ainaki sanotaan.. Itekki tiiä jonku verra näist muist sylkyist mut toi on aika tuntematon
Julmero99
Liittynyt:
12.9.2015 0:10
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Julmero99 » 4.8.2017 12:35

Ite jättäsin kauppaan jos ei oo kunnollista merkkiä.. luultavasti joku airsali luotettavampi

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
patte027
Liittynyt:
10.5.2016 22:19
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut patte027 » 10.8.2017 21:07

Mitähän kauan kestäs toi vakio kampura tuollaista metrakitin sp3 70cc?
Am6 kyseessä eikä tunnu ainakaan välystä.
Detsoni95
Liittynyt:
20.3.2017 9:05
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Detsoni95 » 21.8.2017 20:52

Toimiskohan toi ebays 90cc oikeesti 75cc niin 16millisel kaasaril ja vahvistetulla alakerralla sekä kytkimellä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 22.8.2017 6:32

Toimii ihan hyvin.
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut sitkuura » 23.8.2017 0:34

420 kirjoitti:Alkaa olemaan mopoikä kohta ohi ja pitäis saada derbi syksyn viimeisille ajoille, joten tuli tilattua tälläinen pytty: Http://www.ebay.es/itm/351581524249. Onko muilla kokemuksia tästä samaisesta pytystä ja onko toiminut ongelmitta? Pinnoitettua alumiiniahan tuo on, joten luulis kestävän vähän pidempää, kuin samassa hintaluokassa seikkailevat suomesta saatavat tnt/narakun ihmeet...? Ja sisäänajosta vielä, että alupyttyjä ei tarvii ajaa sisään samalla tavalla, mitä valurautasia?


Onko minkälaisella pakopuolella tuo pytty? kuva ois kiva :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista