Kaasuttimet

Jorivaa
Liittynyt:
27.12.2018 3:23
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Jorivaa » 27.12.2018 3:31

Mun derbi ei suostu toimimaan 19mm Dellorto PHBG BS kaasuttimella. Ongelma on että, Derbi booaa täysikaasulla paikalteen. Täyskierroksilla kerkeää huudattaa noin 1sec ja sitten booaa, Jos päästää kaasusta booaaminen loppuu ja laskee kierrokset normaalisti. Mutta ajossa ei edes pääse liikkeelle kun se booaa melkeimpä pintakaasulla. Kaasutinhan on siis alipainehanaton mutta kaasuttimen kurkkuun on itse laitettu nippa alipainehana letkulle. 14mm vakio kaasarilla toimii täydellisesti mutta 19mm ei. Pytty on 50cc ja pakoaukkoa viilattu avaremmaks.
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut veke02 » 27.12.2018 13:46

Neulaventtiilin puhdistamisella kannattaa aloittaa.
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
joopajoopoikken
Liittynyt:
5.2.2019 20:09
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut joopajoopoikken » 5.2.2019 20:16

Morjes, tommosen pwk 21 oko kaasarin hommasin ja olisi kysyttävää. Käykö derbin neula ja vaijeri siihe?
joopajoopoikken
Liittynyt:
5.2.2019 20:09
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut joopajoopoikken » 5.2.2019 20:40

joopajoopoikken kirjoitti:Morjes, tommosen pwk 21 oko kaasarin hommasin ja olisi kysyttävää. Käykö derbin neula ja vaijeri siihe?


enpä tajunnu kattoo tarkemmi siellä köllötti neula. Mutta vielä olis toi vaijerihomma vähä epäselvä. Pistin derbin vaijerin ja tuntus jotenki et olis liia lyhyt?Oisko jollai kokemusta pwk tunkemista derbi mopoon
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 5.2.2019 20:48

Neulat on kyllä erilaisia lortoissa ja pwk:oissa et ei sovi.

Kuori on helposti liian pitkä (eli se itse vaijeriosa on liian lyhyt). Kuorta pystyy kyllä lyhentämään.

Voit tarkistaa vaijerin pituutta kun katselet kaasuttimen läpi. Liian lyhyellä vaijerilla luisti ei laske tarpeeksi alas ja liian pitkällä ei luisti nouse täysin ylös.

E: onko oko kuusikanttisella vai pyöreällä pääsuuttimella oleva?
NakkeNakuttaja
Liittynyt:
17.2.2019 23:46
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut NakkeNakuttaja » 17.2.2019 23:54

Moro,
Onkohan Dellorto VHST 28 kaasuttimessa jotakin kalvoja tai tiivisteitä jotka voi kuivahtaa huonoksi muutaman vuoden seisonnan aikana?
Husse lähtee huonosti käyntiin kylmänä, tarvii laittaa tulpanreiästä 2T bensaa sisään että käynnistyy. Lämpimänä käynnistyy hyvin. Tuntuu että vaatii pikku ryypyn että saa imun käyntiin. Onko ehdotuksia ongelmaan?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 18.2.2019 14:26

Ei ole kalvoja. Seisonut bensa voi mähmätä suuttimet-> purku ja putsaus.
krisuu02
Liittynyt:
3.2.2019 16:20
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut krisuu02 » 19.2.2019 14:24

Nonii, viriteltiin vähä derbiä :D Millähän välilllä kannattas lähteä hakemaan pääsuutinkokoa? Viriä on: vakio 50cc, dellorto phbg 19mm, barikit imukaula, stage6 ilmanputsari, täysin tyhjä vakioputki, malossi vl6 hiilikuituläpät+runko,15-65 välitykset :lol: suuttimia löytyy väliltä 70-110 ja koot on:
70, 72, 75, 78, 80, 82, 85, 88, 90, 92, 95, 98, 100, 102, 105, 108, 110
Viimeksi muokannut krisuu02 päivämäärä 19.2.2019 18:50, muokattu yhteensä 1 kerran
krisuu02
Liittynyt:
3.2.2019 16:20
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut krisuu02 » 19.2.2019 14:29

krisuu02 kirjoitti:Nonii, viriteltiin vähä derbiä :D Millähän välilllä kannattas lähteä hakemaan pääsuutinkokoa? Viriä on: vakio 50cc, dellorto phbg 19mm, barikit imukaula, stage6 ilmanputsari, täysin tyhjä vakioputki, malossi vl6 hiilikuituläpät+runko,15-65 välitykset :lol: suuttimia löytyy väliltä 70-110
ja jos se nyt jotakin auttaa, tuorevoitelu on pois käytöstä.
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut veke02 » 19.2.2019 15:56

Varmaan oikea koko löytyy suunnilleen siitä 90-100 väliltä, että 100 kokoisella aloittaisin ja siitä sitten jatkamaan etsintää
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
krisuu02
Liittynyt:
3.2.2019 16:20
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut krisuu02 » 19.2.2019 16:56

veke02 kirjoitti:Varmaan oikea koko löytyy suunnilleen siitä 90-100 väliltä, että 100 kokoisella aloittaisin ja siitä sitten jatkamaan etsintää

ok, :) kiitos
krisuu02
Liittynyt:
3.2.2019 16:20
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut krisuu02 » 27.2.2019 20:49

okei, viriteltiin derbiä vähän lisää, ei toi 50cc riittäny, hahah :D :lol:
tekniikaksi tuli sitten tämmönen:
mvt 75cc sylinterisarja
voca 70/80 carbon tehoputki
stage6 r/t viton läppärunko + hiilikuituläpät
barikit imukaula 34mm
polini pwk 24mm kaasari
doppler endurance kampiakseli
stage6 carbon kytkinlevysarja + stage6 jäykemmät kytkinjouset
13-53 välit
milläköhän välillä lähtisin hakemaan suutinkokoa? löytyy noin 100-170 väliltä suuttimet..
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 28.2.2019 2:48

vaikka sillä mikä siellä nyt sattuu olemaan paikallaan. Jos tahdot varmanpäälle pelata, alotat isoimmalla ja lähet siittä pienentelemään.
maxtuzz
Pyörä:
Aprilia RX 2017
Liittynyt:
22.9.2018 15:52
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut maxtuzz » 9.3.2019 15:18

Dellorto 17.5 mm phva id kaasarista, kohokammiosta meni semmoinen kullan värinen pari mm paksu putki, haittaako? Ja jos haittaa niin mistä noita saa tilattua ja miten vaihdettua?
Paskavatkainxps
Liittynyt:
27.3.2019 18:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Paskavatkainxps » 27.3.2019 18:18

Tietäiskö joku miksi peugeot xps kaasarilla phbn 16 kuriton putki 110 pääsuutin kulkee noin 60 ei tykkää käydä kylmänä ja kestää todella pitkään ennenkun lämpenee tuntuu että kävisi erittäin laihalla pätkii ja paukkuu päälle kolmosella ilman ryyppyä voiko kaasari olla liian pieni tai voiko johtua putkesta tai sytytyksistä

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista