Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

Alemankipommittaja
Pyörä:
Kawasaki KMX 125, Gilera Stalker
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2012 16:54
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Alemankipommittaja » 14.1.2015 10:25

kellään hajua miten tälläinen 5-napainen jännitteensäädin kytketään? voiko mennä jotain paskaksi jos kokeilen vaan kun ei oo sulaketta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Suikkanen
Pyörä:
Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
Liittynyt:
11.7.2007 20:19
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Suikkanen » 15.1.2015 14:10

Olisikohan tämä se mitä tarviit? Oletan että on derbin jännitteensäädin.
http://www.mobcustom.com/upload/photos/ ... -50-E0.jpg
Alemankipommittaja
Pyörä:
Kawasaki KMX 125, Gilera Stalker
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.11.2012 16:54
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Alemankipommittaja » 15.1.2015 17:26

joo kiitti nyt toimii
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 22.1.2015 1:00

Voiko tuollainen elektroninen LED-vilkkurele mennä noin vain paskaksi?

Kytkin tuota motonetin relettä normaalisti kiinni ja yhdessä vaiheessa ilmeisesti pääsi iskemään vilkkujen johdosta suoraan maihin(?). Poltti sulakkeen, ja kun vaihdoin uuden ei vilkut enää vilkkuneet vaan palavat nyt yhtäjaksoisesti.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
derbinisti
Pyörä:
Husse ja Derbi
Liittynyt:
9.7.2014 21:28
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut derbinisti » 1.3.2015 1:51

Osaisiko joku piirrellä sähkökaaviota Derbiin, jos haluaa yksinkertaistaa sähköt niin, että jäljelle ei jää kuin valot, mittaristo ja virtalukko? Tai löytyykö keneltäkään sähkökaaviota -11 vm Derbiin?
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut arsori » 12.3.2015 23:49

Ei oo mopo mutta laitetaan tänne kun täällä on eniten lukijoita, ja sama homma pätee niin mopoihin kuin motskareihin.

Elikkäs, mulla ei aluksi tullut ollenkaan virtaa vilkkujen piuhoihin hussessa. Syyksi selvisi ettei pyörässä ole vilkkurelettä, niinkuin jo aluksi epäilin. Noh, soitin MP-racingille, josta sanottiin että pitää hankkia kaksinapainen elektroninen rele.

Tänään hommasin releen ja virittelin sen paikalleen. Nyt tulee virtaa vilkkujen piuhoihin yleismittarin mukaan, mutta kun se virta tulee jatkuvana eikä sykähdyksittäin.

Onko noi elektroniset releet semmosia, että ne toimii vasta sitten kun vilkut on kiinni, eli kaipaavat vastuksen toimiakseen?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kersti91 » 13.3.2015 16:56

Tarvitseehan se rele virtaa eli sen läpi täytyy kulkea virta, tässä tapauksessa vilkun kautta.
Tarkista kampiakselin stefa.
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Vireboy » 13.3.2015 21:27

Mulla ainakin tulee virta sykähdyksittäin vilkun johdoille vaikkei vilkku oliskaan kiinni :)
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 24.3.2015 3:19

miten kauan joku perus mopoakku jaksaa polttaa noita spottivaloja? kohteena 250cc zongshen kunnon ruoska. tai voiko jostain ryöstää virran valoille?
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut kersti91 » 25.3.2015 17:57

Moottorista jos löytyy valopuola niin silloin virta on vaihtovirtaa. Perus-spottivalot pelaa kyllä aivan hyvin, kannattaa kiinnittää huomiota valaisukulmaan. Laajakulmalla on tarkoitus valaista huonetiloja, ei kapeaa tietä.

Vaihtovirralla vaan suoraan valo kiinni jos puola löytyy.

Akulta tulee tasavirtaa ja sillä palaa ledit ja xenonit. Virran kestosta KARKEA esimerkki:
- Akku 4 Ah, 100% ladattu
- Valo 35 W, 12V -> virtaa syö 35W/12V = 2,9 A
- 4 Ah / 2,9 A = 1,37 h = 1 h 22 min
- Lataat akun 0,8A virralla 5 tuntia...
Tarkista kampiakselin stefa.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 25.3.2015 23:19

Tuossa esimerkissä pitää vielä ottaa huomioon, että käytännössä valot sammuvat paljon ennen tuota aikaa. Itse koitin joskus kytkeä normi 35W valot akulle ja 10 min paloivat.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 30.3.2015 23:13

juu oli kuin olikin valopuola. tuli väsättyä valot 250cc zongshen vehkeeseen parempi ajella nyt ku ei herätä niinpaljoa huomiota. edessä perus vessaspotti ja takana joku vanha ledivalo mikä sattu löytymää
XxXwilluXxX
Liittynyt:
13.11.2014 22:40
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut XxXwilluXxX » 2.4.2015 20:58

Rupeen olee jo niin häsäs tän mun rojun et ei mitää rajaa ku kortti viikon päästä taskussa ja tallissa on täyspäivänen leipuri vailla kuntoo laittoa...

Eli nyt sellasta, että tuo ei anna kipinää eisitten millää. Epäilisin että jossain päin sähköjä vikaa ja nyt tarttisin neuvoja et missä kohtaa ois mahollista. Staattori kunnossa ja sieltä vedetty kokonaan uudet johdot. Koitettu kahella CDI:llä ja samaten kahella tulpalla ja tulpanhatulla. Jännintä tässä on se, että kipinä löyty tosi hyvin vielä silloin yks ilta jonku aikaa sitten ja seuraavana aamuna ei yhtää mitää, jonka jälkee alotin johtojen vaihdon jnejne...

Nyt jos sais apuja ni olisin tosi kiitollinen, koska pääsiäisen jälkee ois ihan kiva päästä ajelee.
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Vireboy » 2.4.2015 22:38

Kaveri kokeili kaikkee mahollista ja maotonta ku oli kipinä kateis, syyks selvis magneeton liittimen paskuus, kannattanee tarkistaa sekin ;)
XxXwilluXxX
Liittynyt:
13.11.2014 22:40
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut XxXwilluXxX » 2.4.2015 23:11

Ahaa elikkäs kun vaihdoin nuo staattorilta tulevat johdot niin vaihdoin samalla kaikkien niitten liittimetkin. Ja tottakai äsken ku laittelin tuota ni huomasin että magneeton kiilaa ei ollu ja uus sattu tallista löytymää eli tuo oli todennäköisesti oikea syy kipinättömyyteen. Ja nyt ei toimi mahdollisesti, koska vaihdoin ne johdot liittimineen päivinee?

Ottaa muuten päähän ku en aikasemmin tota kiilaa huomannu... :paha:

E. Taitaa nuo uudet johdotkin olla aavistuksen verran paksumpia. Itse en usko et tollasilla mitään vaikutusta ois kun meneehän se virta siitä läpi (vai?) Oon aika kokematon näitten sähköjen kanssa :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista