Äänenvaimentimen teko

Sawo
Pyörä:
Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
Paikkakunta:
Iden
Liittynyt:
15.5.2006 17:54

ViestiKirjoittanut Sawo » 7.9.2006 16:36

Mul on semmonen rojekti menos et yritän HUOM. yritän rakentaa gianellin yleismalliseen teharii vaimenninta asetooni tölkistä... mistä sais ostettuu jotain villaa sinne sisälle ja mikä villa kestäis pisimpään??? ja kuinka moni millistä sen reikäputken pitäis olla?
ntt
Liittynyt:
28.7.2005 13:01

ViestiKirjoittanut ntt » 7.9.2006 21:58

Sawolaenen#12 kirjoitti:Mul on semmonen rojekti menos et yritän HUOM. yritän rakentaa gianellin yleismalliseen teharii vaimenninta asetooni tölkistä... mistä sais ostettuu jotain villaa sinne sisälle ja mikä villa kestäis pisimpään??? ja kuinka moni millistä sen reikäputken pitäis olla?


Tietenkin kannatta ostaa vaimenninvillaa mutta mulla on toiminut ihan hyvin myös tavallinen rakennusvilla.

Ja sen reikiäputken kannattaa olla sen paksuista että se sopii hyvin siihen muuhun putkeen.
Putkimiehen poika
Liittynyt:
24.8.2006 20:48

ViestiKirjoittanut Putkimiehen poika » 7.9.2006 22:04

Katsokaas galleriastani itsetehty änäri
Jones^
Paikkakunta:
east side underground of Vantaa
Liittynyt:
17.5.2006 18:57

ViestiKirjoittanut Jones^ » 8.9.2006 13:39

vois tehä ite tehdyn änärin ihan huvin vuoks :)
ei se nyt niin justiinsa ;)
<---- kommenttii.
Jones^
Paikkakunta:
east side underground of Vantaa
Liittynyt:
17.5.2006 18:57

ViestiKirjoittanut Jones^ » 8.9.2006 15:30

sanooko poliisit mitään ite tehdystä änäristä jos se vaimentaa hyvin ?
ei se nyt niin justiinsa ;)
<---- kommenttii.
VesaL
Pyörä:
Husqvarna TC 610
Paikkakunta:
Salo (Kiikala)
Liittynyt:
18.2.2004 17:28

ViestiKirjoittanut VesaL » 8.9.2006 16:05

Tehkää nelari peleihin kartio vaimentimet niin saatte lisää tehoakin.
mopojen kuvia käykääs kattoo
http://www.bikepics.com/members/zeta112/
Mopomies7
Liittynyt:
26.4.2005 19:20

ViestiKirjoittanut Mopomies7 » 8.9.2006 17:04

ajattelin tehdä jonkinlaisen äänenvaimentimen..
Kuinka tiuhaan siihen sisempään putkeen täytyy tehdä niitä reikiä?

Ja pitääkö sitä teräsvillaa tunkea ihan kunnolla sinne ja sitten painella niitä kasaan että mahtuu vieläkin enemmän sitä villaa? vai riittääkö että laittaa sitä villaa sinne silleen ihan hepposesti että sinne jää vähän ilmaakin?

Ja siis ajattelin tehdä vaan semmosen (miten se mun käsittääkseni menee) että laitan jonkun pikkuputken täyteen reikiä, sitten laitan sen pikkuputken isomman putken sisään ja sinne sisään tietty teräsvillaa ja sitten päät umpeen. Eikös se niin mene? Ja kuinka iso siitä kannattaa tehdä yms.?
Putkimiehen poika
Liittynyt:
24.8.2006 20:48

ViestiKirjoittanut Putkimiehen poika » 8.9.2006 18:12

Kannattaa kokeilla aluksi pienemmällä reikä määrällä ja jos äänet on liian kovat niin tee lisää reikiä.
Mopomies7
Liittynyt:
26.4.2005 19:20

ViestiKirjoittanut Mopomies7 » 8.9.2006 18:37

Putkimiehen poika kirjoitti:Kannattaa kokeilla aluksi pienemmällä reikä määrällä ja jos äänet on liian kovat niin tee lisää reikiä.


Eli kuinka tiuhaan mä niitä reikiä näin aluks poraan? 1cm vai 5cm välein? ei ole mitään kokemusta äänenvaimentimen tekemisestä..
supi
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
4.1.2006 17:17

ViestiKirjoittanut supi » 8.9.2006 18:45

Mopomies7 kirjoitti:
Putkimiehen poika kirjoitti:Kannattaa kokeilla aluksi pienemmällä reikä määrällä ja jos äänet on liian kovat niin tee lisää reikiä.


Eli kuinka tiuhaan mä niitä reikiä näin aluks poraan? 1cm vai 5cm välein? ei ole mitään kokemusta äänenvaimentimen tekemisestä..


miks koittaa pienemmällä määrällä kun niitä voi samantien tehdä tarpeeksi..Kaikista helpoin tapa on reikäpellistä taivuttaa siihen sopiva.
Järkee vai ei

M: Suzuki pv50 -97, Suzuki pvts125, 19-20mm lortot...
Masqutti
Liittynyt:
16.1.2005 22:14
än.villa

ViestiKirjoittanut Masqutti » 8.9.2006 20:27

no vaimenninvilla kestää hetken pitempään siellä vähemmillä reijillä.. Itse olen käyttänyt lasivillaa ja ihan hyvin se kestää/pysyy sisässä.. Vaimenninvilla varmasti parempaa mutta myös reilusti kalliimpaa..
kyllä sillä polkupyörälläkin pääsee...
tuzma
Pyörä:
610,250,125,72,50,50,50.
Paikkakunta:
sotkamo
Liittynyt:
24.3.2005 17:56

ViestiKirjoittanut tuzma » 8.9.2006 21:31

Mopomies7 kirjoitti:ajattelin tehdä jonkinlaisen äänenvaimentimen..
Kuinka tiuhaan siihen sisempään putkeen täytyy tehdä niitä reikiä?

Ja pitääkö sitä teräsvillaa tunkea ihan kunnolla sinne ja sitten painella niitä kasaan että mahtuu vieläkin enemmän sitä villaa? vai riittääkö että laittaa sitä villaa sinne silleen ihan hepposesti että sinne jää vähän ilmaakin?

Ja siis ajattelin tehdä vaan semmosen (miten se mun käsittääkseni menee) että laitan jonkun pikkuputken täyteen reikiä, sitten laitan sen pikkuputken isomman putken sisään ja sinne sisään tietty teräsvillaa ja sitten päät umpeen. Eikös se niin mene? Ja kuinka iso siitä kannattaa tehdä yms.?

teräsvilla ei kuulu pakoputkeen laitettavaksi..
Putkimiehen poika
Liittynyt:
24.8.2006 20:48

ViestiKirjoittanut Putkimiehen poika » 8.9.2006 22:47

Joskus minulla oli äänenvaimentajan sisempänä putkena kanaverkkoa ja sen ympärillä lasivilla. Lasivilla sitten lenteli pieninä kappaleina ulos sieltä kun kaasutteli, eli reijät eivät saa olla niin isoja että villa pullistuu sieltä paljonkin pakokaasunvirtauksen eteen
Masqutti
Liittynyt:
16.1.2005 22:14
villat

ViestiKirjoittanut Masqutti » 9.9.2006 2:06

Putkimiehen poika kirjoitti:Joskus minulla oli äänenvaimentajan sisempänä putkena kanaverkkoa ja sen ympärillä lasivilla. Lasivilla sitten lenteli pieninä kappaleina ulos sieltä kun kaasutteli, eli reijät eivät saa olla niin isoja että villa pullistuu sieltä paljonkin pakokaasunvirtauksen eteen


juu tuo varmasti ihan faktaa.. lasivilla on senverran hötöstä että helposti lähtee omille teilleen.. itse olen käyttänyt tiheäsilmäistä rautaverkkoa, silmät salmiakkimuotosia, n. 5mmx5mm.. siinä pitää lasivilla vielä hyvin, ja tehokas on vaimentamaan..
kyllä sillä polkupyörälläkin pääsee...
FrisCo
Pyörä:
Yamaha ja Suzuki
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
3.10.2005 13:53
asdf

ViestiKirjoittanut FrisCo » 9.9.2006 10:34

mitäs oon kuullu juduu että jos laittaa liian "reilun" vaimentimen mopoo kiinni nii alkaa teho vähenee? onko totta ja jos on niin miten on mahollista?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista