Kaasuttimet

johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut johnnyw » 6.7.2017 19:40

Neulaventtiilissä roskaa tai koho muuten vaan jumissa = tulvii.
jonde273
Pyörä:
Rieska
Liittynyt:
8.2.2016 17:51
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jonde273 » 6.7.2017 20:48

Vuota loppu kun neulaventtiiliä aikansa putsaili.
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut johnnyw » 7.7.2017 20:19

Heh alkaa menemään kyllä melko surkuhupaisaksi tää kaasarien kanssa säätäminen. Ilmeisesti toi aito keihinkin PWK ottanut siipeensä seisomisesta koska vuotaa kun seula ylivuodoista kun bensahanan avaa :lol: Saakohan noihin keihineihin josta ns "korjaussarjaa"?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut .Juho » 7.7.2017 22:13

Vanhaan kaasariin pitäis aina suoraan laittaa kaikki tiivisteet uusiks.
Bensa imeytynyt niihin (kumi)tiivisteisiin ja sen haihtuessa tiivisteet kutistuu = pilalla.

Saa tarvikkeena (hakusanoiksi iha pwk korjaussarja tms.) ja KTM:ltä uutena (eli moto keitaalta selailemaan jos haluaa maksaa enemmän OEM osista).
Kopio pwk (21-28mm) tiivisteet käy siihen Keihin PWK 28mm kaasariin, ja päin vastoin.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.7.2017 4:36

liikkuuko siellä keihninissä uimuri kunnolla? Voi liimautua pohjaan kiinni ja sitten ei se neulaventtiili sulkeudu ja tulvii

Onko neulaventtiili puhdas?


Jos se vuotaa ylivuodosta ei vika ole tietenkään tiivisteissä..
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut johnnyw » 8.7.2017 6:55

Koho liikkuu kyllä kunnolla ja neulaventtiili näyttää ihan puhtaalta. Pitää huomenna koittaa vähän miksailla noita osia ja ottaa tosta motoforcesta ainakin neulaventtiili ja koittaa mitä sen kanssa tekee. Siinä on kuitenkin se kumi päässä ni voi olla että kuivunut/kovettunut seisomisesta.

E: Hmm, onkohan joku jossain kohtaa ronkkinut tuota bensanpinnan säätöä tossa kaasarissa, koitin äsken kaasari kädessä ja kaasari kun on suht suorassa sivuttaissuunnassa ni ei tulvi, mutta jos kääntää pikkasen sivuttain vinoon (15 asteen tai yli ) ni alkaa tulvimaan. Pitkittäissuunnassa saa kääntää vaikka 45 asteen kulmaan eikä tulvi.

Koho kyllä näytti olevan suht tasan tiivistepinnan kanssa kun sitä kattelin.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut .Juho » 8.7.2017 11:43

Slerpa_ kirjoitti:Jos se vuotaa ylivuodosta ei vika ole tietenkään tiivisteissä..

Neulaventtiilissä on kumitiiviste tämän kärjessä, sitä tarkoitin pääosin.
Uusi neulaventtiili tulee tiivistesarjan mukana ("korjaussarja").

Mut ilmeisesti vika on kumminkin siinä, että joku säätänyt bensapintaa sen enempää asiaa miettimättä.. oma 'ohjeeni' bensapinnan säätöön löytyy edelliseltä sivulta.
Ei ole kovin hankalaa.
Teme13
Liittynyt:
5.9.2015 10:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Teme13 » 11.7.2017 20:07

Mihin kaasuvaijerin pään pitäis mennä kaasarissa kyseessä on dellorton 17.5 kaasari
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut johnnyw » 12.7.2017 18:31

Önko kukaan viritelly derbiin mitään crossin/piikin airboxia? On niin saamarin ahdas pwk kaasarin kanssa että lyhytkin vapari putsari tuppaa ottamaan iskariin kiinni ja menee pikkasen lyttyyn. Muutenkin jonkunsortin airbox olisi parempi vaihtoehto koska nyt vesikelillä takarengas suihkuttaa vettä suoraan ilmanputsarille. Eikä nuo vaparin jäätävät imuäänetkään nyt omasta mielestä niin hirveän mielekkäät ole. Suunnittelin modatun vakio airboxin laittoa aluksi, mutta ei tuota imuputkea oikein mitenkään saa venytettyä tarpeeksi isoksi että saisi kaasariin kiinni. 80/85cc crosseissa olisi suoraan PWK:lle käyvä liitos, mutta eriaisia sitten saako noita mitään järkevästi derbiin viriteltyä kiinni.
Nismo
Liittynyt:
9.5.2004 18:58
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Nismo » 13.7.2017 11:00

Helpointa on ostaa sellaista letkua mikä sopii siihen kaasariin ja kiinnittää letku alkuperäiseen ilmanputsarikoteloon. Tai sitten ottaa se kotelo pois ja laittaa suodatin sen putken päähän vakioputsarin kohdalle. Toki joku crossinkin oma voisi sopia melko suoraan, itse joskus sovittelin 85cc yz:n koteloa mutta olisi pitänyt modata melko paljon niin jätin laittamatta.
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut johnnyw » 13.7.2017 16:14

Mistähän tuollaista 50mm sisähalkaisijalla olevaa letkua lähtisi metsästämään? Motonetissä ainut sopivalla halkaisijalla oleva letku on sellaista "foliomaista" haitariputkea jossa on kyllä niin ohuet seinämät että varmasti tulee reikiä jossan kohtaa.
Nismo
Liittynyt:
9.5.2004 18:58
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Nismo » 13.7.2017 17:31

Itsellä oli auton jäähdytysletkusta tehty kun sattui olemaan juuri oikean kokoinen.
Kebulainen
Liittynyt:
18.7.2017 19:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Kebulainen » 18.7.2017 19:16

Moi! Miulla ois tälläne vakio Mbk X-limit -98. Tässä kyselen et mikä kaasari ois hyvä tälläsee kun ois tarkotus teharia hommata. Vakiona siis dellortton 14mm? Kuulemma joku 21mm tai 19mm ois järkevä. On siis 50cc pytty?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 21.7.2017 15:34

Kannattaa lukaista alkuun kuristuksia käsittelevä artikkeli: http://www.motot.net/wiki/Yamaha_DT50R_kuristukset
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
valmet00
Liittynyt:
19.4.2015 19:59
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut valmet00 » 23.7.2017 8:41

Mistä johtuu kun ajosta täyskaasun vapauttaa ja antaa taas kaasua niin booaa. Hetki pitää kaasua nhkiä että lähtee taas toimiin. Pätkii myös vähän ajossa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista