Sivu 92, 114:sta

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 26.12.2016 23:21
Kirjoittanut JK99
Moposportilta ainakin löytyy 21-30mm imukauloja minarelliin.

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 26.12.2016 23:48
Kirjoittanut kapakkapetteri
Joo, mutta se käy ainoastaa 30mm dellorttoon. Pwk se liitos koko on 40mm ku taas 30mm dellortos ja 28mm pwk:ssa on 35mm

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 6.1.2017 20:00
Kirjoittanut Joozzii133
Mistäköhän johtuis kun derbin kaasutin (dellorto 14mm) vuotaa bensaa kun imasee alipaineletkusta? Vuotaa kohosta imukaulalle päin jostain välistä. Imukaula ehjä ja kaasari hyvin kiinni imukaulassa. Kohon toiminnankin kokeilin eli bensaletkun paikasta ei mene enää ilma läpi kun kohoa nostaa. Kohon kansi ja tiivistekin näyttivät ehjiltä ja kokeilin toisenkin kaasarin kantta.

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 15.1.2017 22:19
Kirjoittanut TboHammu
70cc Aerox ja 21mm PWK, ongelmana tyhjäkäynti lämpimänä. Tyhjäkäyntiruuvi on ruuvattu pohjaan asti, mutta silti kierrokset vaan tippuu ja kone sammuu. :( Voisko jompikumpi suutin olla liian suuri? Tuntuu toimivan parhaiten kun seosruuvi on aivan ulkona. Muuten siis toimii melko hyvin, kiertää ja naukuu niinkuin kuuluukin. :seko:

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 16.1.2017 10:58
Kirjoittanut johnnyw
TK suutin / kanava tukossa. Jos ruuvin joutuu ruuvaamaan pohjaan asti että tyhjäkäyntiä on edes jonkunlainen ni silloin se käy tyhjäkäyntiä pääsuuttimen kautta jolloin saa ihan liikaa soppaa ja "tukehtuu" lämpimänä.

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 27.1.2017 21:21
Kirjoittanut taukopaikka
oisko 21mm pwk hyvä kassu 70cc tpr kaveriks

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 27.1.2017 21:53
Kirjoittanut MalossiPoika
Moi toverit. Elikkäs uhrina toimii beta rr 2007. Pari pv sitten toimi täydellisesti. Nyt löin käyntii ni lähti ekaks huonosti käyntii eli piti polkee, sit ku läks ni kaasu hirtti heti pohjaa. Kahva liikkuu ja palauttaa nätisti. Mistä alan tutkimaa vikaa? Vaijerikaan ei tunnu olevan jumissa.

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 27.1.2017 22:37
Kirjoittanut johnnyw
Veikkaisin että luisti jumissa. Ainakin derbissä palauttaa nätisti vaikka luisti olisikin jumissa koska tuorevoitelun jousi palauttaa normaalisti

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 27.1.2017 22:55
Kirjoittanut MalossiPoika
Edit: Vaijeriryyppy jumitti

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 29.1.2017 17:41
Kirjoittanut Kulmasaha
Liian suuret kuvat ni en saanu tänne laitettuu.. Osaisiko joku sanoa mihin galleriassani oleva kaasutin menee.. tuli kaupan mukana ja ei oo mitään hajua onko pv tai minkä kaasari.

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 29.1.2017 19:52
Kirjoittanut johnnyw
Mitkä noista PWK kopioista on ostamisen arvoisia? OKO,motoforce? Tec-x kannattaa varmaan unohtaa suosiolla? VHST dellortto olis tietysti kanssa vaihtoehto, mutta hintaa on sit melkein tuplat noihin PWK kopioihin verrattuna

Nykyisen 21mm phbg racingin kanssa oikein ikinä saanut mopoa täysin säätöihin, aina joko ala tai yläkierroksilla ollut pientä fibaa kokoajan. Ajattelin jos koittais. välillä jotain litteäluistista 24mm.

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 30.1.2017 15:11
Kirjoittanut kossusukka
Stage6 R/T, eli ne kiiltävän mustat mallit mitä ainakin Gearparts24:stä sai. Muista en osaa sanoa, mutta tuo S6 R/T malli on laadultaan aivan priimaa! ;)

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 30.1.2017 18:41
Kirjoittanut johnnyw
Tulee vaan kuluinee aika häijyn hintaiseksi :) Melkolailla saman hintaseksi tulisi sit ostaa suomesta 24mm VHST.

Onko PWK ja VHST sit millasia käytännön toiminnassa eroja. Samat imukaulat ja ilmanputsarit noihin ainakin käy.

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 3.2.2017 12:33
Kirjoittanut johnnyw
Alkaa itellä menemää sormi suuhun ni vinkkejä kaivataan.

Eli varmaan puoli vuotta koittannu saada tuota 21mm dellorton phbg racingiä kunnon säätöihin derbin vakio airboxilla ja ei tunnu vaan saavan alakierroksia/tyhjäkäyntiä toimimaan kunnolla. Esim nyt käy tyhjäkäynnillä todella rikkaalla ja tukehtuu jos käy tyhjää pidempään, seosruuvi kokonaan kiinni käy parhaiten/helpoiten tyhjäkäyntiä (näissä phbg kaasareissa tuo on bensaruuvi, eli kiinnipäin laihemmalla ja ulospäin rikkaammalla ) mutta sit jää kierrokset leijaamaan ajossa. Koittanut tk suuttimia väliltä 45-50 ja millään noista ei ole tyhjäkäyntiä saanut kunnolliseksi ilman että vetäisi ajossa laihalle kun tyhjäkäynnin saanut hyväksi. Kaasarin putsaillut useaan kertaa jos olisi joku kanava tukossa, mutta ei mitään vaikutusta. Neulaakin koittanut säädellä. Nyt on toisiksi ylimmässä lovessa joka oikeastaan ainut kohta jossa toimii edes ok, neulaa jos nostaa ni sit röpöttelee suht reilusti ennen piikkiä, laskee ni booaa ala/keskikierroksilla. Pääsuuttimen alueella mopo on kokoajan toiminut ihan hyvin.

Kesällä oli itseasiassa vähän aikaa säädöt ihan hyvät kun käytössä oli malossin vapariputsari, uolloin sai tyhjäkäynninkin ihan hyväksi. Mutta imuäänet noilla vapareilla on ihan karmeat jotka ei hirveästi houkuta. Eli jollain ilveellä pitäis nyt tolla orkkis putsarilla saada toimimaan, vai onko jotain ns aftermarket airboxeja jotka derbiin sopisi ilman ihmeitä modailuja?

Setuppi:

Airsal 73cc
21mm PHBG racing ( 90PS/48TK/W7 neula toiseksi ylimmässä lovessa)
malossin imukaula ja VL15 läpät/läppärunko
Giannelli putki
Vakio putsarikotelo josta tötsä poistettu, just puhdistettu & öljytty suodatinelementti

Vakio 17.5mm kaasari oli vähän aikaa käytössä ja sen sai heti todella hyviin säätöihin, mutta tehoa kyllä hävisi suht reilusti yläkierroksilta ni ei huvittaisi sitä käyttää.

Eli nyt olisi hyvät neuvot kalliit :itku:

Re: Kaasuttimet

ViestiLähetetty: 12.2.2017 2:44
Kirjoittanut sormet_korvassa
Mikäs on detsis vikana ku kesällä toimi 100 suuttimella hyvin mut nyt ku on pakkaset ni on vaa pitäny pienentää sitä. Täl hetkel 86, seosruuvi melkee kokonaa auki ja neulan sokka alimmassa lovessa mut silti röpöttää ja booaa isommilla kierroksilla
Tekniikkana
Airsal 50cc, 16mm phbn dellorto, porattu moric ja alkukäyrän päästä otettu holkki pois.