Rabasa

Liittynyt:
19.7.2010 21:57

ViestiKirjoittanut jakob_ » 8.11.2010 19:35

Terve. Mulla todellisia ongelmia derbi xtremeni kanssa. Pari kk sitte tuli liikkeestä konerempasta jossa vaihdettiin alakertaan kampiakseli ja muita laakereita. Itse sitte vaihoin männän ja laitoin mielestäni kaikki kiinni niin kuin pitääkin. Ainut ongelma vaan on se etten ole saanut konerempan jälkeen kertaakaan käyntiin mopoani.

Saa bensaa, mutta ei siis anna kipinää. Olen kokeillut uudella tulpalla sekä toimivalla cdi-boxilla, tulpan johdolla niinkuin tulpahatullakin. Mageeton avasin viimeisimpänä ja siellä näytti kaikki olevan kunnossa ainakin noin ulospäin katsottua. Piuhat tarkastettu sähkökaaviota käyttäen mageetosta -> cdi:lle ja siitä tulpalle ja pitäs olla OK.

Mitä kokeilla seuraavaksi? Alkaa pikkuhiljaa usko ja motivaatio loppumaan, muttei huvittas viedä mihkää liikkeesee rahastettavaks. APUA! :|
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 8.11.2010 20:34

jakob_ kirjoitti:Terve. Mulla todellisia ongelmia derbi xtremeni kanssa. Pari kk sitte tuli liikkeestä konerempasta jossa vaihdettiin alakertaan kampiakseli ja muita laakereita. Itse sitte vaihoin männän ja laitoin mielestäni kaikki kiinni niin kuin pitääkin. Ainut ongelma vaan on se etten ole saanut konerempan jälkeen kertaakaan käyntiin mopoani.

Saa bensaa, mutta ei siis anna kipinää. Olen kokeillut uudella tulpalla sekä toimivalla cdi-boxilla, tulpan johdolla niinkuin tulpahatullakin. Mageeton avasin viimeisimpänä ja siellä näytti kaikki olevan kunnossa ainakin noin ulospäin katsottua. Piuhat tarkastettu sähkökaaviota käyttäen mageetosta -> cdi:lle ja siitä tulpalle ja pitäs olla OK.

Mitä kokeilla seuraavaksi? Alkaa pikkuhiljaa usko ja motivaatio loppumaan, muttei huvittas viedä mihkää liikkeesee rahastettavaks. APUA! :|

No tuleeko signaalia cdille?
Siis ei toimi männänvaihdon jälkeen vai konerempan?
Männänvaihdossa liki mahdotonta kipinää hukata, ovat saattaneet rikkoa magneeton siellä liikkeessä..
Liittynyt:
19.7.2010 21:57

ViestiKirjoittanut jakob_ » 9.11.2010 16:42

Noh kokeilin virrat päällä perinteisillä lappu palaa/ei pala mittarilla eikä cdi:lle tulevista johdoista saanut virtaa. Onko vian siis oltava magneetossa vai missä?

Ei ole siis toiminun kampiakselin + männänvaihdon jälkeen kertaakaan kun se liikkeestä tuli.
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20

ViestiKirjoittanut Extract´ » 10.11.2010 20:38

Onko ideoita miten sen kytkimen keskellä olevan mutterin saa irti ja miten sitä voi pitää kiinni ettei lähde se keskiosa liikkumaan? Väännetty metriräikällä eikä liikaha mihinkään :paha:
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 10.11.2010 21:28

Extract´ kirjoitti:Onko ideoita miten sen kytkimen keskellä olevan mutterin saa irti ja miten sitä voi pitää kiinni ettei lähde se keskiosa liikkumaan? Väännetty metriräikällä eikä liikaha mihinkään :paha:

Pulttipyssy ja miehekkäästi pidät kiinni siitä kruunusta.
Itel oli riepu välissä.
Liittynyt:
13.8.2009 20:31

ViestiKirjoittanut miniW » 10.11.2010 23:30

Tietoa kenelläkään kestääkö Rabasan alakerta ja kytkin pulttirenkaita? :roll: Olis tarkotus nyt talveks jäälle ja lumelle tehrä. :P
Pyörä:
Derbi '06 ja Räsä '08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
9.6.2008 14:55

ViestiKirjoittanut HPT » 11.11.2010 12:02

Kestää, mutta vanteista en tiedä, menevät lyttyyn melko helposti. Lumella uskaltaisin käyttää, mutta jäällä tai asfaltilla en edes miettisi.
Liittynyt:
13.8.2009 20:31

ViestiKirjoittanut miniW » 11.11.2010 16:04

HPT kirjoitti:Kestää, mutta vanteista en tiedä, menevät lyttyyn melko helposti. Lumella uskaltaisin käyttää, mutta jäällä tai asfaltilla en edes miettisi.

Niin,
mutta tosiaan jäällä tarkotin tampautunutta lunta tai järvenjäätä missä on jotain 10-20cm lunta.. :)
Pyörä:
Derbi '06 ja Räsä '08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
9.6.2008 14:55

ViestiKirjoittanut HPT » 11.11.2010 16:07

Laita vaan, kyllä ensimmäinen paikka mikä voi hajota on rengas...
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20

ViestiKirjoittanut Extract´ » 11.11.2010 20:15

Skiiware kirjoitti:
Extract´ kirjoitti:Onko ideoita miten sen kytkimen keskellä olevan mutterin saa irti ja miten sitä voi pitää kiinni ettei lähde se keskiosa liikkumaan? Väännetty metriräikällä eikä liikaha mihinkään :paha:

Pulttipyssy ja miehekkäästi pidät kiinni siitä kruunusta.
Itel oli riepu välissä.

Selitähhä tarkemmin toi kun ei tajuu
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Pyörä:
derbi x-race -05
Paikkakunta:
kauhajoki
Liittynyt:
16.7.2008 20:33

ViestiKirjoittanut reeeteee » 11.11.2010 22:50

puuttuuko multa tosta tasapainoaksila? vai mikä toi kolo on ku aiva niinku siihen pitäs tulla joku


http://www.aijaa.com/v.php?i=7030553.jpg
Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 12.11.2010 14:59

EBE-mallisissa moottoreissa siinä on tasapainotusakseli, eli esimerkiksi Derbi GPR50 (vanhemmat mallit). Tuossa EBS:ssä (eli vanhanmallin rabasassa, miten sitä ikinä kutsuukaan) siinä ei ole mitään muutakuin tyhjä kolo. En muista oliko uudenmallisessa, saattoi siinäkin olla.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 18.11.2010 20:20

sellasta että joku 3vk sitte tehtii toho dööbii koneremppa ja toimi hyvin sit meni viikko nii yön aikana hävis paisuntasäiliöstä nesteet eli meni kampikammioon ja putkeen.. sitte avattii pytty ja putsailtii paikat sit laitettii viel tiivistemassaa kanteen ja sen tiivisteen alle vähä, toimi viikon ja taas sama vika, eli kertokaas viisaat kuis ne sillee menee sinne koneesee ja putkee :)
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 18.11.2010 21:20

Henkka]] kirjoitti:sellasta että joku 3vk sitte tehtii toho dööbii koneremppa ja toimi hyvin sit meni viikko nii yön aikana hävis paisuntasäiliöstä nesteet eli meni kampikammioon ja putkeen.. sitte avattii pytty ja putsailtii paikat sit laitettii viel tiivistemassaa kanteen ja sen tiivisteen alle vähä, toimi viikon ja taas sama vika, eli kertokaas viisaat kuis ne sillee menee sinne koneesee ja putkee :)

Oisko se oikea tiiviste. Maksaa sen 6-10€. Kestää seuraavaan avauskertaan jos on laatu tiiviste ja oikein asennettu. Sen voi laittaa aika tiukalle ettei ne nesteet pääse liikkumaan sylinteriin ja putkeen.
Pyörä:
Derbi
Paikkakunta:
SastamalaCity
Liittynyt:
27.8.2009 18:59

ViestiKirjoittanut Henkka]] » 18.11.2010 22:20

Samppa1993 kirjoitti:
Henkka]] kirjoitti:sellasta että joku 3vk sitte tehtii toho dööbii koneremppa ja toimi hyvin sit meni viikko nii yön aikana hävis paisuntasäiliöstä nesteet eli meni kampikammioon ja putkeen.. sitte avattii pytty ja putsailtii paikat sit laitettii viel tiivistemassaa kanteen ja sen tiivisteen alle vähä, toimi viikon ja taas sama vika, eli kertokaas viisaat kuis ne sillee menee sinne koneesee ja putkee :)

Oisko se oikea tiiviste. Maksaa sen 6-10€. Kestää seuraavaan avauskertaan jos on laatu tiiviste ja oikein asennettu. Sen voi laittaa aika tiukalle ettei ne nesteet pääse liikkumaan sylinteriin ja putkeen.

eiköhän oo oikee tiiviste ja joku kai forten tiiviste sarjan ostin. oks sillä jotain väliä kumminpäin se tulee?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista