Kierroslukumittarit

^Tommi^
Pyörä:
JinQ mana -06
Liittynyt:
9.3.2007 12:39

ViestiKirjoittanut ^Tommi^ » 22.5.2008 7:58

kyllä luultavasti, eli anturijohto puolalle menevään ja cdiltä lähtevään musta keltaseen johtoon ja miinusjohto maahan ja plus akun plus napaan.. heti kun polkasee nii se pomppaa sinne 16000... ja takuukaan ei enää oo vomassa kun vaihfdoin sitä mittarista taustanki jo.. :S
Make500
Pyörä:
Rieju RR sport 05
Liittynyt:
26.3.2008 19:36

ViestiKirjoittanut Make500 » 22.5.2008 14:52

En minä osaa auttaa sinuu tässä projektissä.Pitäs minunkin ostaa Biltsulta kiekkamittarin ja asentaa se.
_zheigginen_
Pyörä:
Honda CRM 125R -93 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Kaustinen
Liittynyt:
11.12.2007 19:28

ViestiKirjoittanut _zheigginen_ » 22.5.2008 19:55

Muutes, tuolla bilteemassa on kaks sellasta 52mm mittaria, toinen on se "ruma" kaheksaan tonniin asti näyttävä, ja toinen on se hienompi 11 tonniin asti näyttävä, niin että saako sen "hienomman" värkättyä samalla tavalla ku ton toisen (katkojan kärjelliseen) kaks tahtiseen.

tossa on linkit niitten kuviin
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/32_196iso.jpg
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/32_1350iso.jpg
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 22.5.2008 20:14

Samalla tavalla nuo toimii jos sitä hait takaa?
Jeejee
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 23.6.2008 14:26

Senverran mitä olen tätä topikkia selannut niin kiekkamittarissahan ainoana ongelmana on jännitteenvaihtelut, jonka takia kiekkamittari ei toimi ilman akkua? Vai löytyykö vielä muita syitä?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 23.6.2008 15:13

kossusukka kirjoitti:Senverran mitä olen tätä topikkia selannut niin kiekkamittarissahan ainoana ongelmana on jännitteenvaihtelut, jonka takia kiekkamittari ei toimi ilman akkua? Vai löytyykö vielä muita syitä?


Kyllä, ne mittarit on 2-6 sylinterisille autoille, mopoissa on yleensä vain se yksi kisakireä sylinteri. K-mittarin taustan luvut täytyy siis siirtää koska muuten se mittari näyttää puolet liikaa.
Jeejee
huikkoster
Pyörä:
Tunturi Supersport -82
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
5.7.2007 12:52

ViestiKirjoittanut huikkoster » 23.6.2008 15:19

Tarkoitat kai puolet liian vähän?
Tunturi: Ainoa oikea kesämopo, ja miksei talvimopokin ;D
http://www.tunturi.arkku.net/forum/index.php
Make500
Pyörä:
Rieju RR sport 05
Liittynyt:
26.3.2008 19:36

ViestiKirjoittanut Make500 » 24.6.2008 17:51

minulla toimii kiekkamittari loistavasti ilman akkua mopossani.Kierrokset nousevat yli 6000 kierrokseen.:)
Eikä oo mitään jännnitettä.
gold flavor
Pyörä:
paskakasa
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
21.8.2007 17:49

ViestiKirjoittanut gold flavor » 24.6.2008 18:04

Make500 kirjoitti:minulla toimii kiekkamittari loistavasti ilman akkua mopossani.Kierrokset nousevat yli 6000 kierrokseen.:)
Eikä oo mitään jännnitettä.


Tarkotatko että sulla ei kierrä kun vähän päälle 6000rpm?
Mikäs noissa DT:n ja Malagutin mittareissa on, miksi mittari ei näytä kuin 10000rpm asti, mitäs järkeä siinä on? Saako sitä ehkä säädettyä näyttämään suurempia kierroksia? Itellä ei tota mittaria oo, mutta kiinnostaa vaan asia ja jos joku asiasta jotain tietäis ni olis kiva jos valasis :)
Make500
Pyörä:
Rieju RR sport 05
Liittynyt:
26.3.2008 19:36

ViestiKirjoittanut Make500 » 24.6.2008 20:13

blackster kirjoitti:
Make500 kirjoitti:minulla toimii kiekkamittari loistavasti ilman akkua mopossani.Kierrokset nousevat yli 6000 kierrokseen.:)
Eikä oo mitään jännnitettä.


Tarkotatko että sulla ei kierrä kun vähän päälle 6000rpm?
Mikäs noissa DT:n ja Malagutin mittareissa on, miksi mittari ei näytä kuin 10000rpm asti, mitäs järkeä siinä on? Saako sitä ehkä säädettyä näyttämään suurempia kierroksia? Itellä ei tota mittaria oo, mutta kiinnostaa vaan asia ja jos joku asiasta jotain tietäis ni olis kiva jos valasis :)


kyllä se nousee ton 10000rpm ja mittarin suuri kierros
on 11000.biltemalta ostettu. on siellä 4syl, 6syl ja 8syl säätö nappula.
JokerC4
Liittynyt:
23.8.2007 16:19

ViestiKirjoittanut JokerC4 » 24.6.2008 21:02

oha toi mun limitin kiekkamittari vähä syvältä , näyttää parhaillaan noin 6000 kierrosta ja vauhtii o se 85 :D taitaa vaan tarvita kertoa kahdella.
OoGee
Pyörä:
Yamaha DT 50r -06
Paikkakunta:
Kauhajoki
Liittynyt:
12.5.2008 1:09

ViestiKirjoittanut OoGee » 24.6.2008 22:42

JokerC4 kirjoitti:oha toi mun limitin kiekkamittari vähä syvältä , näyttää parhaillaan noin 6000 kierrosta ja vauhtii o se 85 :D taitaa vaan tarvita kertoa kahdella.
Oot varmaan laittanu mittarin säädön väärin ;) Tarkista että on 6p eikä 12p
Edit: JOS vakiomittaria tarkotit
http://www.motot.net/galleria/74311
energis3
Pyörä:
Yamaha YZ426F
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
9.10.2007 13:15

ViestiKirjoittanut energis3 » 23.7.2008 17:59

Mulle tuli tämmönen ajatus mieleen, että pystyykö tommosen bilteman kiekkamittarin yhdistään derbiin suoraan etumaskin takana olevista kiekkamittarin johdoista?
Mopona on siis Derbin R malli jossa ei ole kiekkamittaria vakiona, mutta johdot löytyy..
eccu123
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.3.2008 16:26

ViestiKirjoittanut eccu123 » 26.7.2008 10:56

Make500 kirjoitti:
blackster kirjoitti:Mikäs noissa DT:n ja Malagutin mittareissa on, miksi mittari ei näytä kuin 10000rpm asti, mitäs järkeä siinä on? Saako sitä ehkä säädettyä näyttämään suurempia kierroksia? Itellä ei tota mittaria oo, mutta kiinnostaa vaan asia ja jos joku asiasta jotain tietäis ni olis kiva jos valasis :)


kyllä se nousee ton 10000rpm ja mittarin suuri kierros
on 11000.biltemalta ostettu. on siellä 4syl, 6syl ja 8syl säätö nappula.


Ehkä kannattais lukea noita viestejä vähän tarkemmin! Puhuttiin Malagutin VAKIOMITTARISTA. Ja syy siihen, että mittari riittää vain 10 000 asti on varmaankin se, että kun kierroksia on se 9 900, mittarissa lukee "overboost", eli ei saisi ajaa enään korkeammilla kierroksilla, joten mittarin ei tarvitse näyttää enempää. Ja tuskin saa säädettyä.
-olsku-
Pyörä:
speedfight 2 "tuning"
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.6.2007 10:34

ViestiKirjoittanut -olsku- » 29.7.2008 18:10

pystyykö kierroslukumittaria tekemään itse?? Jos joku tietää yhtään niin olisi apua!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista