Viilaustopic

Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut veke02 » 13.11.2018 16:03

Juu voihan sitä kokeilla muttei paljoa ainakaan kannata viilata.
Ja jos taitoa ja välineet löytyy nii itse putkea vaan vääntämään.
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
Liittynyt:
9.1.2017 21:39
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut onnitus » 13.11.2018 16:13

Joo kyllähän ne putken mitat laskurilla saa kohdilleen ja peltiä saa vielä taskurahalla mutta laitteita ei kotoa tai lähipiiristä löydy.
Ps. Sori tää offtopic
Pyörä:
Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
31.10.2016 15:04
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut gilsuu » 14.11.2018 13:27

onnitus kirjoitti:Tässä näin mietin että jos haluaa, että kone kiertää, niin onko viilaamisesta hyötyä, vaikka onkin vakioputki. eli jos haluaa tehoalueen sanotaanko vaikka 9000-10000, niin jaksaakohan 50cc kiertää edes niin korkealle ajossa viilattunakaan :|


Kaipa se tyhjällä vakioputkella sen 10,5-11k kiertää paikoillaan, ajossa 9,5-10k (ainakin Derbi).

Itsellä oli hetken tyhjä vakioputki kiinni kun vein vanhan teharin postiin ja piti uutta lähteä hakemaan :D Vääntöä oli kuin pienessä kylässä. Eipä se oikein piikkiä ottanut, mutta kyllä about 90km/h sillä olisi päässyt.

Mk 50cc alu (viilaamaton)
21mm PWK
ST6 Viton hiilikuituläpät (0,35mm)
Vakiosähköt (Ducatin rajoittamaton CDI, aluslevy vakioasennossa)
Vapariputsari
Melkein keulii, mutta ainakin kukkuu - https://www.youtube.com/channel/UC_S7K7 ... OvCg1Dqfpg
Liittynyt:
17.1.2019 9:44
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Derbidrdr0 » 17.1.2019 10:00

Kertookapas vähän tietämättömälle että mitkä olisi parhaat pakoaukon asteet tehon kannalta tekniikka derbi drd r 05, airsal 70cc sport 175° pako, turbokit lacada, 19mm dellorto ja vapari. Suunnittelin viilata paon 185 asteeseen kertokaa mietteitä :lol:
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.1.2019 13:59

185 on ihan hyvä lähtökohta. Lyhyttä voi jatkaa mutta pitkä on pilalla :lol: .
Liittynyt:
19.1.2019 17:38
AM6 lohot

ViestiKirjoittanut Soppatykki » 9.2.2019 3:40

Terve, Lähti lohkojen viilaaminen vähän lapasesta, pytyn alapääntiivisteelle jää noin 3.2mm leveyttä. Oisko kellää tietoa/kokemusta onko se liian vähän, pääseekö ilmaa välistä?
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.2.2019 1:05

Toimii toimii.
Liittynyt:
22.6.2018 23:51
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut HypNik » 11.4.2019 12:20

Hei minkälaine ero on viilatussa 50cc pytyssä jossa pakoaukko noin 190 astetta ja 70cc airsalissa? Kuullu vaan et viilattu 50cc kiertää enemmän mut onko siinä samanlaista tehoa ja repivyyttä mitä 70cc?
Liittynyt:
9.1.2017 21:39
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut onnitus » 11.4.2019 13:56

HypNik kirjoitti:Hei minkälaine ero on viilatussa 50cc pytyssä jossa pakoaukko noin 190 astetta ja 70cc airsalissa? Kuullu vaan et viilattu 50cc kiertää enemmän mut onko siinä samanlaista tehoa ja repivyyttä mitä 70cc?

Viilaamaton 70cc airsali kiertää vähemmän kun kun viilattu 50cc, mutta viilattuna airsali vie helposti voiton. Ja 70cc:ssä on tietysti enemmän vääntöä alakierroksilla. Viilattuna kiertää saman verran jos muu setuppi on kunnossa.
Liittynyt:
15.4.2019 8:54
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut paholaise_ruoska » 20.6.2019 20:46

olen ajatellut tuon derbin kannen palotilan viemistä koneistamolle laskua varten ja mietin että onko 0,5mm lasku järkevä? tarkoitan, että ei pilaa koko kantta, mutta eron huomaa, eikä squishia joudu muokkaan yms. kuulin että näissä derbin kansissa on todella vähän mahdollista ottaa pois...
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.6.2019 22:48

No paljonko squishvälystä on nyt? Siitähän se selviää...
Liittynyt:
29.6.2019 17:25
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Kkkjjk » 30.6.2019 1:04

Aprilia sx:ään Leovince x-fight? Onko x-fight kuri samanlainen kuin leovince v6? Vinkkejä kurin poistoon? Tällä hetkellä apikassa on hukkaputketon alkukäyrä ja isompi suutin. Mitä pitäisi tehdä että x-fight toimisi hyvin? Onko ihan lelu jos kuri on kiinni
Liittynyt:
15.4.2019 8:54
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut paholaise_ruoska » 17.7.2019 19:35

ajattelin viilata pakoaukkoa 190 asteiseksi ja kysäisisin vain että jos minulla on tehoputki joka kiertää sinne 10k (yasuni cross) ja 190 asteisen pakoaukon tehoalue on 10k - 13,5k, tuoko pakoaukon korotus tehoa tällöin?
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.7.2019 21:24

Täysin ylimalkaisesti heitettynä ja mistään sen kummemmin piittaamatta niin eiköhän se paremmin ala höpistä. Ilmeisesti Derbi kyseessä joten apupakojen viilailu on kohtuu haastavaa ilman kulmapäätä.

Paljonko vakio huuhtelu/pakoajoitukset?
Liittynyt:
16.6.2019 15:04
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Hoppperman » 20.7.2019 23:12

Voiko alumiini pyttyä jossa on kovakromi pinnoite viilata pakopuolelta?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista