Viilaustopic

Detsoni95
Liittynyt:
20.3.2017 9:05
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Detsoni95 » 24.8.2017 8:45

Hyövyttääkö oikein mitään pakoaukon kiillotus
JEskimo
Liittynyt:
29.12.2015 5:55
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut JEskimo » 27.8.2017 21:24

Detsoni95 kirjoitti:Hyövyttääkö oikein mitään pakoaukon kiillotus


Kiillotettu pinta eli pakokaasut eivät voi tarttua siihen niin helposti, kuin karheaan jolloinka virtaukset paranee, teoreettisesti ainakin. En itse usko, että silti suurta eroa on :D
Äkkiä sen silti tekee samalla kun pakoaukon viilaa :)
Männän laen ja palotilankin voi kiillottaa, jos hifistellä haluaa :s
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 28.8.2017 22:40

Mutta eikös jossain päin moottoria kun viilan kanssa sohitaan ei saa kiillottaa koska silloin bensa ei pisaroidu tms? En tiedä joten tulin vain nolaamaan itseni
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Eeero
Liittynyt:
21.5.2017 11:13
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Eeero » 29.8.2017 20:17

Muistaakseni Petri Ranki sanoi jotain vastaavaa. Taisi puhua imukaulasta ellen nyt ihan väärässä ole
menee täyziii
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.8.2017 20:57

Kiillottaminen nimenomaan johtaa pisaroitumiseen joka ei ole toivottua. Eli imukaula, läppäkanava, kampikammio ja huuhtelut kannattaa jättää sopivan karhealle viimeistelylle.

Pakokanavan ja männänlaen kiillotus vähentää karstoittumista mutta sen vaikutus on varsin lyhytaikainen. Mieltäisin asian niin että pakokanavan kiillotus vaikuttaa jonkinverran lämmönsiirto ja -heijastumisominaisuusksiin jolla voi olla vaikutusta palaavan seoksen lämpötilaan. Virtausteknisesti ero lienee olematon.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut .Juho » 29.8.2017 21:52

Männänlaen kiillotuksesta on tehollista hyötyä. Kiwibikerilta löytyy etsimällä...
Parin-kolmen prosentin luokkaa saattoi olla hyöty.

Sekin hyöty tosiaan vaan hyvin lyhyt ikäinen, kun mäntä karstoittuu joka tapauksessa laelta.
Ja jotkut männät ei kiillotu ollenkaan jotta tuosta olis hyötyä.

Eli kuten Malagutisti sanoi, hyöty tulee lämmön heijastumisesta.
Derbikiller666
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.5.2017 20:17
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Derbikiller666 » 13.10.2017 19:17

Tekniikka:
Airsal 70cc sport, pakoaukon leveys 69.4% ja pakoaukon korkeus 185°
Kaikki valujäljet ja terävät reunat hiottu pyöreiksi
Palotila, männänlaki ja pakoaukko kiillotettu
21mm kaasari, sille joku avarampi imukaula ja vapari
Enox
600g vauhtipyörä (n.127g kevyempi kuin vakio)

Mitä läppärunkoo ja läppiä suosittelisitte tulevaa tekniikkaa ja muuteki onko parannettavaa tos tekniikas?
"Neste kaadetaan tankkiin, ei kurkusta alas"
gilsuu
Pyörä:
Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
31.10.2016 15:04
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut gilsuu » 15.11.2017 19:49

Noniin, jaetaas talven suunnitelmat tännekin.

Eli talvena olisi tarkoituksena viilata Gilerasta vähän pyttyä, ja koittaa keväällä miten hyvin liikahtaa. Dynolle olisi tarkoitus viedä, jos Porista sellaisen löydän :D

Tämänhetkinen tekniikka:
-Metrakit 50cc alumiinisylinteri
-21mm PWK
-MT 5-levyinen kytkin
-Stage6 hiilikuituläpät
-C3 petarit
-vakiosähköt
-Giannelli Conti Variant -putki

Nämä koitan talven aikana saada tehdyksi:
-Huuhtelut ~130°
-Pakoaukko ~195° ja 70%
-Squishi 0,7mm
-5mm läppäkoro kokeiluun
-MVT Integral 2 -sähköt

Eli viiskymppisessä pysytään ainakin toistaiseksi. Alkaa mopoikä olemaan lopuillaan ensikesänä, joten jos tästä saisi vielä viimeiset viritykset aikaseksi :D

Tällä hetkellä huippuja kerää 14-53 väleillä noin 95-100km/h (tarkkaa lukemaa ei toistaseksi ole). Keväällä tarkoitus saada 105km/h rikki.

Jos nyt kaikki sujuu niinkuin pitääkin, niin kyllähän tuosta suhteellisen kisakireä peli saadaan :)
Melkein keulii, mutta ainakin kukkuu - https://www.youtube.com/channel/UC_S7K7 ... OvCg1Dqfpg
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.11.2017 21:45

Riippuen dynosta toki; n. 15hp tehoilla pitäisi 110km/h ylittyä.
Välitykset tehokäppyrän mukaan.

Kuva

Tuommoisella tehokäppyrällä päästy 14-58 välityksillä 110km/h@13,800rpm (jos kierrokset vielä oikein muistan).. ja am6 moottori tosiaan.

200m matka 12,8s @ 83-84km/h loppunopeudella.

Nyt paras epävirallinen aika 11.xx s @ 94km/h, toistaiseksi. 12-65 välityksillä + muut muutokset päälle... huippukierrokset 16krpm, 6:lla 200m kohdalla n. 15,500rpm kierroksia koneessa.
Grönni
Pyörä:
Yamaha wr 125 2015, Kawasaki kx 250f 2017
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
1.4.2017 17:42
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Grönni » 21.1.2018 19:57

Elikkäs nopea kysymys noista huuhteluiden viilauksesta. Tietopankissa sanotaan oikein tarkasti että ei saisi kiilottaa huuhtelukanavia, mutta taas autoissa tuntuu että kaikki kiilottaa imukanavat. Miksi näin? Onkos autojen imukavat edes sama-asia tai verrattavissa mopojen huuhtelukanavien kanssa, jos ei niin perun kysymykseni :D Kiitos jo etukäteen!
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.1.2018 21:08

Kiiltävä pinta aiheuttaa polttoaine-ilmaseoksessa olevan polttoaineen pisaroitumista pinnalle, joka on tietenkin ei-toivottavaa

Sama pätee kyllä myös autojen kansiin pl. suoraruiskut. Pakopuolella kiilotusta voidaan käyttää karstoituksen vähentämiseen mutta 2-tahtisessa on muutakin vaikutusta, siitä taitaa löytyä pohdintaa tästä topicista.

Röpelöt voi toki poistaa mutta pinnan tulisi olla sopivan matta, esim lasikuulapuhallus jättää sopivan viimeistelyn.
Grönni
Pyörä:
Yamaha wr 125 2015, Kawasaki kx 250f 2017
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
1.4.2017 17:42
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Grönni » 26.1.2018 22:57

Sitte toine kysymys. Ja heti etukätee sori ku en keksiny parempaa ketjuu mihi laittaa tätä. Elikkäs oon madaltanu tota am6 kanta niin paljon ettei oo enää varaa ottaa kannesta pois tavaraa ja silti squishi on semmone yli 1,2mm, niin saisko sitä tavarraa otettuu pois esim sylinterin tiivistepinnasta vai kuseeko sit jotku huuhteluiden sun muitten ajotukset. Kiitos jo etukäteen! :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 27.1.2018 5:27

Tottakai saa. Sehän on se parempi paikka, kun tiivisteurat on kannessa. Eli pytyn yläpäästä sorvaamaan tavaraa pois. Toki sitä ennen kannattaa laskee ja mittaa huuhtelut, että jos tarvii ottaa alapäästä tavaraa pois, ja sen jälkeen vast pytyn yläpäästä lastuu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
onnitus
Liittynyt:
9.1.2017 21:39
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut onnitus » 12.3.2018 19:04

Tuli tossa viilattua 75cc mvt iron max sylkkää ja paolle tuli asteita 202 ja 69% ja huuhtelut on vakiot eli 132 mietin vaa et innostuinko liikaa vingun kaa vai meneekö toi vielä putken kaa jonka tehoalue on 9000-13500 vai onko uutta sylkkää? Ja viilaukset on tehty kunnolla( pyöristetty viisteet tehty ja aukko kiillotettu :|
gilsuu
Pyörä:
Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
31.10.2016 15:04
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut gilsuu » 13.3.2018 12:02

onnitus kirjoitti:Tuli tossa viilattua 75cc mvt iron max sylkkää ja paolle tuli asteita 202 ja 69% ja huuhtelut on vakiot eli 132 mietin vaa et innostuinko liikaa vingun kaa vai meneekö toi vielä putken kaa jonka tehoalue on 9000-13500 vai onko uutta sylkkää? Ja viilaukset on tehty kunnolla( pyöristetty viisteet tehty ja aukko kiillotettu :|


Mun korvaan kuulostaa ihan hyvältä. Giannellin kanssa oli mulla 198/127, ja hyvin toimi. Giannellin tehoalue kutakuinkin samaa luokkaa
Melkein keulii, mutta ainakin kukkuu - https://www.youtube.com/channel/UC_S7K7 ... OvCg1Dqfpg

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista