Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.6.2013 23:21

No jos ympyrän kehän laskeminen tuottaa vaikeuksia, niin ota narua ja pistät sen renkaan ympäri. Tussilla molempiin merkki vierekkäin ja mittaat merkkien välin suoraksi vedetystä narusta. Jos ei ole narua eikä sitä tussiakaan niin kierrä rullamitta sen renkaan ympäri. Ja renkaan ulkomittaa siis tietysti tarvitaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Raebaum » 3.6.2013 23:40

Eiks siihen tarvii kun toisen renkaan mitat? Ku funtsin vaan et noihan on erikokoset :roll:
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.6.2013 23:45

:D No eihän se molemmista renkaista niiden pyörintänopeuksia mittaa. Ihan sama vaikka olisi suksi toisen tilalla :D
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Raebaum » 4.6.2013 0:03

Entäs onks näissä langattomissa sigmoissa magneetti? Siis mikä pitää olla vanteessa ja tietyllä etäisyydellä yms? Vai millä ne sen pyörimisen ottaa..
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Raebaum » 4.6.2013 0:03

Entäs onks näissä langattomissa sigmoissa magneetti? Siis mikä pitää olla vanteessa ja tietyllä etäisyydellä yms? Vai millä ne sen pyörimisen ottaa..
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.6.2013 0:24

Suosittelen langallista. Se toimii varmemmin. Langattoman ainoa etu on sen siirrettävyys esim välillä fillariin, kun siitä ei lähde piuhaa anturiin. Lisäksi langattoman anturiinkin tulee patteri, eli jos se hyytyy, niin mittari ei toimi vaikka sen patteri olisi ok. Siitäkin syystä suosittelen langallista mallia. fillarifoorumi.fi:llä on tota langatonta useat haukkuneet.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Raebaum » 4.6.2013 1:23

Mistähän sit sais tollasen langallisen mahollisimman halvalla..29,95e on halvin langallinen täälläpäin..ei ihan viitti kolmeakymppiä maksaa. Kyl mulla ois langallinen Sigma BC509 mut johto on poikki ja se loppu on hävinny jonnekkin huitsin nevadaan :lol:
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.6.2013 1:25

Raebaum kirjoitti:Kyl mulla ois langallinen Sigma BC509 mut johto on poikki ja se loppu on hävinny jonnekkin huitsin nevadaan :lol:

Ethän sä tarvitsisi tohon kuin reed-kytkimen niin taas se toimisi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Raebaum » 4.6.2013 11:27

Siis mitä siellä johdon loppupäässä on? Anturi? Toimiiks tommonen reed-kytkin siinä tilalla ja saaks noista ihan normi rautakaupoista tms? Mut mähän vissiinkin tarviisin vielä ne magneetit yms..ja toi mittari pitäs nollata jotenkin kun siel on jotku polkupyörän asetukset..
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.6.2013 11:37

Se sigman anturi on juurikin pelkkä reed-kytkin. Magneetiksi käy mikä tahansa magneetti. Ja tietysti sinne sigmaan täytyisi kalibroida renkaan kehämitta uudestaan jos kerran se muuttuisi. Reed-kytkimiä saa elektroniikkaa myyvistä liikkeistä.

Reed-kytkimestä: http://www.n-club-finland.org/wiki/Defa ... eSupport=1
Hinta: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=11026
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Raebaum
Pyörä:
Orion RX50 '09, Kawasaki KX85
Liittynyt:
21.2.2013 12:24
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Raebaum » 4.6.2013 11:57

Mites se sitten liitetään, kun tossa on tommonen punanen ja musta johto? Pitääks noita kuoria et sieltä alta näkyy se alumiinen osa?(tai mitä se ikänä onkaan)
Ja tätä johtoa pitäs pidentää? Ku tätä jäljellä olevaa johtoa on vaan joku ~10cm
Kun ajan, en ota. Kun otan, otan koko ajan.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.6.2013 12:11

Koska näkyy olevan vaikeaa, niin osta uusi sigma.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Winegum » 11.6.2013 13:35

Tai sitten vain haet/tilaat tällaisen. Kiinnikkeen vaihtaa sokeakin jos ei nyt satu juuri sama olemaan kuin tuossa sinun Sigmassasi.
rrubE
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
11.6.2011 21:40
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut rrubE » 15.6.2013 16:43

Mistäs sais Sigma mc8:n asennusohjeen? Vilkuttelee vaan 0000 distancea kun vaihdoin patterin, mitä pitäs nyt tehä
Huskulainen
Pyörä:
Husq SM125 2008
Liittynyt:
5.2.2011 11:21
Re: Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

ViestiKirjoittanut Huskulainen » 17.6.2013 20:47

juu eli ajattelin laittaa sigman tollasen fatbar pehmusteen sisälle niin kuin monet ovat jo tehneet, ja nyt samalla mietin että onko joku keksinyt jotain valopatenttia sigmalle? kun olis kiva pimeälläkin tietää kuinka kovaa menee. ajattelin ite jos laittais sen pehmusteen sisälle vaikka jonku ledin tai jotain.
Vaihdetaan rino toiseen hussen putkeen! YV!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista