Rabasa

Teleman
Liittynyt:
23.9.2013 16:11
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Teleman » 2.10.2015 12:43

Sopiiko vanhemman mallin ensiöratas ja kytkinkruunu uudemman mallin koneeseen?
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 5.10.2015 13:08

Sopii. Ensiörattaan ja mutterin väliin pitää muistaakseni laittaa prikka
farez
Liittynyt:
7.10.2015 22:57
Derbi vinkuu

ViestiKirjoittanut farez » 7.10.2015 23:08

Mikä Derbissä vikana, kun vinkuu/inisee kun antaa kierroksia. Mitä enemmän antaa sitä enemmän vinkuu. Malli derbi senda xtreme 2006. Katoin yläkerran ja vaihdoin samalla männän. Ei ollut siitä kiinni. Alotti tän ininän ko jäi yöks vahingos ulos pakkasee. Ei ollu myöskää magneto. Ei jaksa pysyy tyhjäkäynnil ko tuntuu et joku hairaa vastaa. Heitin pienen testilenkin ja aina kun laittoi kytkimen pohjaan sammui. Moottori jarrutus oli tavallista suurempi. :eek:
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 8.10.2015 15:20

Onko jäähdytysjärjestelmässä jäähdytys nestettä vai pelkää vettä?
farez
Liittynyt:
7.10.2015 22:57
inisee

ViestiKirjoittanut farez » 8.10.2015 21:56

On ihan jäähdytys nestettä että vettä veikkaan et pakkaskestävyys olis ollu ainaki 15 tai 10 astet. Tänää katoin ettei jäähdyttimes ollu vikaa ja avasin lohkon nyt toimii niinku pitää mut ääni ei loppunu rattaide välii oli joutunu kiksi jousi muute näytti olevan ihan kunnossa. Ei joku kampiakseli laakeri vois sellast pitää?
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 8.10.2015 22:01

Voi se laakeristakin kuulua. Kaverilla oli detsissä huono pytyn ja lohkon välinen tiiviste niin piti semmosta vihellyatä kun lykkäs käymää.
farez
Liittynyt:
7.10.2015 22:57
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut farez » 8.10.2015 22:04

no koeajan ton derbin kouluun asti jos lahoo nii lahoo. Sit ruvetaa availee kampuraa tai lyödää ammattilaisel.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 8.10.2015 22:12

Tuli mieleeni vielä että jos kannentiiviste menny nii tekee painetta jäähäriin ja paisuntasäiliön korkista kuuluu semmone ininä
farez
Liittynyt:
7.10.2015 22:57
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut farez » 8.10.2015 22:14

kannentiivisteen just vaihdoin ettei varmaan siitä kii.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 8.10.2015 22:38

Kannattaa kattoo kumminki tekeekö painetta paisuntasäiliöön
farez
Liittynyt:
7.10.2015 22:57
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut farez » 8.10.2015 23:06

ehkä tyhmä kysymys mutta miten se katotaa ja mikä on paisunta säiliö :nolo:
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 8.10.2015 23:21

Derbissä paisuntasäiliö on vasemmalla puolella oleva säiliö missä pitäisi olla jäähäriä. Avaa korkki ja kierrätä mopoa, jos ilmestyy paljon kuplia niin kannentiiviste luultavasti mennyt. Voit myös kuunnella korkki kiinni pihiseekö korkki kun kierrätät mopoa
farez
Liittynyt:
7.10.2015 22:57
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut farez » 8.10.2015 23:31

juu ei mun mielestä ollu mitää vikaa kun tänää sitä testailin.
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 10.10.2015 23:27

Kuinka paljon ja mitä vaihteistoöljyä 08 rabasaan? Kuulemma jotain mis on kytkimelle lisäainetta?Varmaan kysytty ja vastattu tähän jo vähintään kerran mut en jaksanu koko topiccii selata tän takii :D
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut Zande » 11.10.2015 0:35

Kun molemmista propuista on öljy valutettu pihalle, öljymäärä on 0,65 litraa. Pyörän täytyy olla aivan pystyssä, tai mieluummin vähän oikealle puolelle kallellaan, jotta kaiken öljyn saa koneeseen menemään. Tämä johtuu siitä, että vaihteiston öljytila on jaettu kahteen osaan, joita yhdistää vain pienet kanavat. Samasta syystä vaihteistoöljyt tulee tyhjentää molempien proppujen kautta, jotta vanhat öljyt saa pois sekä vaihteiston että kytkimen puolelta.

Öljyksi suosittelisin joko Castrol MTX:ää, Castrol Power1 10w40:ä tai Motulin Transoilia. Noita mainitsemiani Castrolin öljyjä tiedän käytettävän merkkihuolloissakin.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista