Minarelli AM6

TuplaBonus
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
16.10.2010 13:33
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut TuplaBonus » 19.8.2012 1:41

Kävis :D
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut janter1 » 19.8.2012 20:11

arsori kirjoitti:
janter1 kirjoitti:kertokaas kaikki mahdolliset syyt joiden johdosta puristukset häviävät, pytty ja mäntä vaihdettu muttei auttanut??


On todettu, että sytytystulpan puuttuminen vaikuttaa puristuksiin negatiivisesti.

Männänrenkaat paikallaan? Tiivisteet kunnossa? Mäntä oikein päin? Kansi kiristetty kieroon?

no ainakii siin on ihan just pakast veetty pytty&mäntä, alapään tiiviste ja kannen tiiviste ei vaa silti ole puristuksia
Pixs
Liittynyt:
25.3.2011 23:33
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Pixs » 19.8.2012 23:21

Mikäs tos Kickstaris kusee, kun palauttaa ikäänkuin värään suuntaan. eli siis poljen käyntiin nii ei palauta, ja rupeaa menemään toiseen suuntaan. että sitä pitää kädellä pitää suorassa ettei surise, ja sitten sekin pistää vastaa ja koittaa koko ajan palautua sinne väärään suuntaan, mikäs neuvoksi? :D
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut siimo- » 20.8.2012 14:02

Koppa auki ja kattelee onko jousi poikki/irronnu.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut janter1 » 20.8.2012 20:33

nyt te kaikki minarelli nerot neuvoja tarvittais! eli siis ostin ch racingin ja siinä ei ollut polkimessa puristuksia ollenkaan eikä huolinut polkemalla lähteä käyntiin mutta työntämällä kuitenkin. tilasin sitte tollasen valurauta pytyn (tiiän etteivät ole mitään järkyttävän hyviä mutta luulis kuitenkin toimivan) laitoin siinä sitte uuen pytyn, männän, alapään tiivisteen ja kannen tiivisteen ja putsasin vanhan kannen ja laitoin kiinne. nooh ekat 10 polkasua sieltä löyty niitä puristuksia ihan vitusti mutta sitten taas poljin veltostui? lähti kuitenkin työntämällä käyntiin ja pelasin lähes moitteettomasti. kun sammutin mopon se ei lähtenyt enää mitenkään käyntiin, polkimessa ei puristuksia, ei työntämällä käyntiin, tulee kipinä ja bensaa sähkötkin on katottu läpi. mietin vain että luulis sen tulpan kastuvan sillä polkimen veivaamis määrällä mitä sitä on poljettu mutta tulppa pysyy ihan kuivana? eli siis miten ei löysy puristuksia alle 50 metriä ajetusta pytystä ja männästä ja miksei tuo tulppa kastu tai miksei mopo ylipäätänsä edes lupaile (HUOM ON KOKEILTU MYÖS LAITTAA STARTTI AINETTA TULPPAAN MUTTEI SILTI EDES LUPAILLUT O.O)
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut siimo- » 20.8.2012 22:21

Männänpäälle bensaa ja jos ei edes yhtään lupaile niin vaihda tulppa vaikka vanha antaiski kipinää. Se kuitenki sen pitäis tehä että hörähtää kun tulpanreijästä kaataa hieman bensaa. Sen jälkeen kun hörähtää niin vika ei voi olla muualla kuin kaasaripuolella, eli katsot että bensat tulee kaasariin asti kunnolla, sitten puhdistat kaasarin täysin ja sen jälkeen läpät tarkistat. Ja ilmanputsarikin ois hyvä puhistaa.
Niin ja vielä tuohon polkimen löysyyteen niin koita hieman löysätä kytkinvaijeria onko mitään vaikutusta?
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut janter1 » 21.8.2012 15:25

juu no pitää tota bensaa mäntää kokeilla viel. tulpan oon vaihtanu jo uutee vaik vanha löikii ihan hyvän kipinän muttei auttanu. ja sitä vaijeriakin on säädetty mutteipä siitä minkään laista iloa ollut
rgaweer
Pyörä:
RX-R -04 Ex: Aprilia SR Ditech -03
Liittynyt:
11.12.2009 13:37
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut rgaweer » 21.8.2012 16:44

Mikä voi olla kun kannentiivisteet ei kestä kuin 20min ajoa jonka jälkeen ne palaa? Kansi kiristetty tasaisesti joten tuskin uusi on kieroon mennyt. Termostaatti todettu toimivaksi.

Voiko paisarin ja sylkän välistä vuotava putki tai kannen kiristäminen liian kireälle(tein ilman momenttiavainta, en kuitenkaan naama irvessä sitä kiinni laittanut) edistää stefan palamista? Muita mahdollisia syitä?

Kiitokset etukäteen!
Viimeksi muokannut rgaweer päivämäärä 8.10.2012 20:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Ostakaa! http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id23089/
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut joltsu » 21.8.2012 17:20

Onko kenelläkään tällaisen laittamisesta AM6:seen? Eli riittääkö kytkinkaapelin (?) pituus jne. Ja onko tuosta loppujen lopuksi mitään hyötyä? Tietysti kytkin kevenee, mutta millainen tuntuma tuossa on, eli onnistuuko kytkimen luistatus esim. liikkeelle lähdettäessä miten hyvin? Ja sitten se tärkein kysymys, mahtaakohan tuo kestää mitään vai meneeköhän tiivisteet heti?
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut J__L » 21.8.2012 19:52

Noniin ystävät rakkahaiset.

Kertokaapas vinkkejä miten irroittaa laakerit koneesta joita ei voi lyödä esim hylsyllä lävitse. Näitä laakereitahan on 3 neula laakeria ja yksi kuulalaakeri siinä kytkimen tapin läheisyydessä. Muut kyllä lähti ihan hylsytaktiikalla :)

Ja jos joku tietää ja linkittäisi vielä hyvän kuvan vaihteistosta miten kuuluu olla kasattu, siitä olisi apua. En kerinnyt katsomaan mistä vaihteensiirtäjät tulivat ja pari muuta hommaa kun tipahtivat irti juuri ennen kun sain lohkot erilleen.
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut siimo- » 22.8.2012 7:51

Liukuvasaraa kuulemma käyttävät, ite oon ne jättäny vaihtamatta ku semmosta ei oo.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
mattii
Pyörä:
Rieju MRX -06
Liittynyt:
13.7.2010 11:28
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut mattii » 23.8.2012 19:21

Italkit mäntä, kumpi männänrengas tulee ylös? Musta vai hopea?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 23.8.2012 21:12

Musta alas, hopea ylös. Näin päin se muistaakseni meni.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Yamaha-poju
Pyörä:
Yamaha DT 50/70cc -10, Yamaha YZ 125 -05, Aprilia RX 80cc -03, Lynx Rave RC600sdi
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
3.9.2011 18:45
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Yamaha-poju » 25.8.2012 12:40

janter1 kirjoitti:nyt te kaikki minarelli nerot neuvoja tarvittais! eli siis ostin ch racingin ja siinä ei ollut polkimessa puristuksia ollenkaan eikä huolinut polkemalla lähteä käyntiin mutta työntämällä kuitenkin. tilasin sitte tollasen valurauta pytyn (tiiän etteivät ole mitään järkyttävän hyviä mutta luulis kuitenkin toimivan) laitoin siinä sitte uuen pytyn, männän, alapään tiivisteen ja kannen tiivisteen ja putsasin vanhan kannen ja laitoin kiinne. nooh ekat 10 polkasua sieltä löyty niitä puristuksia ihan vitusti mutta sitten taas poljin veltostui? lähti kuitenkin työntämällä käyntiin ja pelasin lähes moitteettomasti. kun sammutin mopon se ei lähtenyt enää mitenkään käyntiin, polkimessa ei puristuksia, ei työntämällä käyntiin, tulee kipinä ja bensaa sähkötkin on katottu läpi. mietin vain että luulis sen tulpan kastuvan sillä polkimen veivaamis määrällä mitä sitä on poljettu mutta tulppa pysyy ihan kuivana? eli siis miten ei löysy puristuksia alle 50 metriä ajetusta pytystä ja männästä ja miksei tuo tulppa kastu tai miksei mopo ylipäätänsä edes lupaile (HUOM ON KOKEILTU MYÖS LAITTAA STARTTI AINETTA TULPPAAN MUTTEI SILTI EDES LUPAILLUT O.O)

juurikin se tulppa kannattaa kattoa. Kerran yksi kaveri oli kans juuri vaihtanut uuden männän ja hoonannut pytyn ja uusi tulppa, lähdettii sitte ajelemaan sissään sitä mopoa sille niin päästiin ehkä 10km niin simahti ja ajateltiin että ei vittu mikä tähän tuli, noh mentiin kaverin talliin sitten ja avattiin kaasari ja tarkistettiin kaikki ja yhteensä vissiin 5 tuntia ruuvattiin ja etittiin vikaa sitten ajateltiin että vittu koitetaan sillä vanhalla tulpalla niin heti lähti käymään... :D
YAMAHA EI PAMAHA! ;
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 26.8.2012 13:30

Ettei olis sylkkä ja mäntä eri halkaisijalla?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista