Äänenvaimentimen teko

SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Härbi

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 26.4.2008 9:29

Turbokit92 kirjoitti:Mulla ollu kohta puol vuotta turbokitin änkkä, villat palanu ajat sitten ja otin ne pois kokonaan kuukausi sitten.. ei oo poliisit reagoinu mitenkään vaikka ohi ajoin aika hyvän metelin kanssa, ei pysäyttäny.


..Mutta sitä mä en ymmärrä miksi niitä uusia villojakaan sinne ei voi laittaa..
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
FrisCo
Pyörä:
Yamaha ja Suzuki
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
3.10.2005 13:53
asdf

ViestiKirjoittanut FrisCo » 26.4.2008 10:05

28.3% tehokkaampi kun on kovat äänet.
sivukoppa
Pyörä:
suzuki pv
Paikkakunta:
nurmes
Liittynyt:
2.1.2006 22:14
Re: Härbi

ViestiKirjoittanut sivukoppa » 26.4.2008 10:25

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Turbokit92 kirjoitti:Mulla ollu kohta puol vuotta turbokitin änkkä, villat palanu ajat sitten ja otin ne pois kokonaan kuukausi sitten.. ei oo poliisit reagoinu mitenkään vaikka ohi ajoin aika hyvän metelin kanssa, ei pysäyttäny.


..Mutta sitä mä en ymmärrä miksi niitä uusia villojakaan sinne ei voi laittaa..


no ku se on kova jätkä ku on niin kovat äänet mopossa?
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 26.4.2008 10:55

Ja osa on vaan niin laiskoja luonteeltaan.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Turbokit92
Pyörä:
Gilera SC125 & Derbi R X-Treme Senda
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
10.1.2008 17:22
Deepi

ViestiKirjoittanut Turbokit92 » 27.4.2008 11:17

Minkälainen änkkä pitäs olla ku haluaisin semmoset kireet pärinät, nyt on turbokitin tyhjä änkkä kiinni ja kuulostaa siltä niinku pullon pistäis pakoputken päähä. Jos haluan semmoset kireet crossipärinät ni pitäskö olla ohut putki änkässä sisällä? Ilman änkkää on aika hyvä se äänimaailma mutta vieläki sais olla napakampi ;)
latelixi
Pyörä:
Pösö
Liittynyt:
17.12.2006 18:00
Re: Deepi

ViestiKirjoittanut latelixi » 27.4.2008 11:19

Turbokit92 kirjoitti:Minkälainen änkkä pitäs olla ku haluaisin semmoset kireet pärinät, nyt on turbokitin tyhjä änkkä kiinni ja kuulostaa siltä niinku pullon pistäis pakoputken päähä. Jos haluan semmoset kireet crossipärinät ni pitäskö olla ohut putki änkässä sisällä? Ilman änkkää on aika hyvä se äänimaailma mutta vieläki sais olla napakampi ;)
Villat ahdat tiukasti änkän sisään, ja sisäputkeen poraat reiät vaikkapa 2mm poralla ja hieman harvempaan kun alunperin. Tosin en ymmärrä mitä järkeä tommosessa on mutta kaipa sillä sit muna kasvaa.
Turbokit92
Pyörä:
Gilera SC125 & Derbi R X-Treme Senda
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
10.1.2008 17:22
Re: Deepi

ViestiKirjoittanut Turbokit92 » 27.4.2008 11:26

latelixi kirjoitti:
Turbokit92 kirjoitti:Minkälainen änkkä pitäs olla ku haluaisin semmoset kireet pärinät, nyt on turbokitin tyhjä änkkä kiinni ja kuulostaa siltä niinku pullon pistäis pakoputken päähä. Jos haluan semmoset kireet crossipärinät ni pitäskö olla ohut putki änkässä sisällä? Ilman änkkää on aika hyvä se äänimaailma mutta vieläki sais olla napakampi ;)
Villat ahdat tiukasti änkän sisään, ja sisäputkeen poraat reiät vaikkapa 2mm poralla ja hieman harvempaan kun alunperin. Tosin en ymmärrä mitä järkeä tommosessa on mutta kaipa sillä sit muna kasvaa.

No kun mun mopo ei oo vakio, mutta se kuulostaa vakiolta, ja sehän ei mulle sovi :D
latelixi
Pyörä:
Pösö
Liittynyt:
17.12.2006 18:00
Re: Deepi

ViestiKirjoittanut latelixi » 27.4.2008 12:39

Turbokit92 kirjoitti:No kun mun mopo ei oo vakio, mutta se kuulostaa vakiolta, ja sehän ei mulle sovi :D
No jos se kuriton on niin se ei kovin kaukana vakiosta ole :D Mutta vakioputkesta ei semmosia crossikilinöitä oikee irtoa, ostappa poika vaikka turbokitti tai leovince.. tai miksei arrowi tai gianelli? Siis jos kireet äänet on sydäntä lähellä. TK:sta varmaan kireimmät lähtee :D Varsinkin kun ne villat sulloo oikee tiukkaan sinne änkkään.
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Deepi

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 27.4.2008 13:43

latelixi kirjoitti:
Turbokit92 kirjoitti:No kun mun mopo ei oo vakio, mutta se kuulostaa vakiolta, ja sehän ei mulle sovi :D
No jos se kuriton on niin se ei kovin kaukana vakiosta ole :D Mutta vakioputkesta ei semmosia crossikilinöitä oikee irtoa, ostappa poika vaikka turbokitti tai leovince.. tai miksei arrowi tai gianelli? Siis jos kireet äänet on sydäntä lähellä. TK:sta varmaan kireimmät lähtee :D Varsinkin kun ne villat sulloo oikee tiukkaan sinne änkkään.


Crossin kilkatuskalkatukset saat erilaisella putkella. Crosseissa kun tykkää putket olla melko ohutta peltiä, äänet kuuluu sen läpi. Vakioputket monesti tykkäävät olla melko paksua peltiä, ja monesti myös joku helvetin vuoraus siellä, ja kurit/kattikin sielä monesti tekee asiansa.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
^Tommi^
Pyörä:
JinQ mana -06
Liittynyt:
9.3.2007 12:39

ViestiKirjoittanut ^Tommi^ » 28.4.2008 12:13

mitäs villaa ootte kä'yttäny noissä änkissä?
kun koulussa tein jinkkuuni ekaa kertaa änkän+alakauttasen putken ja koululla ei ollu muutakun jotain perus lasivillaa.. sitä sitten laitoin änkän sisään.. kestääkö miten hyvin?
onko tietoo et tuleeko manaan hyvät äänet jos änkän reikäputki on porattu melkolailla täyteen 9.5mm reikiä ja villaa laitettu silleen melko täyteen, en sit tiiä menikö sitä liikaa mut semmosen 30cm x 13 cm siivun sinne laitoin.. tarkotus ois saaha mahollisimman möreet matalat 125cc mankin äänet.. :D
oma jinkku kyl vaan 50cc ja vireinä kuri pois ja 17mm keihini..
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 28.4.2008 14:50

Itse pistin eristevillaa... Tarkalleen kivivillaa ja hyvin vaimentaa. Aika näyttää miten kestää.. :)
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 28.4.2008 16:52

Olen ajatellut tehdä spraymaalipurkista ja niistä suihkun_mitkäovatkaannimeltään_osista päädyt. Kiinnittäisin pop-niiteillä. Pitää katsella.
Jeejee
FrisCo
Pyörä:
Yamaha ja Suzuki
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
3.10.2005 13:53
asdf

ViestiKirjoittanut FrisCo » 28.4.2008 19:21

Hanan koristekartioiksi kutsutaan.
ihan toimiva juttu kunhan putki on sopivan kokonen siihe kartioo nähden ettei jää väljäks
J-eppe
Pyörä:
BSE, Monkey, PV, Super Sport,
Liittynyt:
22.9.2007 22:15

ViestiKirjoittanut J-eppe » 29.4.2008 15:09

Mites se vaikuttaa ääniin, jos se vaimentimen loppupilli on isompi mitä se reikäputki?
Viimeksi muokannut J-eppe päivämäärä 1.5.2008 0:30, muokattu yhteensä 1 kerran
FrisCo
Pyörä:
Yamaha ja Suzuki
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
3.10.2005 13:53
asdf

ViestiKirjoittanut FrisCo » 29.4.2008 15:24

Jannu- kirjoitti:Mites se vaikuttaa ääniin, jos se vaimentimen lopppilli on isompi mitä se reikäputki?


No ei niin mitenkään. jos pilli on pienempi ni tulee repäsevämmät äänet. hirveät toisinsanoen ja kuristaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista