Kierroslukumittarit

Juuxor
Liittynyt:
19.3.2006 22:23

ViestiKirjoittanut Juuxor » 16.4.2007 16:04

Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.
"Voi vitutuksen multihuipennus"
Juze`
Pyörä:
polkupyörä
Paikkakunta:
Haapajärvi
Liittynyt:
28.1.2006 15:25

ViestiKirjoittanut Juze` » 16.4.2007 18:10

Juuzo_91 kirjoitti:
Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.



Hmm. tarkoitatko polyesterikondesaattoria, siis samaa mikä käy rajottimesta?
-Pienenä opettivat, että pitää ostaa vain tähdellistä-
Juuxor
Liittynyt:
19.3.2006 22:23

ViestiKirjoittanut Juuxor » 17.4.2007 0:30

Juxes` kirjoitti:
Juuzo_91 kirjoitti:
Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.



Hmm. tarkoitatko polyesterikondesaattoria, siis samaa mikä käy rajottimesta?
Elko ainakin pitäisi toimia. Jos ei ole ylimääräisiä konkkia ni koita kolvata vaikka jostai vanhasta radiosta pari erikokoista irti ja testaile miten vaikuttaa. Kolvaa konkka mahdollisimman lähelle mittari sitten häiriöitten välttämiseksi.
"Voi vitutuksen multihuipennus"
zaku
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
9.7.2006 11:23

ViestiKirjoittanut zaku » 17.4.2007 16:06

itselläni on jinkussa bilteman kierroslukumittari ja vaihdoin vihreän johdon paksumpaan 3 säikeiseen johtoon että toimisi paremmin ja pyöritin sen tulpanjohdon ympärille.
toimii moitteettomasti.
ainut ongelma tähän mennessä on ollut se että akku on tyhjä. johtuuko mittarin johdoista vai siitä että akkua ei ole ladattu kertaakaan ja en ajanut talvella ollenkaan?
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 17.4.2007 19:53

Onkos mittari kytketty virtalukon kautta vai suoraan akkuun? Jos on suoraan akkuun, mittari syö akun tyhjäksi. Mutta kyllä sekin vaikuttaa, jos mopolla ei ole talvella ajettu yhtään.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
DRD-05
Paikkakunta:
Perämettä
Liittynyt:
1.9.2005 21:16

ViestiKirjoittanut DRD-05 » 17.4.2007 20:43

Itellä oli teebissä tämmöne auton jenkakello ja ilman mitään pohjan muutoksii... en muista kui monelle sylinterille oli asetettu mut näytti iha samaa derbin digimittarin kans seittemään tonnii jonka jälkee auton mittari sekos aina mut kun kierrokset laski taas sen alle, toimi hyvin...
zaku
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
9.7.2006 11:23

ViestiKirjoittanut zaku » 18.4.2007 15:42

Kaarlo kirjoitti:Onkos mittari kytketty virtalukon kautta vai suoraan akkuun? Jos on suoraan akkuun, mittari syö akun tyhjäksi. Mutta kyllä sekin vaikuttaa, jos mopolla ei ole talvella ajettu yhtään.


on kytketty virtalukkoon ja mittarivalot on mittarivalojen virtajohtoon niin että ne on sillon päällä ku ajovalotkin
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 18.4.2007 21:59

Sitten on vaan talvenjäljiltä poweri loppu akusta. Ei muuta kuin akkua lataamaan. Mutta älä sitten lataa millään isolla laturilla, ettei akku kuumene liikaa.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
cheece
Pyörä:
RG500 x2, RGV250, RG125F, RM80, PV, R, NSR125
Paikkakunta:
Lievestuore
Liittynyt:
10.4.2005 23:45

ViestiKirjoittanut cheece » 18.4.2007 23:36

kokemuksia kellään tästä koson mittarista, luultavasti stage6 kopio tästä tai toisinpäin. Tuo ei varmaankaan tarvitse akkua?
Semmosta tänään.
Jellona_
Pyörä:
PBR 150cc
Paikkakunta:
Stadi
Liittynyt:
5.1.2007 20:14

ViestiKirjoittanut Jellona_ » 19.4.2007 9:11

saakohan tollasen helposti kiinni aprilia sx (derbiin)
http://www.storm-motor.fi/product_info. ... s_id=34923
???? entä tokimotossa olevan vaihteenilmasimen laittaisin linkin mut sitä ei löydy sieltä edes haulla mutta tokimoton lehdessä luke näin: digitaalinen vaihtenilmaisin on pienikokoinen ja kevyt laite,joka näyttää mikä vaihde milloinkin on käytössä (myös vapaa)
Toimii missä tahansa ajoneuvossa jossa on digitaalinen nopeus ja kierroslukumittari. onkohan vaikee asentaa?
kiitos vastanneille :D
Leletin
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
6.6.2006 21:02

ViestiKirjoittanut Leletin » 19.4.2007 17:57

cheece kirjoitti:kokemuksia kellään tästä koson mittarista, luultavasti stage6 kopio tästä tai toisinpäin. Tuo ei varmaankaan tarvitse akkua?

Olisin itsekkin kiinnostunut, että tarvitseeko tuo mittari akkua? Ja olisiko mitään kierrosmittareita jotak toimisivat ilman akkua ja/tai ilman muutoksia mittatriin, joka sopisi 2-t moottoreille?
Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28

ViestiKirjoittanut Tuge » 19.4.2007 19:18

Juxes` kirjoitti:
Juuzo_91 kirjoitti:
Timppa91 kirjoitti:Minulla on myös kierroslukumittari mopossa ja neula alkaa pomppimaan suuremmilla kierroksilla ja näyttää joskus mitä sattuu mut välillä toimii. Johdot on kytketty oikein ja vihree johto on kiedottu tulpan johdon ympärille.
Konkkaa johdon väliin. Arvoa en osaa sanoa kun itsellä ei kierroslukumittaria mopossa ole.



Hmm. tarkoitatko polyesterikondesaattoria, siis samaa mikä käy rajottimesta?


Mulla on elektrolyyttikondensaattori (elko) jonka arvot on 470 yF / 200 V eli 470 mikrofaradia ja 200 volttia. Se pitää kytkeä oikein päin, eli tulpanjohdolta tuleva johto + napaan.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
Jellona_
Pyörä:
PBR 150cc
Paikkakunta:
Stadi
Liittynyt:
5.1.2007 20:14

ViestiKirjoittanut Jellona_ » 19.4.2007 22:50

jellona_ kirjoitti:saakohan tollasen helposti kiinni aprilia sx (derbiin)
http://www.storm-motor.fi/product_info. ... s_id=34923
???? entä tokimotossa olevan vaihteenilmasimen laittaisin linkin mut sitä ei löydy sieltä edes haulla mutta tokimoton lehdessä luke näin: digitaalinen vaihtenilmaisin on pienikokoinen ja kevyt laite,joka näyttää mikä vaihde milloinkin on käytössä (myös vapaa)
Toimii missä tahansa ajoneuvossa jossa on digitaalinen nopeus ja kierroslukumittari. onkohan vaikee asentaa?
kiitos vastanneille :D
Sawo
Pyörä:
Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
Paikkakunta:
Iden
Liittynyt:
15.5.2006 17:54

ViestiKirjoittanut Sawo » 26.4.2007 17:17

Kumpaa suosittelisitte mulle tohon magnumiin:
1. Koson digitaalinen kiekkamittari
2. Equus analoginen kiekkamittari

Toi kakkonen siis auton mittari.

Mitenkäs tuon uuden taustan tekeminen sitte tapahtus?
Tai siis miten ne numerot pitäis piirtää/kirjottaa uuvelleen?

Epäselvää... :D
Tunturi Tiger g0es 21st century
Galleriaan!
TS-proju
Leletin
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
6.6.2006 21:02

ViestiKirjoittanut Leletin » 26.4.2007 17:39

Mites on asian laita, kun aina kaikki sanovat että kiekkamittari vaatii akun. Silti kaverini Dt:ssä toimii kiekkamittari, vaikka hän on ottanut akun pois.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista