Viilaustopic

nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut nevssons » 29.10.2012 22:13

Entä bilteman kone? Eipä oo hinnalla ainakaan pilattu :D

Mitkäköhän on nyt pauttiarallaa hyvät asteet tommoselle 50 kuutioiselle, vääntösälle 11k kiertävälle?
Jos mutuna sanotaan että 180 niin tuohan toimisi tuo juusoboin linkkaama malli mullekkin :lol:
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 30.10.2012 20:52

Jos meinasit 180 pakoaukon asteiksi 11k kiertävälle, niin kyllä se on aika vähän. Varmaan jostain 190 ja 200 välimaastosta.

Itellä sellasta kysymystä, että kuinka hyvin mahtais pelkkä ohut sylinteriputki kestää pakoaukon reunassa. Putki on paksuudeltaan vain 2mm ja aukon reunassa sen takana ei ole alumiiniä tukemassa pienellä matkaa, johtuen sylinterin ylikoosta, jonka ansiosta pakoaukonsäädin alkaa tulla vastaan. Tai kuinka esim. jos 3 osaisen aukon välirivassa ei olisi sen kummempaa tukea takana?

Ja vielä pikku selvennystä tähän:
Betaversio @ Raisusta Raaseriksi kirjoitti:Homma ei loppupeleissä ole kiinni siitä miten kanava saadaan virtaamaan parhaiten, vaan siitä että saatais se pakoaukko suunnattua mahdollisimman hyvin. Kolmiosaisella paolla saadaan lisäksi sivuboostit muotoiltua (ylhäältä katsottuna) kahvikupinkorvan muotoisiksi, jolloin pakovirtauksesta tulee kompaktimpaa ja se häiritsee vähemmän huuhteluista virtaavaa seosta.

Tarkoitatko tällä, että boostit pitäisi lähteä tavallaa kohtisuoraan sylinterin seinämään nähden ja kääntyä siitä pääpakokanavaa kohden, eikä tulla sylinteriin viistosti suoraan pääpakokanavasta?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 30.10.2012 21:45

kiroileva_fossiili kirjoitti:Tarkoitatko tällä, että boostit pitäisi lähteä tavallaa kohtisuoraan sylinterin seinämään nähden ja kääntyä siitä pääpakokanavaa kohden, eikä tulla sylinteriin viistosti suoraan pääpakokanavasta?


Juuri näin. Ei tietenkään kirjaimellisesti kohtisuoraan, mutta vähän sinnepäin. Sopiva pystysuuntaus on myös tärkeää. Hieman kun miettii niin asiat selviää. Paon muotoilussa ensimmäisenä pääpointtina on se että blowdownissa soppaa pitää saada nopeasti ulos. Toinen, vähintään yhtä tärkeä pointti on suunnata pako sillain että sylkän yläosasta virtaava seos pääsee pakokanavaan helposti.

Sylinteriputkikysymys on hieman pahempi, siihen en osaa vastata kun en tilannetta tiedä. Kolmeosaisessa paossa se kestää toki paremmin kun se väliripa on paljon lyhempi.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut jt-87 » 31.10.2012 9:36

Suuhen ulosvirtaavuuteen ei taida vaikuttaa mikään muu kuin aika/virtausala? Eli ei olisi niinkän väliä kuinka päin ne pakoaukot sojottavat. Jos taasen haetaan suurta virtausalaa, silloin tarvitaan oikeaa suuntausta.
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 31.10.2012 10:33

kiroileva_fossiili kirjoitti:Tarkoitatko tällä, että boostit pitäisi lähteä tavallaa kohtisuoraan sylinterin seinämään nähden ja kääntyä siitä pääpakokanavaa kohden, eikä tulla sylinteriin viistosti suoraan pääpakokanavasta?


Tätä(kin) hommaa on kysytty sen seittemän kertaa ennenkin. Ja jollakin näistä kerroista piirsin asiasta kuvan:
Kuva
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 4.11.2012 12:17

Peeveen kunnosteltuun Autisaan läppäkoteloa billetistä.
Kuva Kuva Kuva
EDIT: Ekan kuvan thumbnail-linkki ei näy joten suora linkki tässä.
-> http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... yrsint.jpg

Kotelo kiinnittyy pyttyyn muutamalla ruuvilla ja liitos tiivistetään tiivistemassalla, kunhan lopullinen kiinnitys tehdään. Sitä ennen on vielä koneistelua ja pörräilyä melko paljon..
Kuva Kuva
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut kossusukka » 4.11.2012 20:35

Mites Sellyn vesijäähy-projekti? Ei ole siitäkään mitään näkynyt aikoihin. :(
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 5.11.2012 7:49

kossusukka kirjoitti:Mites Sellyn vesijäähy-projekti? Ei ole siitäkään mitään näkynyt aikoihin. :(


Ei se projekti oikeen kinosta. Varmaan 30kpl hiushalkeemien juottamista pitäs tehdä ennenkun vesitila olisi tiivis.

Ei siinä muuta ookkaan erikoista, paskavanhavalunen plusu.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 17.11.2012 17:21

Billet-läppäkoteloproju edistyy.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Vielä lisää avartelua, muotoilua ja viimeistelyä. Imukurkkukin pitäs tehdä. Sylinterille hiekkapuhallus ja maalaus, läppäkotelo jätetään kirkkaaksi. :)

Sitten jo vois alkaa suunnittelemaan sylinterin porausta uudelle männälle.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut TooByAas » 17.11.2012 23:22

Kerrassaan niin sanoikuvaamattoman hienoa työn jälkeä! Onkos pytty aukotukseltaan missä kunnossa?
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 17.11.2012 23:38

TooByAas kirjoitti:Kerrassaan niin sanoikuvaamattoman hienoa työn jälkeä! Onkos pytty aukotukseltaan missä kunnossa?


Toistaiseksi viilaamaton.

Sen verran tunteja mennyt ton pytyn kanssa että en mitään hirmuaukkoa ole tosta tekemässä, lähinnä ois tarkotus aika idioottivarma ja varmatoiminen tehdä tosta.
180asteinen 68-70% pako, imuaukot nyt kairataan kivannäköseks kun ei niiden koolla niinkään väliä ole.. Huuhteluihin jotain ujoa siistintää jos tarvis.

Kiitokset kehuista!
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Tikkku
Pyörä:
250 CR
Paikkakunta:
pieksämäki
Liittynyt:
13.9.2004 8:06
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Tikkku » 18.11.2012 12:34

sellylle pakko nostaa hattua, jaksaa vielä rakentaa näitä vaikka mopoikäkin on tainnut mennä jokin aika sitten :D
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut heka96 » 22.11.2012 18:04

pitäs peevene pytyn pako viilailla kuntoon.. vai pystyykö tämän enää edes pelastamaan. :D

kun ostin halvalla 80cc plusun niin siinä on pako viilattu ihan vituilleen..
on vaan otettu ilmeisesti joku käsiviila ja ruettu viilaamaan yhtäkohtaa ja thats it.
Nousee nimittäin tuo ylähelma 21milliin yhestäkohtaa muualle ei ole koskettukaan.
saisko tuon vielä jotenkin vingutettua "kohdilleen" vaikka jonku vääntävän setin
tässä kuvaa
Kuva
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut jt-87 » 22.11.2012 21:26

Ei tuo mitenkään mahdottomalta näytä. Tasoitat vain yläreunaa vähän pidemmältä matkalta suoraksi, leveyttä 60-65% porauksesta ja kanavaa viilataan paljon.
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
heka96
Pyörä:
Suzuki s1, rieju mrt, Tunturi pappa
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.4.2012 19:35
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut heka96 » 22.11.2012 21:42

huuh lisään vielä että en oo ennen viilannu pyttyjä..en siis ymmärtäny kun tuon tasottelun. nämäpä: leveyttä 60-65% porauksesta ja kanavaa viilataan paljon. ei sitten sanonu juuri mitään..:nolo:
tarkottaako 60-65% siis pakoaukon tulevaa leveyttä vai..? :nolo:

onko viilaukseen tehty muutes tietopankkia et vois jostaki vähä opiskella enneku rupeen säheltää... :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista