Minarelli AM6

hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 20.3.2014 19:49

You can get better translation results if you use English as the reference language, so instead of trying to go directly from your drunken vodka language to ours, rather try translating from english to finnish - it makes whole lot more sense to us. You will probably have to weld the pin back on or you might lose the tension from the shifting axle and it wont rebalance itself anymore when you shift gears. Good luck on fixing that.
¿
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut kossusukka » 20.3.2014 20:16

Jos ulkomaalainen tulee tänne asti kysymään apua, ei tarvitse vittuilla hänelle. Vitun idiootit.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Endless
Liittynyt:
18.8.2013 12:57
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Endless » 20.3.2014 20:30

thank you for answers!
kiitos vastauksista!
Endless
Liittynyt:
18.8.2013 12:57
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Endless » 20.3.2014 22:16

can you watch video?
it seems that gearbox is working?!

voi katsella video?
näyttää siltä, että vaihteisto toimii?!

http://youtu.be/1UwVmcFWTJo
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 21.3.2014 9:01

It seems to be working.
It's quite hard to tell from the video, but if it clutches trough all gears, you're good to go!

Also take note that the operation of the gearbox will be much smoother when the engine is running and has oil in it.

Sori eilisestä, oli paska päivä :D
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Endless
Liittynyt:
18.8.2013 12:57
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Endless » 21.3.2014 9:36

thank you!
so i will try to ride, and see how it work

kiitos!
joten yritän ratsastaa, ja miten se toimii
MotocroX
Pyörä:
Beta RR50 Track -13, Hyosung GT125, Husqvarna WR
Liittynyt:
12.5.2012 15:56
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut MotocroX » 22.3.2014 10:06

Miten tuo painelevyn keskellä oleva ruuvi/mutteri pitäisi olla? Eilen kun väsymyksissäni ruuvasin senkin irti.. :/
Ja syy miksi kiksi polkee tyhjää? Se ruuvi liian kireällä kun vaijeri kiinni?
MotocroX
Pyörä:
Beta RR50 Track -13, Hyosung GT125, Husqvarna WR
Liittynyt:
12.5.2012 15:56
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut MotocroX » 22.3.2014 10:53

Anteeksi tupla postaus mutta miten kireälle pitäisi kytkinjouset laittaa? Laitoin siis vahvistetut (100kg).
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Vs: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 22.3.2014 11:52

MotocroX kirjoitti:Miten tuo painelevyn keskellä oleva ruuvi/mutteri pitäisi olla? Eilen kun väsymyksissäni ruuvasin senkin irti.. :/
Ja syy miksi kiksi polkee tyhjää? Se ruuvi liian kireällä kun vaijeri kiinni?


Painelevyn mutterin sisempää osaa pyöritetään kiinni siihen saakka, että tunnet sen ottavan johonkin kiinni. Tämän jälkeen puoli kierrosta auki päin. Nyt ulommalla mutterilla lukitaan sisempi säätöruuvi paikalleen.

Kytkinjousien ruuvit kiristetään täysin kiinni.

En tajunnut ollenkaan mitä vaijeria tarkoitat kun puhuit käynnistyspolkimesta.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
MotocroX
Pyörä:
Beta RR50 Track -13, Hyosung GT125, Husqvarna WR
Liittynyt:
12.5.2012 15:56
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut MotocroX » 23.3.2014 18:02

Hei kiitos! Sit vielä ilmeni yksi ongelma. Kiksi menee itsestään taaksepäin kun laittaa kaasua. Pyörä siis crossipukin päällä. Mikä meni taas vituiks?
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 23.3.2014 22:45

Paljonkos minarellissa pitäisi olla puristuspaineita kaasu pohjassa mitattuna?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.3.2014 16:48

8 bar taitaa olla aika normaali lukema kunnossa olevalle koneelle.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.3.2014 17:08

Okei, ihmettelin kun omasta moposta ei lähde kuin 6 bar, vaikka pyttysarja on 4tkm ajettu. Miten ihmeessä voi olla noin huonossa kunnossa noin pienillä kilometreillä? Pytty on vieläpä pinnoitettu alumiinipytty, ettei pitäisi kulua sitäkään vähää :|
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.3.2014 17:21

Onhan se mittari tiiviisti kiinni tulpanreijässä? Sitä saa myös polkea muutaman kerran kunnolla että saa maksimilukeman. Voi niissä mittareissakin olla heittoa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.3.2014 17:27

Mittari oli tiiviisti kiinni ja poljin niin kauan kunnes mittari ei enää noussut. Vosin periaatteessa uskoakkin tota mittarin lukemaa, meinaa kiksistä painaessakin puristukset on heikot, eikä mopo enää jaksa yleensä käydä tyhjäkäyntiäkään.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista