Sivu 36, 41:sta

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 3.9.2019 21:37
Kirjoittanut WangRider
Minkä kokosen suuttimen tarvin? Elikkäs mulla on Aprilia rx 50 2012 mopona ja ei ole ihan vakio. Oon täyttänyt hukkaputken, ottanu kurin ja reikälevyn pois. Tällä hetkellä suutin on 88 mutta alkaa vähän booamaan kun polkaisee käyntiin, mutta kun vetää ryypystä niin kierrokset palautuu normaaleiksi. Oon miettiny jotain 93-95 suutinta mutta en tiedä mikä olis paras suutin.

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 13.9.2019 18:28
Kirjoittanut Detsijättää45
Mikäköhän voisi olla kun yamaha dt 50 tökkii 6 ja 5 vaihteella täyskaasulla ja kylmänä jo puoli kaasulla? Tuntuu siltä, että ei sais bensaa tarpeeksi, mutta pienillä vaihteilla saa taas liikaa. mopossa on gianellin tehoputki, vakio änkkä, 110 suutin

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 14.9.2019 23:47
Kirjoittanut Banaanikärpänen
Onko minkäslaisia perusteita tähän suuttimen vaihtoon, pitäis enemmän tehoa saaha moposta mutta en tiedä sitten että jos otan reikälevyn ja vaihdan suuttimen isommaksi että jaksaako se sitten vääntää tai kannaattaako sitä edes vaihtaa isompaan... Kurit on vielä putkessa kun en ole ehtinyt ottaa pois vielä.

tldr: Jaksaako draci vääntää jos otan reikälevyn pois ja vaihdan suuttimen isommaksi 17:sta vai tarviiko sitä edes

Mopo on Drac SM X 2016

Muokkaus: Olen amatööri mopo asiantuntija

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 15.9.2019 2:05
Kirjoittanut Apikka14
Kertokaas että minkä kokonen pää suutin olisi apikkaan hyvä kun mietin siihen gianellin koko putkiston asentamista ja se nyt kulkee jo sen 70kmh vaihdetuilla väleillä rajoittamattomalla cdi iillä, reikälevy poistettu ja putki on tyhjennetty. ?? Oisko joku 92? Vai pitäskö hommata isompi?? Ja btw kaasari on 17.5vakio aprilia sx50 2014. Ja vitos vaihteella just ja jsut jaksaa kiertää maksimit mutta 6 vaihteella ei iha jaksa kiertää maks. :|

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 10.10.2019 18:14
Kirjoittanut dt poju005
Terve! uusi DT -08 omistaja ja suutin propleema! putki putsattu (kuri/katti poistettu, nyt suutin 100 (kaasutin vakio 16mm) ja on liika pieni. ilman putsarissa "muoviputki" paikkallaan niin 2/3 osa kaasun jälkeen loppuu veto. ei saa ruokaa, mooaa, mikähän olisi se max/ ihanne suutin?? ehkä 115?? täällä maalla ei niitä joka paikasta löydy ja aina tilaus vie viikon!

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 10.10.2019 20:30
Kirjoittanut Malagutisti
N. 115 tai sitten irroitat lisäilmasolenoidin kaasarin oikealta puolelta sekä tukit nipan jolloin sopiva on luokkaa 100.

Ei kai kukaan osta enää yksittäisiä suuttimia kun sopivat sarjat ei maksa juuri mitään.

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 13.10.2019 12:37
Kirjoittanut dracin0mistaja
Kellään tietoa olisko 120 suutin liian iso, kun virinä kuriton enox, reikälevy pois ja 115 suutin. Mopo siis drac rs 16 ja täl hetkel ei kulje ku ehkä 62kmh eikä tunnu kiihtyvänkää oikee mihkää. Vai voiko neulan säätö vaikuttaa huippuihin ja kiihtyvyyteen?

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 27.10.2019 20:11
Kirjoittanut Maxab
Mikääs suutin derbiin lykätään? 21mm pwk, 73cc airsal ja turbokitti. Nyt on 108 ja on ainakin liian iso, kun ei kierrokset nouse.

EDIT: jopa 85 on vielä liian iso :| kuulostaa vähän erikoiselta lyödä tollaseen setuppiin yhtään pienempää suutinta, mutta eikai siinä muu auta.
EDIT2: ei löytynyt netistä, eikä stormilta pienempää suutinta kuin 80. Laitoin epätoivoisena sen kiinni, mutta kuten arvata saattaa, käy vieläkin rikkaalla...

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 29.10.2019 19:16
Kirjoittanut temezy13
Moro. Mulla oli vuosimallin 2017 Rieju MRT:ssä 50cc airsalin sport sylkkäsarja sekä kurillinen enox. Oli perhanan laiska p*ska joten otin kurit pois, vetelin samalla 108 suuttimella, pääsin kilometrin ja lämpöleikkas.
Nyt on uus sylkkäsarja tulollaan ja kysymys kuuluukin, että mikähän tähän settiin olis sopiva suutin? 120 kävin ostamassa ja aattelin sillä kokeilla, mutta varmistus kelpaisi koska ei nää mitään ilmasia ole...

Yks tuttu joka näistä enemmän tietää sano, että kannattaa tyhjäkäyntisuutinta nostaa samalla, mutta en löytänyt tohon kaasariin kun nimellä "pääsuutin/tyhjäkäyntisuutin" eli eikös ne sitten ole sama asia? Pitäskö mun lähteä räpläämään vielä tota neulaa?

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 8.11.2019 15:41
Kirjoittanut Eskov
Osaako joku kertoa pikasee että minkä suuttimen laitan kun otan putkesta kurin pois? Vakiosuutin 84 ja kaasari dellorto phbn 16mm

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 8.11.2019 16:19
Kirjoittanut Malagutisti
Vähä vehkeestä riippuen 95-115. Osta joku sarja niin on mistä kokeilla...

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 29.1.2020 22:12
Kirjoittanut joku5347
Moi! Mulla on Derbi drd missä 17.5mm dellorto ja 95 suutin. Kuria porattu 10milliä ja reikälevy otettu pois menee vinguttamalla 59
mutta mietin että onkohan liian iso suutin kun savuttaa paljon ja ei tunnu antavan kaikkia tehoja :| En usko että olisi liian pieni tuokin jo kuulostaa todella isolta.

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 29.1.2020 22:46
Kirjoittanut vantic
Kuulostaa aika isolta suutimelta, jos putkessa on vain 10mm reikä.

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 30.3.2020 14:29
Kirjoittanut TehiPösö
Moro. Vaihdoin omaan trekkeriin vapaavirtaussuodattimen vakio putsarin tilalle. Ja nyt ei millään meinaa saada säätöihin... ei käy tyhjäkäyntiä, vähän röpöttää, lämpimänä lähtee huonosti käyntiin. nyt on 74 suutin (vakio 52). On ruuvattu ilmaruuvia ja säädetty neulaa mutta ei vaan lähe toimimaan. Tuolla suuttimella ajoin talven ja hyvin toimi että ei liian pieni ainakaan pitäisi olla? Jos vähääkään laittaa seosruuvia laihemmalle nii loppuu veto ei kule kun 30-40kmh.

Re: Suutinkeskustelu

ViestiLähetetty: 30.3.2020 19:03
Kirjoittanut Malagutisti
Olisko niin että ilmasuutin ei toimi kunnolla vaparin kanssa.