Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

Derbijonne699
Liittynyt:
12.10.2015 11:38
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Derbijonne699 » 3.9.2016 22:19

Mikä on ku airsal 50cc vuotaa sylinterikanteen ruuvatavasta mutterista josta lähtee se letku syylärille
kattomies
Pyörä:
pirkka-dt
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
10.5.2016 0:14
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut kattomies » 4.9.2016 2:02

onko mahdollista käyttää airsalin 70cc sportti pytysä 2 männänrenkasta mäntää ja mitä hyötyä siitä sais
johnnyw
Liittynyt:
19.3.2016 7:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut johnnyw » 4.9.2016 9:58

Derbijonne699 kirjoitti:Mikä on ku airsal 50cc vuotaa sylinterikanteen ruuvatavasta mutterista josta lähtee se letku syylärille
Tuo on kyllä erikoinen systeemi kun siinä ei tule mitään tiivistettä mukana, itekin tuota ihmettelin joku aika takaperin kun asentelin 70cc airsalia. Päädyin sit tiivistesilikoonia laittamaan siihen kannen ja mutterin väliin.
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 4.9.2016 12:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Derbijonne699
Liittynyt:
12.10.2015 11:38
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Derbijonne699 » 4.9.2016 10:43

Joo kiitos pitää yrittää
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.9.2016 3:33

kattomies kirjoitti:onko mahdollista käyttää airsalin 70cc sportti pytysä 2 männänrenkasta mäntää ja mitä hyötyä siitä sais

On. Kaksrenkaisella männällä teoriassa pitäs olla hiukka vähemmän tehoo, mutta ero on niin olematon ettei sitä huomaa. Kaksrenkaisella männällä taas saa kuitenkin paljon pidemmän männänvaihtovälin, minkä takia on ollu aika suosittua laittaa yksrenkaisen tilalle kaksrenkainen. Yksrenkainen ku alkaa puhaltaa ohi paljon nopeemmin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 13.9.2016 9:38

Itelläki on sylinterikannes sellane nippa jäähärille, mutta paketis tuli ruuvi siihe tukkeeks.

Minkäslaisii tehoja/huippuja sais Airsal 50cc:llä, 19mm kaasaril ja imukaulal, pipercrossil, rajottamattomalla cdi-boksilla, E-noxilla ja 14-15/65 väleillä?

Onko hiilikuituläpistä hyötyä ja kannattaako viilaa tota airsalii? :)
valmet00
Liittynyt:
19.4.2015 19:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut valmet00 » 26.9.2016 12:14

Mitä kaikkee tarvii tehdä kjn laitan hm:ään airsal 70cc?
Aattelin vaan vaihtaa jäykemmät kytkinjouset ja isomman suuttimen vakiokaasariin (16)
TheDexter626
Liittynyt:
22.1.2015 18:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut TheDexter626 » 26.9.2016 21:47

Pakko tulla tänne kyselee, kun en kummiskaa tiedä näistä mitään.

Mites tota, onko kannattavampaa hommata 75 tpr (valurauta) vaiko 70 airsali (tai 80). Ku toi airsalihan on alumiinia ni teoriassa siitähän saa enempi vetoja kun perus paskarautavalurauta pytystä ?

Tossa oli ylempää kyllä puitu 70cc tpr kantilta, mut onha tos mun ehdottamas tpr:ssä huimat 3 kuutioo enemmän :roll:

@valmet00 Ite laittaisin kyllä isomman kaasarin kaveriks
Indiana
Liittynyt:
9.6.2016 23:22
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Indiana » 2.10.2016 13:59

Tässä mietin että airsal 50 sport vai racing? Mitä nyt oon ymmärtäny nii 2 männänrengasta kestää pitempää, mut kui usein männänvaihto ja kui pitkää nää sylkät kestää??
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 9.10.2016 15:23

Aikalailla samanlaisia noi on, mutta kuren sanoit eroo männänrenkaiden määrällä ja kai myöskin pakoaukon ja huuhteluiden muodoilla kai. Ite valitsin ton racingin kun 2-männänrengasta eli kestää pidempään. Tehoista en kuitenkaa tiiä mut aika identtisii varmaankin.

Voiko täällä muute kysyy tollasesta fillarin 80cc apumoottorista? :D
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Linxy » 9.10.2016 15:44

Mopohan on periaatteessa moottoripolkupyörä (ainakin sillon kun oli mopoissa polkimet)


Ottasin mielummin 2 renkaalla koska kestää pitempään ja alusylkillä ajaa koko mopoiän jos ei leikkaa ja vaihtaa männän sopivaan aikaan
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 9.10.2016 16:08

Ok no kysäsen nopeesti eli talveks ois pyörään tollane aika kiva ja jos putken ja kaasarin vaihtas viel parempii nii tulis aika kiva vehje. Kellää kokemusta tollasesta ja voisko viilaa/madaltaa kantta tai vaihtaa sylinterii noihin?

Sit viel et mikä vaikuttaa toho kiertävyyteen? Ku näissä rabasoissa ja minareilleshä kiertää kurittomana sinne yli 10k, mutta esim toi apumoottori kiertää kai vaan 6k. Onks vauhtipyörä nii raskas tai puola huono?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Betaversio » 11.10.2016 9:41

Ei vauhtipyörän koko vaikuta kiertävyyteen, se on ainoastaan pyörivää massaa ja kun sen kerran saa liikkeelle, ei se vaadi enää voimaa. Mulla oli Tunturissa kerran Myllynkivi-Boschiksikin ristitty vakiosytkä paikoillaan mutta kone kiersi yli 14krpm (kulki 45kmh ykkösellä...)

Kaikki muu riippuu sit ihan että minkälainen se apumoottori on. Kannattaa varmaan kaivaa joku parempi topicci mistä kysellä, täällä kokoontuu lähinnä uusenskamiehet eikä apumoottorihärveleistä liene tällä porukalla kovin hyvin tietoa. Nytkin vain satunnaisesti tulin lueskelemaan :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 11.10.2016 12:22

Tomi-50 kirjoitti:Ok no kysäsen nopeesti eli talveks ois pyörään tollane aika kiva ja jos putken ja kaasarin vaihtas viel parempii nii tulis aika kiva vehje. Kellää kokemusta tollasesta ja voisko viilaa/madaltaa kantta tai vaihtaa sylinterii noihin?

Sit viel et mikä vaikuttaa toho kiertävyyteen? Ku näissä rabasoissa ja minareilleshä kiertää kurittomana sinne yli 10k, mutta esim toi apumoottori kiertää kai vaan 6k. Onks vauhtipyörä nii raskas tai puola huono?



Vauhtipyörä ja puola ei noihin kierroksiin vaikuta. Kiertävän (ja tehokkaan) moottorin edellytyksiä on sopivankokoiset ja hyvin suunnatut ja muotoillut kanavat, sopiva puristussuhde, aukoitus (blowdown eli pako- ja huuhteluajoituksien suhde), sekä ennen kaikkea putki.

Tuollaisessa 80cc apumoottorissa lienee hyvin pitkälti kaikki näistä pielessä, eli viritysaste on pidetty kauniisti sanottuna matalalla. Sellaisesta lähtee ehkä joku 3hv, kun taas hyvästä 80cc Rabasasta jotain 15hv luokkaa. Pakoajoitus on näissä yleensä aivan liian lyhyt. Lähtisin purkamaan koko paskan osiksi, mittailemaan kanavia ja suunnittelemaan uuden putken sekä ehkä vaihtamaan kaasarin. Varovasti arvioiden pakoaukon sekä kanavat korjaamalla ja putken tekemällä teho ehkä kaksin- tai kolminkertaistuu. Varmaan liikku fillari tarpeaksi nopeasti sitten.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
etelanvetela
Liittynyt:
20.9.2016 21:38
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut etelanvetela » 23.10.2016 16:46

onko airsalin yks ja kaks renkasil männil mitää suurempaa eroo kestävyyes tai tehois?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista