Sivu 41, 102:sta

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 20:14
Kirjoittanut Ville!!
No kyllä 10cc lisää tuo aika huomattavasti vääntöä lisää mm. avarretun pakoaukon, imukanavien, isomman kaasarin, läppien, ja tehoputken kanssa...

että sopiiko se derbin mäntä???

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 21:23
Kirjoittanut tiemuu
Yam4ha kirjoitti:Mistä sen päättelit, ettei ole liian pieni?

Siitä päättelin, kun kokeilin numeroa isommalla suuttimella, ja röpelti aivan helvetisti vaikka sokan laittoi ihan ylimpään loveen. Vaihdoin takasin entisen suuttimen, ja liikkuu ilman röpeltelyä.
Eikä auttanu tuo kaasarin putsaaminenkaan..

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 22:06
Kirjoittanut eQ123
No jos kerran jo numeroa isommalla suuttimella röpöttää perkeleesti niin liian iso suutin / ilmanputsari tukossa :D

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 22:36
Kirjoittanut Juunish
Ville!! kirjoitti:No kyllä 10cc lisää tuo aika huomattavasti vääntöä lisää mm. avarretun pakoaukon, imukanavien, isomman kaasarin, läppien, ja tehoputken kanssa...

että sopiiko se derbin mäntä???


No jos sopivan kokonen on niin todennäköisesti sopii, kannattaa tarkistaa että männänrenkaiden katkokset eivät tule kanavien päälle, silloin se sopii.

Edelleenkin: se 10cc ei vaikuta oikeasti juuri mitään, mutta mikäs siinä jos haluaa tuhota pytyn. Mieluummin ostaisin suoraan vaikka 70ccn niin ei tarttis tollasista huolehtia. Porausvaraa siinä tuskin on muutenkaan tuolle 60cclle... :roll: Mutjoo, kukin tavallaan :eek:

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 23:22
Kirjoittanut arsori
Joo vakiopytyn porautus isommaks tehojen toivossa on melko turhaa. Itse kuutiomäärä antaa ehkä pienen tehonlisäyksen juu, mutta se on niin häviävän pieni ettei kannata maksaa rahaa ja aikaa.
Jos esimerkiksi semmosia huhuja olet kuullut että "70cc:llä liikahtaa paljon paremmin ku vakiopytyllä" niin se ei johdu pelkästään siitä isommasta kuutiotilavuudesta, vaan myös kaikki porttaukset on tehty fyysisesti isommiksi, ja suunnattu paremmin virtaaviksi. Myöskin pinnoite ja itse mäntä vaikuttavat tehoihin.

Eli vakiopytyn porauttaminen viimeiseen mahdolliseen ylikokoon, tai porauttaminen jonkin toisen moottorin männän mukaan ei ole järkevää, ellei dremel pysy kädessä ja osaa kutitella niitä lisäheppoja viilaamalla. Näin olen asian ainakin itse ymmärtänyt.

Mieluummin sitten vaikka teharia tai vähän ajettua 70cc airsalia metsästämään.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 14.3.2013 18:43
Kirjoittanut Juunish
Mites ku meni vaihdepolkimesta boorit, ja näköjään ton vaihdepolkimenakselin booritki on aika kuluneet, niin millanen homma olis vaihtaa se koko akseli? Entä miten ton polkimen saa helposti irti tosta akselista ilman väkivaltaa :D

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 14.3.2013 18:59
Kirjoittanut hessuhopotin
Joutuu purkaa koko koneen vaihteistoa myöten, joten samalla kannattaa vaihtaa kaikki laakerit ja stefat kun kone auki on. Normaalisti vaihdepoljin klappaa ihan aavistuksen kiristyspultin irroittamisen jälkeen että saa heiluttamalla/kiskomalla irti suht helposti, mutta jos ei lähde noin niin on mahdollista että joku edellinen omistaja on toiminnallaan saanut koko akselin kieroon, eikä se taho irrota millään muulla paitsi brutaalilla väkivallalla.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 14.3.2013 19:15
Kirjoittanut Juunish
Jaaha. No taidan käydä sit hakemassa vaan vaihdepolkimen ja toivoa, että noi boorit on riittävän hyvät siksi aikaa, kun tossa toukokuun alussa alotan ton mopon remppaamisen.. Perkele, että pitikin sattua.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 14.3.2013 20:25
Kirjoittanut tiemuu
Kaksnelikantti kirjoitti:No jos kerran jo numeroa isommalla suuttimella röpöttää perkeleesti niin liian iso suutin / ilmanputsari tukossa :D

Ihan pakko vaa tulla kertomaan vika, ei siellä ollu mitää muuta ku poltti nestettä vuotavan kannentiivisteen takia :lol:

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 16.3.2013 18:22
Kirjoittanut Reetuhai2
Juunish, nappaat vaihdepolkimen hitsillä kiinni. Kevyesti vaa, sit hioo hitsit pois kun haluaa sen irti. Pysyy ja kestää.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 16.3.2013 19:37
Kirjoittanut Juunish
Täytyykin varmaan koittaa.. täytyy vaan ajella rauhassa muutama kilsa pitäjänmäkeen! Kiitti vinkistä!

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 18.3.2013 10:15
Kirjoittanut jukke96
Itse asiassa vaihdeakseli lähtee irti kun irrottaa kytkimen ja vetäsee kytkinpuolelta sen akselin irti ellen ihan väärin muista :eek:

E: Ohoh, ollaan siis minarellin alueella :nolo: rabasassa siis näin :lol:

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 19.3.2013 17:38
Kirjoittanut Kakkutukka
Kenelläkään tietoa minarellin huuhteluiden ajoituksista? Oma kone (oikeastaan koneet :D) on huollossa niin en saa otettua ylös...

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 19.3.2013 21:08
Kirjoittanut Pögötti69
Eli olen vaihtamassa mäntää mopooni. ja pitäs tietää mitä kaikkia tiivisteitä tarvitsen ostaa. sylinterin irroituksessa uusittavaksi. riittääkö nuo ? https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... cts_id/758 . ja kannattaako sijoittaa 10e enemmän italkitin mäntään vai ostaa proxin mäntä ?

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 19.3.2013 23:26
Kirjoittanut arsori
Nuo tiivisteet riittää. Proxi ja italkitti aika samaa tasoa, en usko että on sen kympin eron arvoinen. Proxi ja tiivisteet tilaukseen ja kovaa ajoa! ;)