Rabasa

Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 12.8.2010 19:32

qurtsi kirjoitti:Ajattelin kysyä ku en ainakaan ite huomannu missää että kumpi on tehokkaampi/kestävämpi vakiosylinterinä Rabasa vai AM6????

Siis Rabasa ja AM6 ovat moottorimalleja, eivät sylintereitä. Samoin molemmissa koneissa on erilaiset sylinterit, jotka vaihtelevat eri mopomallien/merkkien välillä, eli ei niiden sylintereitä voi kovin helposti verrata keskenään.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Pyörä:
Gääs Gääs `05
Liittynyt:
19.9.2008 21:24

ViestiKirjoittanut ^^Osku » 12.8.2010 22:44

Keken_ryz kirjoitti:oiskohan jollakin laittaa kuvia derbin vaihteistosta, että tietäs missä järjestyksessä kaikki laitetaan paikoilleen. ei tajunnu ottaa tarpeeksi ite kuvia...


Joo itel ois kanssa tarve saaha jonkilaista kuvaa tosta deban lootasta. Ei tahdo olla mitään apua noista derbin omista räjäytyskuvista :roll:
Pyörä:
Ktm Exc 525
Paikkakunta:
Tammela/Kanta-Häme
Liittynyt:
19.1.2006 19:10

ViestiKirjoittanut -zezima- » 13.8.2010 8:42

Tästä voisi olla jotain apua, mutta en mene lupaamaan.
Liittynyt:
9.10.2009 16:30
Gilera Smt puristukset

ViestiKirjoittanut extreme959 » 14.8.2010 17:28

joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt
Pyörä:
Gilera RCR & Pappa-Tunturi
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
22.11.2007 18:33

ViestiKirjoittanut RaCeR! » 14.8.2010 21:49

extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 17.8.2010 15:55

RaCeR! kirjoitti:
extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.

Isompi suutin tai kaasarin neulaa alaspäin.
Liittynyt:
18.5.2006 15:31

ViestiKirjoittanut nigoo » 30.8.2010 17:43

Samppa1993 kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:
extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.

Isompi suutin tai kaasarin neulaa alaspäin.

tai sittenkin neulaa ylös
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 30.8.2010 18:52

nigoo kirjoitti:
Samppa1993 kirjoitti:
RaCeR! kirjoitti:
extreme959 kirjoitti:joo eli onko männässä jtn vikaa kun ei lähde gilera käyntiin kuin työntämällä tai kylmäjäähdytin päällä?ja kun kylmäjäähdyttimen ottaa pois nii gilera sammuu jos ei kierrätä paljoa..mäntäkin juuri vaihdettu ja öljyt


tarkottanet "kylmäjäähdyttimellä" ryyppyä?
Se ei välttämättä toimi uudella männällä samoilla säädöillä ku vanhalla männäl.

Isompi suutin tai kaasarin neulaa alaspäin.

tai sittenkin neulaa ylös

Sitä sokkaa alaspäin ;)
Liittynyt:
18.5.2006 15:31

ViestiKirjoittanut nigoo » 30.8.2010 22:17

sokkaa alas jolloi neula nousee ylös :nörtti: :nörtti:
Liittynyt:
17.6.2009 1:12

ViestiKirjoittanut naukki » 2.9.2010 19:50

Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 22.9.2010 10:30

naukki kirjoitti:Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..

joku rrikki siellä :/ avaa kytkinpuoli ja kattele..

oma ongelma: kytkimen ruuveja en saa auki ruuvimeisselillä, akkuporalla varmaa kandee?
ja lisäks en saa vauhtipyörän mutteria irti? koitin sellasella pulttipyssyllä mutta ku ei pysy paikoillaan ni pirun vaikeeta..
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 22.9.2010 14:09

Skiiware kirjoitti:
naukki kirjoitti:Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..

joku rrikki siellä :/ avaa kytkinpuoli ja kattele..

oma ongelma: kytkimen ruuveja en saa auki ruuvimeisselillä, akkuporalla varmaa kandee?
ja lisäks en saa vauhtipyörän mutteria irti? koitin sellasella pulttipyssyllä mutta ku ei pysy paikoillaan ni pirun vaikeeta..

Jos laittaisit vaihteen päälle tai yrittäisit jotenkin jumittaa koneen ja sitten väännät sen auki normi lenkkiavaimella. Ja kytkinjousien ruuvit vaatii oikeesti voimaa.
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 22.9.2010 19:04

Samppa1993 kirjoitti:
Skiiware kirjoitti:
naukki kirjoitti:Tänään tämmöstä:
oltii jonkun aikaa ajeltu ja sit löytiin derbi parkkiin. Seuraavan kerran kun käynnistettiin niin vaihdepolin ei palauta? eli vaihde menee sisään mutta polin jää ylös/alas. Missähän vika?
Ja vaihdelaatikko vähän rahisee..

joku rrikki siellä :/ avaa kytkinpuoli ja kattele..

oma ongelma: kytkimen ruuveja en saa auki ruuvimeisselillä, akkuporalla varmaa kandee?
ja lisäks en saa vauhtipyörän mutteria irti? koitin sellasella pulttipyssyllä mutta ku ei pysy paikoillaan ni pirun vaikeeta..

Jos laittaisit vaihteen päälle tai yrittäisit jotenkin jumittaa koneen ja sitten väännät sen auki normi lenkkiavaimella. Ja kytkinjousien ruuvit vaatii oikeesti voimaa.


Joo aukeshan ne ;) ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 22.9.2010 20:36

Joo aukeshan ne ;) ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?[/quote]
Veikkaisin että on vääränpuoleiset, koska jos ne ois oikein päin niin sehän mutteri saattais lähteä pyörimään pois sieltä.
Liittynyt:
10.9.2008 17:21

ViestiKirjoittanut mixxer » 22.9.2010 21:14

Samppa1993 kirjoitti:Joo aukeshan ne ;) ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?

Veikkaisin että on vääränpuoleiset, koska jos ne ois oikein päin niin sehän mutteri saattais lähteä pyörimään pois sieltä.[/quote]
Kytkinkruunun keskimutterissa on kyllä ihan oikeanpuoleiset kierteet, siinä on vaan se lukkolevy estämässä aukipyörähtämistä. Ilman pulttipyssyä sitä ei kyllä saa auki millään, mutta sillä aukeaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista