Viilaustopic

onnitus
Liittynyt:
9.1.2017 21:39
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut onnitus » 13.3.2018 13:19

Ja toinen kysymys vielä että jos teen pakoaukosta kantikkaan niin pitääkö se aukon alapääkin muotoilla kantikkaaks vai riittääkö vain yläosa? Ja tossa kuvat sylkästä nykykunnossa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lomdk
Liittynyt:
13.5.2018 2:32
Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Lomdk » 17.7.2018 13:19

Kyseessä siis derbi senda vanhanmallin rabasa moottorilla

Elikkä tilasin just tossa airsalin 50cc sport sylinterin.
Tarkotuksena olis vähän viilata pakoaukkoo. Mitat otan sitte myöhemmi kun paketti tulee, mutta olis sellanen kysymys joltain oikeesti asiaan perehtyneeltä että kannattaako noita lohkojen huuhteluita ruveta viilailemaa.

Kun tossa airsalissa noi on nii erikokoset ni saavuttaako siitä enemmä haittaa ku hyötyä jos noita lohkoja rupee muokkaamaa samallaisiks ku pytyssä?

Kiitos jo etukäteen
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 21.7.2018 21:15

Joo, yleensä kannattaa viilata portaisuus pois liitoskohdista. Perus maalaisjärkeä pitää käyttää, ja kummastakin puoliskosta pitää saada mahdollisimman symmetriset.

Tuo lohkojen viilaaminen vaatii koko koneen purkamista niin samalla voi tehdä perushuollon koneeseen. :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Lomdk
Liittynyt:
13.5.2018 2:32

ViestiKirjoittanut Lomdk » 22.7.2018 0:14

Juu no mietin kans sitä että onks toi tehojen kannalta järkevää jos ajattelee tota työn määrää.

Kans sellane juttu et onko kaasarin koolla väliä jos noihin huuhteluihin rupee koskemaan? Tällä hetkellä se perus 14mm dellorto mikä vakionaki on ja aika varmasti tulossa isompaa tykkiä myöhemmi. ;)
onnitus
Liittynyt:
9.1.2017 21:39
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut onnitus » 13.11.2018 15:31

Tässä näin mietin että jos haluaa, että kone kiertää, niin onko viilaamisesta hyötyä, vaikka onkin vakioputki. eli jos haluaa tehoalueen sanotaanko vaikka 9000-10000, niin jaksaakohan 50cc kiertää edes niin korkealle ajossa viilattunakaan :|
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut veke02 » 13.11.2018 15:53

Vakioputkella ei jaksa kiertää tai jos kiertääkin niin ei ole tehoalueella.
Teharia vaa kii nii sit jaksaa kiertää hyvin, yleensä juuri pienikuutioiset kiertää hyvin johtuen kevyestä männästä ja lyhyestä iskusta
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
onnitus
Liittynyt:
9.1.2017 21:39
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut onnitus » 13.11.2018 15:59

Juu tää on kyl tiedossa mutta toi budjettiohjus olis tavoitteena ja ei oo vielä mitää halpaa teharia löytyny nii aluks ois kiva kokeilla miten vakioputkella kulkee :)
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut veke02 » 13.11.2018 16:03

Juu voihan sitä kokeilla muttei paljoa ainakaan kannata viilata.
Ja jos taitoa ja välineet löytyy nii itse putkea vaan vääntämään.
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
onnitus
Liittynyt:
9.1.2017 21:39
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut onnitus » 13.11.2018 16:13

Joo kyllähän ne putken mitat laskurilla saa kohdilleen ja peltiä saa vielä taskurahalla mutta laitteita ei kotoa tai lähipiiristä löydy.
Ps. Sori tää offtopic
gilsuu
Pyörä:
Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
31.10.2016 15:04
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut gilsuu » 14.11.2018 13:27

onnitus kirjoitti:Tässä näin mietin että jos haluaa, että kone kiertää, niin onko viilaamisesta hyötyä, vaikka onkin vakioputki. eli jos haluaa tehoalueen sanotaanko vaikka 9000-10000, niin jaksaakohan 50cc kiertää edes niin korkealle ajossa viilattunakaan :|


Kaipa se tyhjällä vakioputkella sen 10,5-11k kiertää paikoillaan, ajossa 9,5-10k (ainakin Derbi).

Itsellä oli hetken tyhjä vakioputki kiinni kun vein vanhan teharin postiin ja piti uutta lähteä hakemaan :D Vääntöä oli kuin pienessä kylässä. Eipä se oikein piikkiä ottanut, mutta kyllä about 90km/h sillä olisi päässyt.

Mk 50cc alu (viilaamaton)
21mm PWK
ST6 Viton hiilikuituläpät (0,35mm)
Vakiosähköt (Ducatin rajoittamaton CDI, aluslevy vakioasennossa)
Vapariputsari
Melkein keulii, mutta ainakin kukkuu - https://www.youtube.com/channel/UC_S7K7 ... OvCg1Dqfpg
Derbidrdr0
Paikkakunta:
GB
Liittynyt:
17.1.2019 9:44
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Derbidrdr0 » 17.1.2019 10:00

Kertookapas vähän tietämättömälle että mitkä olisi parhaat pakoaukon asteet tehon kannalta tekniikka derbi drd r 05, airsal 70cc sport 175° pako, turbokit lacada, 19mm dellorto ja vapari. Suunnittelin viilata paon 185 asteeseen kertokaa mietteitä :lol:
Optimal Сasual Dating
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.1.2019 13:59

185 on ihan hyvä lähtökohta. Lyhyttä voi jatkaa mutta pitkä on pilalla :lol: .
Soppatykki
Liittynyt:
19.1.2019 17:38
AM6 lohot

ViestiKirjoittanut Soppatykki » 9.2.2019 3:40

Terve, Lähti lohkojen viilaaminen vähän lapasesta, pytyn alapääntiivisteelle jää noin 3.2mm leveyttä. Oisko kellää tietoa/kokemusta onko se liian vähän, pääseekö ilmaa välistä?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 10.2.2019 1:05

Toimii toimii.
HypNik
Liittynyt:
22.6.2018 23:51
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut HypNik » 11.4.2019 12:20

Hei minkälaine ero on viilatussa 50cc pytyssä jossa pakoaukko noin 190 astetta ja 70cc airsalissa? Kuullu vaan et viilattu 50cc kiertää enemmän mut onko siinä samanlaista tehoa ja repivyyttä mitä 70cc?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista