Kaasuttimet

Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 6.8.2013 0:34

Röpeltää=liian iso suutin
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jallon^
Pyörä:
Hyena evo Tpr 80cc, Derbi senda xtreme 04
Liittynyt:
13.3.2012 23:12
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut jallon^ » 7.8.2013 22:06

Onko kellään tietoa saako pwk kaasareihin ostettua kohokammion pohjaa erikseen? Itse en ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 8.8.2013 10:51

Ainakin Gearparts24 myy noita erillisenä.
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.6.2012 19:38
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut R0X1 » 25.8.2013 21:39

Joo eli tuli tossa viime viikolla laitettua 17,5mm kaasutin scootzstoresta roksiin leovincen rinnalle ja kaveri ehti repiä jo tuorevoitelun pois käytöstä... Nyt siis mietin et jos laitan tuohon kaasuttimeen tuorevoitelun kiinni (kaasuttimessa nippa peitetty vain mustalla tupilla) niin joudunko irrottamaan vauhtipyörän ja lisäämään syöttöä? :D alko jo öljyjen kanssa läträäminen ärsyttää... Tai jos pitää lisätä syöttöä niin minkähän verran pitäisi lorauttaa tankkiin aina öljyä tuorevoitelun rinnalle ettei varmasti leivo? :lol:
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 25.8.2013 22:07

Jos on pelkkä tehari vain niin ei tarvi alkaa sitä säätämään. Voihan sitä oman mielenrauhan vuoksi pikkasen laittaa myös tankkiin. Toki voi sitä pumppuakin säätää jos siltä tuntuu, ei tosin paljoa tarvi.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Arska168
Pyörä:
Derbi drd 125
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
26.9.2013 22:23
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Arska168 » 26.9.2013 22:26

Osaisiko joku auttaa kun vaihdoin kaasuvaijerin gilera smt 2010 mopooni. Niin nyt luisti ei enään liiku. Kaikki pitäisi olla kasattu oikein. :eek:
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.9.2013 22:38

Ei luisti liiku vai ei vaijeri liiku? Tarkista, että vaijerissa ei ole tiukkoja mutkia ja mieluiten rasvaa vaijeri. Tarkista onko luisti asetettu oikein kaasariin. Luistin lovettu/leikattu osa ilmanputsariin päin ja kapea vako kaasarissa olevan nystyrän kanssa tasaan.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Arska168
Pyörä:
Derbi drd 125
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
26.9.2013 22:23
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Arska168 » 27.9.2013 17:23

No nyt se toimii. Mutta nyt moottori alkaa huutamaan heti käynnistäessä. Tämä tapahtuu vasta kun pistää vaijerin kiinni kaasukahvaan. :roll:
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut arsori » 27.9.2013 19:28

Eli kaasu jää hieman auki. Kato vielä kerran se vaijerin reitti kahvasta kaasarille. Siinä kaasarin päällä ja kaasukahvassa on säätöruuvit, pyöritteleppä niitä kiinni päin jos muu ei auta.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Arska168
Pyörä:
Derbi drd 125
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
26.9.2013 22:23
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Arska168 » 27.9.2013 22:18

Molemmat on pyöritetty kiinni mutta ei auta.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.9.2013 23:19

Hmm, molemmat pyöritetty kiinni? Kaasarin tyhjäkäyntiruuvi pitäisi pyörittää auki, jotta tyhjäkäynti on alhaisimmillaan, kaasuvaijerissa taas juuri niin kuin sanoit. Jos ei tyhjäkäyntiruuvin kääntäminen auta (kokeile kiertää ihan auki, jos ei auta niin ihan pohjaan), niin kokeile ottaa vaijeri irti kaasukahvasta ja anna sen mennä mahdollisimman suorana kaasarille asti ja katso mitä kiekat sanoo. Ruuvaa kaasarin tyhjäkäyntiruuvi ihan auki. Jos nuo ei auta, niin tarkista että neula on kunnolla paikallaan (harvoin tuosta kiinni, mutta tarkista kuitenkin).
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Lindeee
Liittynyt:
31.3.2012 18:17
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Lindeee » 12.10.2013 0:50

Mites ton kaasarin uskaltais lähtee irrottamaan, kun noi letkujen kiinnitys tsydeemit ei oikeen kauheen tuttuja mulle ole :D Eipä ensikertalaselta tahdo oikeen onnistua :D

Kuva
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.10.2013 14:18

Laita vaikka erivärisia tai numeroituja teipinpaloja letkuihi, sitte otat muutaman kuvan ja kasatessa katot mikä tulee mihinki. Muutaman kerran ku kaasarin irrottaa ni sit muistaaki kaikki ulkoo. Letkutkin kun on yleensä tietynlaiset niin ei niitä helposti sekota.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut arsori » 12.10.2013 15:09

1,2: Jäähdytinneste (sylinterinkannen kahdesta nipasta letkut, ei väliä kumpi menee kumpaan nippaan.)
3: Tuorevoitelu (piuha öljypumpulta)
4: Ylivuoto (toinen ylivuotoletku pitäisi löytyä kohokammion pohjasta)

Lisäksi kaasuttimen toisella puolella on kiinni itse bensaletku, joka tulee ylöspäin osoittavaan nippaan. Löydät tämän ihan vain bensahanasta lähtevää letkua seuraamalla. (Jos sulla on alipainehana, niin hanasta lähtee myös toinen letku, joka menee imukaulassa olevaan nippaan. Tähän letkuun ei ole tarvetta koskea) :D

Huomaa, että jäähdytysnesteletkujen klemmarit täytyy kiristää niille tarkoitetulla työkalulla, suosittelen vaihtamaan ne aivan tavalliseen pieniin letkunkiristimiin ;)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Arttujjj
Pyörä:
Mh Ryz -10 80cc projekti, Yamaha Aerox 70cc
Liittynyt:
7.8.2013 21:51
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Arttujjj » 22.10.2013 12:28

Osaisko joku sanoa, onko mitään hyötyä ostaa vakio 16mm kaasarin tilalle 19mm kaasaria, jos vireinä on vain tehoputki ja pipercross. Mopo on siis MH Ryz, eli siin on toi Minarellin AM6 kone.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista