Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

Ylpeä detsinomistaja
Liittynyt:
9.9.2019 17:56
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Ylpeä detsinomistaja » 22.1.2021 13:53

Onko muilla kisasähköjen omistajilla muodostunut paiseita staattoriin? Säilytetty lämpimässä ja parin yön aikana ilmestynyt staattoriin peukalonpään kokoisia paiseita ja nyt ei anna kunnollista kipinää.. Kyseessä siis mvt premiumit
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 22.1.2021 14:23

Paiseita? :eek:
Oliko paiseet kuumia?
Palovakuutuksen korotusta suositellaan....
Ylpeä detsinomistaja
Liittynyt:
9.9.2019 17:56
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Ylpeä detsinomistaja » 1.2.2021 15:41

Paiseet olivat kovia mutteivät lämpimiä, niitä oli kolme etupuolella ja yksi takana johtojen lähdön vieressä, onneksi tajusin laittaa reklamaation tekantille ja sain uuden vastaavanlaisen staattorin. Mikä lie paakut aiheuttaneet..
Justihi22
Liittynyt:
16.3.2021 20:32
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Justihi22 » 16.3.2021 20:58

Minkä värinen johto lähtee jännitteensäätimeltä akulle. Onko pumamusta vai???
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.3.2021 21:09

Riippuu kyllä mistä vehkeestä on kysymys.
RahkaP
Liittynyt:
27.3.2021 4:19
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut RahkaP » 27.3.2021 4:37

Pystyykö sähköihin kytkeä esim. Sellaisen cdin mikä tarkoitettu vissiin ducatin sähköille ja sitten, että siinä olisi ns. Moricin staattori ja vauhtis. Toimiiko se silleen vai täytyykö olla moricin cdi? Onko sillä mitään väliä?

Jos siis ymmärsit:D Eli moricin staattori/vauhtis ja sellanen perus cdi missä 4 pinniä ja erillinen maadoitus jonka kanssa ei tarvitse erillistä puolaa.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.3.2021 22:02

Ei voi.

Moric ym. 12- käämisessä magneetossa ei ole korkeajännitelatauskäämiä.
Pommittaja112
Liittynyt:
29.3.2021 22:44
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Pommittaja112 » 1.7.2021 20:11

oisko kellään antaa vinkkiä että mistäköhän mahtaisi johtua rieju sm 2017 kipinän katoaminen? on vaihdettu uutta cdi:tä, jännitteensäädintä puolaa ja tulppaa mutta kipinää ei vieläkään löydy.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 3.7.2021 19:30

Ja tulpan johto on varmaan varmuuden välttämiseksi uusittu myös?
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
JX 
Pyörä:
[EX] Derbi Senda 90cc 09'
Liittynyt:
26.8.2013 14:57
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut JX  » 5.7.2021 23:00

Pommittaja112 kirjoitti:oisko kellään antaa vinkkiä että mistäköhän mahtaisi johtua rieju sm 2017 kipinän katoaminen? on vaihdettu uutta cdi:tä, jännitteensäädintä puolaa ja tulppaa mutta kipinää ei vieläkään löydy.

Onhan maadoitukset kunnossa? mm. CDI:n.
Ja tuleeko staattorilta mitään johdoista mitattuna?
~Feel the speed | Toyota Supra Turbo 94' & [EX] 134km/h Derbi:Galleria
Topic: 90cc Derbi | BRK, Voca Racing, TPR VForce3, TPR PWK 28mm, MVT Digital Direct, Malossi/Most
Jar_am
Liittynyt:
9.7.2021 7:03
AM6 staattorin kytkennät -> kiina am6 johdot / liitin?

ViestiKirjoittanut Jar_am » 9.7.2021 7:24

Enpä löytänyt haulla, joten kysytäänpä suoraan: Löytyykö jostain kytkentäkaaviota/infoa, miten onnistuisi kytkemään am6 staattorin johdot kiinaversion johtoihin/liittimeen?

Kiina version johtosarjan liittimen värit: musta, harmaa, sin/valk, valk
am6 staattorin(12) johtojen värit: pun/kelt, sin/valk, valk, pun/valk
kim75
Liittynyt:
9.8.2007 14:45
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kim75 » 9.7.2021 13:30

Minulla on ollut uudesta asti Yamaha DT 50 enduro vm. 2008 (Minarelli AM6) Sillä on ajeltu maalla pellolla, metsissä ja pihassa. Ja muutaman kerran motocross radoillakin. Eli kuristukset tietysti otettu pois putkesta ja kierrosrajoitin poistettu. Kulkee muistaakseni yli 75 km/h.

Nyt ko. vehjestä olisi tarkoitus ottaa tieliikennekäyttöön erinäisten remonttien jälkeen.
Olisi kätevää jos sais oikeasti hyvin toimivan kierrosrajottimen asennettua, niin ei tarvitsisi luopua kaikista tehoista. Tiedän, että joitakin nappirajoittimia on olemassa, mutta ne on kai laittomia. Sellaista ajattelin optimiratkaisuksi, että olisi jokin säädettävä CDI, jonka säätönapit olisivat penkin alla tai peräti kotona. Onko tällaista olemassakaan?

Toisena vaihtoehtona olisi kaksi CDI:tä joita vaihtamalla mopo kulkisi kovempaa tai hiljempaa kuitenkin kiihtyen hyvin. Tuon nopean eli rajoittamattoman CDI:n saa helposti hankittua, kun niistä on hyvin tarjontaa. Mutta mikä rajoitetuista on paras tai edes hyvä? Muistan alkuperäisen olleen sellainen, että kone rupesi rökeltämään jo pari tuhatta kierrosta ennen maksimia. Sellaista ei huvita laittaa.

Minua ei siis haittaisi, vaikka koneessa olisi tehoa enemmän kuin vakiossa, kunhan mopo ei kulkisi yli 55 km/h. Tämä muuten kulki uutena ja täysin vakiona n.60km/h.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 9.7.2021 16:17

Ignitech.
kim75
Liittynyt:
9.8.2007 14:45
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kim75 » 9.7.2021 22:50

Malagutisti kirjoitti:Ignitech.


Tolla voisi saada jopa lisää kulkuakin, mutta on aika monimutkainen asentaa ja kallis. Olisikon se edullisin järkevä vaihtoehto, että olisi tosiaan kaksi boksia. Toinen rajoittamaton ja vaikka ohjelmoitu ja toinen vakio. Tai sitten laittaa vaan tähän nykyiseen rajoittamattomaan erillisen rajoittimen ja jättää sen katkaisijan penkin alle. Käyttää sitä rajoitinta sitten vain tieliikenteessä. Ei tosiaan ole tarkoitus ajaa liikenteessä kovaa ja poliisien näkyessä hapuilla jotain rajoittimen katkaisijaa. Mutta onko noi rajoittimet nykyään jo hyviä. Alkuperäinen ainakin oli aivan paska.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.7.2021 10:21

Ei ole kehitystä kaupallisissa rajoittimissa.

Alkuperäinen on paska ja olet sitä aikeissa käyttää?

Mielestäni ignitech ei ole kallis ominaisuuksiinsa nähden ja asennuskin on vain johtojen liittämistä DT:n tapauksessa. Sen voisi jopa saada moricin kanssa rinnankytkettyä jolloin mittarin funktionaalisuus säilyisi.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista