Sähköviat

Daggertail
Liittynyt:
8.6.2014 0:53
Kymcossa sähkövikaa

ViestiKirjoittanut Daggertail » 8.6.2014 15:05

Noniin eli siis kyseessä Kymco cobra cross -01

Oon nyt koittanu virittää toho mopoon kii xenon valoja, jotka tulee tällä hetkellä suoraan herätevirtaan kiinni, mutta olis sellane ongelma että ne syö akun ihan samantien tyhjäksi JA mopo ei meinaa pysyy päällä jos akku tyhjä ja koittaa pitää valoja päällä.

Eihän akun varauksen pitäisi liittyä mitenkään sytytyspuolelle ku ne virrathan tulee suoraa laturilta?

Mut toisaalta mittasin laturin kolmesta piuhasta arvot 60vac, 28-24vac ja 0 eli voisi olla laturissa vika?

Oon koittanu laittaa tasasuuntajan vakiovalojen piuhoihin et sais sitä kautta valot päälle mut sielt tulee vaa 10v tasavirtaa ulos nii xenonit vaa vilkkuu, mut voisko iha perus konkka tai akku kenties ratkasta ton ongelman?

arvostan kovasti vastauksia ku väsään tota ongelmaa jo toista kuukautta.
-mrt-
Liittynyt:
10.5.2014 11:14
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut -mrt- » 9.6.2014 11:41

terve! mulla on rieju mrt -10 jossa meni noin vikko sitte vilkut ja takavalo+jarruvalo no nyt onsitte loputki sähköt paskana ku polkasee ei tuu ees etuvaloo hehkua. ainut kohta missä sähköjä näyttäs ees vähäse olevan on mittarin taustavalo(se oranssi)
mikä mahtas olla vikana? kiitos vastanneille!
NäsäriRacing
Pyörä:
Husqvarna SM 2010 KTM exc 125cc 2007 (EX)
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
10.1.2014 19:48
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut NäsäriRacing » 9.6.2014 16:10

Jännitteensäätäjä paskana? en mee takuuseen mutta epäilisin jos se niitä sun valoja hajottaa...
Kilppis
Pyörä:
Derbi Senda 50 SM
Liittynyt:
30.11.2013 14:02
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut Kilppis » 26.6.2014 16:29

Mikä vois olla derbissä vikana kun oikeista vilkuista palaa yks valo aina ja mittaristos palaa vilkkuvalo kokoajan?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.7.2014 20:40

Taitaapi olla vilkkurele ja/tai vilkkukytkin paskana.
lakessii
Liittynyt:
26.7.2014 1:04
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut lakessii » 26.7.2014 1:11

Nyt tuli ongelmaa stalkerin kans :s elikkä yhtäkkiä etuvalon johdoista yleismittariin 1.5-3volttia, takavalolle tulee n. 12.5v liittimiä katsottu ja kaikki tuntuu olevan kiinni. Olisko staattorissa vikaa?
minäkö
Liittynyt:
4.6.2013 16:59
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut minäkö » 26.7.2014 15:18

Mikä mahtaa olla peugeot speedfightissa vikana kun etu- ja takavalo, sekä yksi vilkku lopettivat yhtäkkiä toimimisen? :eek:
Kermamies
Liittynyt:
26.5.2014 22:31
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut Kermamies » 28.7.2014 19:52

Eli tuli ostettua tuollainen LED takavalojatke juttu (psychic) toimimoitteettomasti sen 3kk mutta sen jälkeen toimii välillä ja silloinkin vain 3 lediä palaa. Voisiko johtua siintä kun hankin uuden etujarrukahvan se ei toiminut yhteistyössä jarruvalon kanssa eli siis kun painoi etujarrua ei valo reagoinut mitenkään koska oli erimuotoinen kuin alkuperäinen, huomasin sen vasta myöhemmin kun valo oli mennyt sekaisin.
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 28.7.2014 20:09

Siis jos sulla on semmoinen yhtenäinen, metallinen jarrukava, jossa ei ole minkäänlaisia sähköisiä komponentteja ja etujarru toimii kun sitä painetaan = mopo jarruttaa, niin kyllä sen jarruvalonkin silloin täytyy aktivoitua, ellei itse katkaisimessa ole jotain vikaa, joka taas ei siitä kahvasta johtuisi, sillä jarruvalokatkaisija sijaitsee siinä jarrukahvarungossa - ei itse kahvassa. Mulla itsellä tommonen kyseinen ledi takavalo härpäke kesti n. vuoden ajan, kunnes pimeni kokonaan, eli voi ne ihan pelkästä normaalista käytöstäkin kypsyä. ;)
¿
Kermamies
Liittynyt:
26.5.2014 22:31
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut Kermamies » 29.7.2014 9:09

Jäi kyllä oma viesti hieman epäselväksi.. Mutta se jarrukahva tsydeemi on niin että vanhassa jarrukahvassa oli se osa tasainen mikä painaa sitä kytkintä siellä kahvarungossa ja tässä uudessa kahvassa oli ns. kolo jonka takia jarruvalo paloi jatkuvasti. Voisiko olla mahdollista että ledit eivät kestäneet sitä jatkuvaa täysteho toimintoa? :|
sääxä
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2013 19:07
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut sääxä » 29.7.2014 12:08

Mulla on mopoon vaihdettu akku alkukesästä ja siitä asti kaikki on toiminut ihan ok.
Yhtenä päivänä kilventeline katkes ja kilpi roikku vilkunjohtojen varassa. Päätin heittää vilkut kokonaa pois. Jonkin ajan päästä huomasin ettei takavalo pala ja tökin vähän takavalon johtoja jolloin moposta sammui virrat. Nyt mopon mittariin tulee valot vasta polkasemisen jälkeen ja kaikki varoitusvalot (bensa, öljy, ylikuumenemis) palaa ja mittari näyttää vauhtia 0-200 km/h välillä. Ei tässä muu vituta muttakun mittari näyttää jotain 150 km/h niin tulee kilometrejä mittariin puolet enemmän :nolo:
Menikö mulla akku taas paskaksi? vai sulake? auttakee
avs
Pyörä:
Yamaha DT
Liittynyt:
13.5.2014 16:59
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut avs » 10.8.2014 13:06

Mikähän deeteessä kun pätkii? Staattori ja puola/cdi vaihettu. Kylmänä ei niinkää mutta vähän ku lämpenee kone..

Edit. voisiko olla vauhtipyörässä vikaa kun yksi kiinnitysruuvi staattorin aluslevystä lähti irti ja rikkoi staattorin? Vauhtipyörässä siis pieni jälki. Mutta toimi kyllä n.200 km moitteetta kun staattori oli vaihettu.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.8.2014 17:35

Tarkista imuvuodot ja kaasarin bensansaanti. Kampuran stefoissa voi kans olla vikaa, mutta sitä mietitään viimeisenä.
avs
Pyörä:
Yamaha DT
Liittynyt:
13.5.2014 16:59
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut avs » 11.8.2014 19:37

Retroilija kirjoitti:Tarkista imuvuodot ja kaasarin bensansaanti. Kampuran stefoissa voi kans olla vikaa, mutta sitä mietitään viimeisenä.

Vinkkejä näihin? Dödöä vaan imukaulaa jne? Mutta tup bensansaanti . :D

Edit. tai no uskoisin että saa bensaa? Ekalla lähtee käytnii ilman ryyppyä kuten ennenki ja näi.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Sähköviat

ViestiKirjoittanut Retroilija » 11.8.2014 19:53

No juu, vaikka dödö passaa. Kone vaan käyntiin ja suihkuttelemaan ja kuuntelet muuttuuks tyhjäkäynti. Bensansaannilla tarkotin bensahanan toimivuutta, kato että bensaa valuu reippaasti. Ittellä kävi pappatunturin kaa niin että just pitkää matkaa ajaessa pätkäsi aina välillä. Mekaanikko käski vaihtaa kampuran stefan, vauhtipyörä jäi löysälle ja kampura meni paskaks. Jälkeenpäin huomasin että bensasuodatin oli aivan paskanen ja bensaa tuli tippa kerrallaan kraanasta... :paha:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista