Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

Aarni Konttas
Liittynyt:
16.9.2010 19:52

ViestiKirjoittanut Aarni Konttas » 31.10.2010 12:06

moikkavaan kirjoitti:Mikä on vikana vilkuissa kun ne ei vilku vaan palaa aina kun pistää vilkun päälle?

mulla melkein sama mutta aluksi toimii hyvin mutta hetken ajon jälkeen jää palamaan
SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 2.11.2010 18:23

moikkavaan kirjoitti:Mikä on vikana vilkuissa kun ne ei vilku vaan palaa aina kun pistää vilkun päälle?


Onko ennen toiminu? Jos on uudet ledivilkut ja vastus unohtunu pistää?:D Tai rikki. Koitappa jos saisit lainattua vilkkurelettä joltai kaveriltas, jos vika ois releessä.
valkokilpi YZ projekti
[Arrow]
Liittynyt:
2.4.2006 21:03

ViestiKirjoittanut [Arrow] » 2.11.2010 19:31

mitäs ihmettä nyt tapahtu ku sykkösestä meni etuvalo pimeeks, takana toimii, katoin ni johdot poikki edestä ja polttimo myös paskana mahollisesti, valokynällä ei syty lamppu kun kokeilin? :s ja 6v sähköt on... jotka on vast ikään uusittu syksyn mittaan, myöskin jännitteensäädin on uusi. niin ja kynällä kokeiltu tietenkin mopo käynnissä :D kertokaas jos tiedätte :)
Vilberi-
Pyörä:
-tön
Liittynyt:
12.9.2009 17:55

ViestiKirjoittanut Vilberi- » 2.11.2010 20:22

Mistäs löytäis sellasia mustia pitkävartisia minivilkkuja jotka ovat tämän näköisiä?
Älekshi-
Liittynyt:
20.8.2010 23:13

ViestiKirjoittanut Älekshi- » 2.11.2010 22:28

mikä on ku aprilia polttaa sulakkeita kokoaja? madollisesti oikosulku? mikä on helpoin tapa etsiä oikosulun sijainti?
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41

ViestiKirjoittanut wwilper » 2.11.2010 22:35

mul on tommone peugeot xps 04 mopo, mun aikana ei oo ollu vilkkuja kiinni mut nyt pitäis laittaa. elikkä sähkökynällä ku laittaa sen klipsi jutun vilkun maajohtoon kiinni ja sen kynän siihe virtajohtoon, lamppu kynässä kyllä vilkkuu mutta kun laittaa vilkun niin ei vilku, edes mittaristossa oleva vilkkuvalo ei vilku, esim jos mul on oikeenpuolimmaine vilkku kiinni ja laitan vilkun päälle oikeelle, nii mittariston valo ei vilku, vasemmalle kyllä vilkkuu, alkaa vilkkumaan oikeallekin kun ottaa vilkun irti (ja tämä tapahtuu siis molemminpäin). vilkkujen kunnon olen koittanu laittamalla sen suoraan akun napoihin jolloin vilkku palaa, eli on kunnossa. mikä avuksi? :itku:
FINNNLANDER
Pyörä:
Gas Gas ec 50 rookie 06
Liittynyt:
1.9.2010 19:41

ViestiKirjoittanut FINNNLANDER » 2.11.2010 23:44

Valot eivät siis enää pelaa. Lopetti toimimisen mittariston tarkistuksen ja tulpan vaihdon aikana.
Mites kun vaihdoin tulpan manuaalin mukaiseen br7es ennen oli br9es voiko tämä vaikuttaa valojen toimimattomuuteen mitenkään. Päällisin puolin kaikki johdot näyttävät olevan kiinni eikä mikään ole halki. Löytyykö jostain tankin ja penkin alta johtoa joka olisi voinut niiden irrottamisessa irrota tai katketa? Voisko joku muu gasgasin omistaja jelpata myö ja kattoo miten menee värikoodit etupolttimolle mikä on myös kuin uuttavastaava. Apua tarvisin kun itsellä ei mitään ideaa miksi valot olisivat lopettaneet toiminnan.

Huomasin myös sähkökynä/mittari laitteella ettei virtaa tule ns laturilta kun en oikeea nimeä tiedä niin mikäs se olisi osa on mopon pohjassa ja valoreleestä menee siihen johto eikä siitä tule ollenkaan virtaa.
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41

ViestiKirjoittanut wwilper » 4.11.2010 9:20

wwilper kirjoitti:mul on tommone peugeot xps 04 mopo, mun aikana ei oo ollu vilkkuja kiinni mut nyt pitäis laittaa. elikkä sähkökynällä ku laittaa sen klipsi jutun vilkun maajohtoon kiinni ja sen kynän siihe virtajohtoon, lamppu kynässä kyllä vilkkuu mutta kun laittaa vilkun niin ei vilku, edes mittaristossa oleva vilkkuvalo ei vilku, esim jos mul on oikeenpuolimmaine vilkku kiinni ja laitan vilkun päälle oikeelle, nii mittariston valo ei vilku, vasemmalle kyllä vilkkuu, alkaa vilkkumaan oikeallekin kun ottaa vilkun irti (ja tämä tapahtuu siis molemminpäin). vilkkujen kunnon olen koittanu laittamalla sen suoraan akun napoihin jolloin vilkku palaa, eli on kunnossa. mikä avuksi? :itku:

apua? mopoo tullaan kattomaan sunnuntaina ja vilkkujen pitäis toimia.
-unknown
Pyörä:
Aprillia rx125,2xhopper,papiska & ex Gilera
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
7.6.2009 21:24

ViestiKirjoittanut -unknown » 5.11.2010 20:54

wwilper kirjoitti:
wwilper kirjoitti:mul on tommone peugeot xps 04 mopo, mun aikana ei oo ollu vilkkuja kiinni mut nyt pitäis laittaa. elikkä sähkökynällä ku laittaa sen klipsi jutun vilkun maajohtoon kiinni ja sen kynän siihe virtajohtoon, lamppu kynässä kyllä vilkkuu mutta kun laittaa vilkun niin ei vilku, edes mittaristossa oleva vilkkuvalo ei vilku, esim jos mul on oikeenpuolimmaine vilkku kiinni ja laitan vilkun päälle oikeelle, nii mittariston valo ei vilku, vasemmalle kyllä vilkkuu, alkaa vilkkumaan oikeallekin kun ottaa vilkun irti (ja tämä tapahtuu siis molemminpäin). vilkkujen kunnon olen koittanu laittamalla sen suoraan akun napoihin jolloin vilkku palaa, eli on kunnossa. mikä avuksi? :itku:

apua? mopoo tullaan kattomaan sunnuntaina ja vilkkujen pitäis toimia.


Öö jos nyt oikein tosta sun sekavasta selityksestä sain selkoa niin. Kato että vilkun johot ei oo missään nurkassa yhessä tai raudassa kiinni kun kokeilet yrittää laittaa sitä yhtä.
wwilper
Pyörä:
Yamaha Jog R -09
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
19.5.2008 22:41

ViestiKirjoittanut wwilper » 6.11.2010 3:23

joo oli vähän sekava selitys kyl. mut oli rele paskana. kävin ostaa 2e releen motonetist ja liitin sen jännitteensäätimen kahtee alimpaa johtoo (oranssi ja vihreä) ja joha alko pelittää ;) säästi vähän et olis ostanu koko mötikän :lol:
Simo1994
Liittynyt:
13.7.2009 22:43

ViestiKirjoittanut Simo1994 » 6.11.2010 13:59

Voikohan H4 polttimon kolvata kiinni umpioon? Mukavasti kiinnittys jos ne kolme nasturaa kolvaisi kiinni, ei olisi pahan näköinenkään...
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31

ViestiKirjoittanut Jebex » 7.11.2010 0:10

Simo1994 kirjoitti:Voikohan H4 polttimon kolvata kiinni umpioon? Mukavasti kiinnittys jos ne kolme nasturaa kolvaisi kiinni, ei olisi pahan näköinenkään...


Taidat sittenkin tarkoittaa liimata? No itse heitin kuumaliimalla ja teipillä kiinni umpioon. Hyvin on pysyt.
Simo1994
Liittynyt:
13.7.2009 22:43

ViestiKirjoittanut Simo1994 » 7.11.2010 17:23

En itseasissa tarkoittanut, mun umpion reunassa on metallia johon valon sais erittäin hyvin kiinni niistä polttimon kolmesta nasturasta.
[Arrow]
Liittynyt:
2.4.2006 21:03

ViestiKirjoittanut [Arrow] » 7.11.2010 19:32

Simo1994 kirjoitti:En itseasissa tarkoittanut, mun umpion reunassa on metallia johon valon sais erittäin hyvin kiinni niistä polttimon kolmesta nasturasta.

veikkaampa ettei tina tartu kunnolla, kun itse joskus kokeilin samaa, mutta en sitten tiedä millainen kanta sulla siinä on, kokeile ihmeessä.
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11

ViestiKirjoittanut AGK » 7.11.2010 20:31

Hei oisko isokin homma laittaa tuoho pevekkii valot takasi ku sähköt siitä on revitty hevon helvettii. Mietin että jos siihen jonku akun patentois ja siitä sit suoraa valoihin joku helppo katkasu/päällelaittotapa. Mitäs sanotte, onnistusko? Niin ja se alkuperäinen valojen päällelaitto/katkaisu hanikka on kans jonnekki matkan varrelle pudonnu, mistäs siihe patentois uuden?

Ensinnäki, minkäkokone akku pitää olla ja minne se kannattaa laittaa, rällään tolla kuitenki melko paljo metäs. :D Lamppu on tallella, se on sitä pyöreätä mallia.
Onko isokin homma vetää ne johdot sieltä runkoputken sisältä (Ontto?) ja miten se liittämine sit sen valonapin kautta menis?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista