Jarrutopic

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Jarrutopic

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.10.2010 13:44

Keskustelu jarruista jatkuu.

Nestejarrun ilmausohjeet:

1. Avaa nestesäiliön kansi(ja se kumikuppi pois), täytä se piripintaan

2. Ilmaruuvi kokonaan pois, kippo alle ettei valu nesteet maahan/maalipinnoille.

3. Nesteet alkaa valumaan omalla painollaan pikku hiljaa läpi jarrujärjestelmän, lisäilet nestettä säiliöön 2-3 kertaa.

4. Ilmaruuvi kiinni, kansi kiinni.

5. Nyt kokeile normaalia ilmaus tapaa 2kertaa, jonka jälkeen pumppailet hetken jotta palat ottaa levyyn asti ja näin sinulla on toimivat jarrut.


Lisäohjeita


1. Jos nestettä ei ala valumaan, katso ettei letku tee mutkaa ylöspäin liitoskohastaan yläpäässä.

2. Jos letku on alas päin ja ei edelleenkään valu nestettä läpi, voi männät olla painettu niin sisään että joudut pullistamaan paine ilmalla niitä hieman ulos päin, öljyprässi olisi turvallisempi mutta sitä ei voi tuos oikeen käyttää...

Kiitokset ohjeesta kuuluvat dööbi pike:lle.

hessuhopotin kirjoitti:Jarrusatularemppa. Satula irti pyörästä, tärpätillä ja/tai bräkleenillä puhtaaksi, männät irti ja niiden hienovarainen kiillotus p1500 vesihiomapaperilla kaikesta ruosteesta/muusta paskasta. Tämän jälkeen männät rasvataan jarrurasvalla ja satula kasataan takaisin kiinni. Homman lomassa vanhat jarrunesteet luonnollisesti valutetaan pois ja laitetaan uutta tilalle. Ja taas toimii pitkään.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 7.11.2010 1:52

en jaksanu tota vanhaa topicci ruveta selailemaan joten kysäsen suoraan, että miten tuo jarru satuloiden maalaus tapahtuu?? mitä kaikke pitää purkaa irti ja esikäsittelyt ja jälkikäsittelyt?? kiitos
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 7.11.2010 3:06

[^lollero^] kirjoitti:en jaksanu tota vanhaa topicci ruveta selailemaan joten kysäsen suoraan, että miten tuo jarru satuloiden maalaus tapahtuu?? mitä kaikke pitää purkaa irti ja esikäsittelyt ja jälkikäsittelyt?? kiitos

Riippuu kovin paljon siitä miten hyvin sen haluaa tehdä. Kaikkein parashan olisi purkaa kaikki turha pois, ilmaus nippa, jarruletku, pultit yms ja hiekkapuhaltaa jarrusatula, jonka jälkeen maalata jarrusatulamaalilla.

Tietysti voi vaan putsata hyvin ja teipata kaiken mihin ei halua maalia, mutta lopputulos ei sitten ole välttämättä samaa tasoa ;)
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20

ViestiKirjoittanut Extract´ » 16.11.2010 18:07

Mite saan jarrut toimivaan taas kun oli toi toinen mäntä tossa jumissa etujarrusatulassa ja kun yritin ilmata sitä nii vähä epäonnistu.... Jarrusäiliö on täynnä nestetta mut ku oon laittanu letkun siihe avattuun ilmaus nippaan ja pumppaan jarruu nii sitä nestettä tulee iha vähä vaa ja sitte ku päästän jarruu nii kuuluu semmone imuääni ja ne kuplat menee takas sinne sisään? ONKO KEINOJA??
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 16.11.2010 18:09

Eli mäntä on siis jumissa? Se pitäisi ensialkuun saada liikkeelle. Irrota satula ja laita mieluusti ruuvipenkkiin. Sitten papukaijapihdeillä ja varsaralla + isolla talttapäällä rauhallisesti naputtelet ja taivuttelet mäntiä takaisin sisään. Toinen vaihtoehto on halkaista satula (kaikki tiivisteet varmasti talteen!!!) ja puristaa ruuvipenkissä männät takaisin sisään
Kennolle tallentuneet
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20

ViestiKirjoittanut Extract´ » 16.11.2010 18:15

Tepitin kirjoitti:Eli mäntä on siis jumissa? Se pitäisi ensialkuun saada liikkeelle. Irrota satula ja laita mieluusti ruuvipenkkiin. Sitten papukaijapihdeillä ja varsaralla + isolla talttapäällä rauhallisesti naputtelet ja taivuttelet mäntiä takaisin sisään. Toinen vaihtoehto on halkaista satula (kaikki tiivisteet varmasti talteen!!!) ja puristaa ruuvipenkissä männät takaisin sisään


Eli eka siis pitäs saaha ne irti toisistaa? Ne meni jumiin ku mulla ei ollu rengas kiinni ja painoin silo jarruu? Entäs miks ku mä painan jarruu nii se kahva on löysä onko vaa nii paljo ilmaa?
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 16.11.2010 18:17

Aa, sulla on männät toisissaan. Kampean ne irti toisistaan ohuella ruuvimeisselillä, ei pitäisi olla kovin tiukassa jos on noin mennyt. Sitten levy paikalleen ja kokeile ilmausta
Kennolle tallentuneet
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20

ViestiKirjoittanut Extract´ » 16.11.2010 18:18

Pitääkö ruveta avaamaan tota jarrua kun puristin ja kampesin nii paljo kun kädestä lähti eikä liikahtanutkaan toinen jarrusylinteri, toinen sylinteri on pohjassa. Pitääkö siis avata ja mikä voisi olla vikana?
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 21.11.2010 1:11

Mistä tietää kumpi takajarrusylinterin korjaus-sarja pitää ostaa kun niitä 0n 11 ja 12mm?? Mopona on Derbi Senda R extreme vm 2004.
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20

ViestiKirjoittanut shule » 22.11.2010 21:34

Oon vaihtamas jarrupaloja, otin vanhat palat irti.
Miten saan uudet palat mahtumaan sinne, kun ne eivät mahdu?
kymco4life
Pyörä:
Kymco Agility, Derbi DRD Limited Edition
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
9.8.2010 19:22

ViestiKirjoittanut kymco4life » 22.11.2010 23:14

aaha, tarviskoha toi derbin jarrut ilmauttaa kunnolla ku menin tyhmämä avaamaan ilmausruuvin ja painoin vasta sen jälkee kahvaa ja päästin, sit kii ja ei enää toiminu. tein sen etu ja takajarrulle :D

eli avasin ilmausruuvin, sen jälkeen painoin pohjaan, päästin, suljin ilmausruuvin ja jarru on tehoton. vinkkejä?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 22.11.2010 23:38

Ilmaa ne jarrut kunnolla, ne imasi justiinsa katsos ilmaa järjestelmään.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 22.11.2010 23:47

shule kirjoitti:Oon vaihtamas jarrupaloja, otin vanhat palat irti.
Miten saan uudet palat mahtumaan sinne, kun ne eivät mahdu?

Pihdeillä paina ne männät takaisin sinne satulaan.
Ei oo Mersun voittanutta...
shule
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
4.12.2009 23:20

ViestiKirjoittanut shule » 23.11.2010 8:42

Multiviri kirjoitti:
shule kirjoitti:Oon vaihtamas jarrupaloja, otin vanhat palat irti.
Miten saan uudet palat mahtumaan sinne, kun ne eivät mahdu?

Pihdeillä paina ne männät takaisin sinne satulaan.

Täytyykö pihdeillä pyörittää samalla kun painaa? Toinen mäntä on vain ulkona.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 23.11.2010 9:43

Jarrupalat irti ja vaikka lenkkiavaimeilla kampeet männät sisää...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista