Sivu 40, 102:sta

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 28.2.2013 16:26
Kirjoittanut arsori
Tossa kilometrimäärässä itse ostaisin 40.5mm männän, veisin sen koneistamolle sylinterin kanssa ja sanoisin että porauttakaa sopivaksi.
Toki myös pelkkä hoonaus ja vakiokoon mäntä menevät vielä.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 2.3.2013 19:51
Kirjoittanut etelänvetelä
kysyisin seuraavia asioita, eli mopona keeway xray jossa Kopio minrarelli am6 jolla ajettu kohta 12tkm, kysyisin seuraavia:

-Mikä on vakio männän koko? 40.30mm?
- mikä on männäntapin koko? 10 vai 12mm?
-mikä neulalaakerin koko?

meneekö sylinteri viellä hoonauttamalla? Vai onko pakko hoonata ylipäätään? tarviiko laakereita vaihtaa viellä näissä kilometreissä?

ja sopiiko tämä mäntäsarja siihen?

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/2498

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 3.3.2013 17:37
Kirjoittanut böömber
Hei muistaisko joku et mihinkä kohti tuli semmonen kuula ja jousi? kun nyt on isompi ja pienempi kuula ja sitten se jousi :D et mikä niistä meni minnekkin.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 3.3.2013 17:53
Kirjoittanut Yam4ha
Jousi ja kuula tulee vaihderummun alle, löytyy kolo niille. Toinen kuula tulee kytkin akselin sisälle.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 3.3.2013 21:17
Kirjoittanut DanteEe
Morjens ajattelin tehdä jompinkumpin koneremppa detsissä kun on 23tkm ajettu ja kaikki vakio osat vielä koneessa :lol: Onko teillä joku ehdotuksia, paras kampura(max 200e) paras 50cc sylinteri(max 250e) ja sitten vielä paras kytkinlevut ja jouset 8)

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 3.3.2013 21:24
Kirjoittanut varpaat_suussa
Kampuraks doppleri mut miks ostaa uutta sylinteriä? Ja muista sitten vaihtaa/vaihdatuttaa myös uudet petarit.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 10.3.2013 14:46
Kirjoittanut tiemuu
Vois kyllä kysyy täältäki, ei tuo mallikohtanen puoli oo räxän kohalla nii aktiivinen :lol:
Eli missähä vois olla vika, kun ei mopo vedä vitosella eikä kutosella yhtään, kaasu pohjassa kierrokset on varmaan n.3k.
Mikään paikka ei laahaa, ja säädöistäkään ei pitäisi olla kiinni, koska vika tuli aikalailla yhden illan aikana. Uus mäntäkin on, joten ei sen väljäkään pitäs olla..

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 10.3.2013 22:05
Kirjoittanut Yam4ha
Kiertääkö paikalla normaalisti?

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 11.3.2013 19:12
Kirjoittanut tiemuu
Kyllähän se. Ja pienemmillä vaihteilla veto riittää suhteellisen hyvin, pientä tehonpuutetta kyllä sielläkin.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 11.3.2013 23:10
Kirjoittanut arsori
kun ajat pintakaasulla isolla vaihteella, ja käännät tupin nurin, muuttuuko ääni mooaavaksi? tuleeko yhtään lisää vetoja? Kuulostais vaan liian pieneltä suuttimelta tai kaasarissa olevan jotain häikkää.

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 17:27
Kirjoittanut tiemuu
Tavallaan joo mooaavammaks muuttuvat, eipä vedot lisäänny oikeestaan yhtään. Suutin ei liian pieni ole ainakaan, mut pitää tuo kaasari koittaa vielä putsata todella huolellisesti uuvestaan!

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 17:46
Kirjoittanut Yam4ha
Mistä sen päättelit, ettei ole liian pieni?

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 18:53
Kirjoittanut Ville!!
Jos porautan MBK:oon vakiosylinterin n.60cc niin eikö mäntä ole silloin jotain 44mm?
Kun ei tahdo löytyä am6 mäntää niin isona ylikokona mutta derbin mäntiä kyllä löytyy noinkin isoja, että voisiko semmoinen mäntä sopia??

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 19:18
Kirjoittanut Haageni
Joo, jotaki 44mm luokkaa se männän halkasija olis. Mutta ei maha sylinterin porausvara riittää, mikä myös selitää sen miksi et löydä noin isoa ylikoon mäntää am6 vakio sylinterille

Re: Minarelli AM6

ViestiLähetetty: 12.3.2013 20:05
Kirjoittanut Juunish
Miksi edes poraisit noin isoksi kun tehonlisäys on käytännössä olematon...?