Sivu 3, 3:sta

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.1.2019 17:42
Kirjoittanut öölipena
No nyt tilasin uuden imukaulan mutta tämä imukaula olikin vissiinkin uudenman mallin kun kaasari oli liika pieni tähän.

Nytten tarviis vähän uutta tietoa elikkä minkäs mallisia, merkkisiä kaasareita on mitoissa ollut. Nykyinen kaasari on 28mm phbh ja liika pieni imukaulan.

Imukaulan reijän halkaisia on noin 40mm elikkä 4-5mm liika iso

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.2.2019 1:53
Kirjoittanut MX_125
Tilasit siis EVO1 vakiokaulan, tarkotettu 35 mikunille. Heität sen vaan siihen kiinni tai sitten VHSB34-38 lorton jonka saa varmasti tungettua kans ja sopii ilmanputsariin ja vaijereihin suoraa.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 12.7.2019 0:51
Kirjoittanut Allusole
Löytyykö enää mistää mitoon 200h kantta?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.9.2019 23:02
Kirjoittanut keräsenpoika
Hellstrom_lucas kirjoitti:Mitä kaasarin säädöt porukalla on tm35 mikunin kaasari 6EN11-53 neulalla. itellä Jollymoton putki ja vapari. Löysin netistä tätä mut helpompaa kysyä ennen kun ostaa suuttimia. :)
throttle slide 6.0
jet-needle 6EN11-53, 3th clip
pilot jet 20
main jet 350


Itellä on ainakin tm35:ssa 280 pääsuutin

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 8.4.2020 16:47
Kirjoittanut macce125
Heiii, onhan tää vähän vanha ketju, mutta tietääkö joku mitä eroa on Arrowin "approved" ja "race only" putkilla? Toinen siis ilmeisesti olevinaan liikennekäyttöön hyväksytty (E-hyväksytty peräti?), mutta millä tämä hyväksyntä on perusteltu? Onko hyväksytyn putken alkukäyrässä vakioputkea vastaava holkki?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 10.4.2020 23:53
Kirjoittanut MX_125
Eipä niillä mitään käytännön eroa taida olla, tiemallissa on kaiketi joku holkki vakiona jos sitäkään. Arrowin putket on useimmiten hyväksyttyjä vaihto-osia jos alkuperänen putki ruostuu alta pois, eli sen voi leimata siihen konttorilla noilla perustein. E-merkinnällä ei tee pysäytystilantessa mitään jos sitä ei ole papereihin merkitty. Arrow on muutenkin vaan huono kopio tehtaan 68090 putkesta joka on kaikin puolin parempi, paksumpaa materiaalia ja ei yhtä rätisevä kun arrow.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 11.4.2020 1:35
Kirjoittanut macce125
MX_125 kirjoitti:Eipä niillä mitään käytännön eroa taida olla, tiemallissa on kaiketi joku holkki vakiona jos sitäkään. Arrowin putket on useimmiten hyväksyttyjä vaihto-osia jos alkuperänen putki ruostuu alta pois, eli sen voi leimata siihen konttorilla noilla perustein. E-merkinnällä ei tee pysäytystilantessa mitään jos sitä ei ole papereihin merkitty. Arrow on muutenkin vaan huono kopio tehtaan 68090 putkesta joka on kaikin puolin parempi, paksumpaa materiaalia ja ei yhtä rätisevä kun arrow.


Ok, onkohan tuo cagivan 68090 minkäänlainen pari 28mm kaasarille vai vaatisikohan isompaa soppatykkiä?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 13.4.2020 4:27
Kirjoittanut MX_125
Isompi kaasari on aina kiva lisä kyllä, esim EVO1 oli tehtaalta tuolla putkella ja 35 mikunilla ainut mito jossa edes oli isompi kaasari. Vanhempi MK2 samalla putkella oli ihan 28mm kaasarilla, muutenkin ei kaasarin koolla ja putkella ole juuri korrelaatiota.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 27.5.2020 22:39
Kirjoittanut macce125
Moro,

sattuuko joku tietämään että sopiiko 7-pykäläinen vaiheisto 6-vaihteisen lohkoihin? :D

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.6.2020 1:41
Kirjoittanut MX_125
Sopii ja ei sovi. 6-lovisen lohkot pitää koneistaa niin että ylimääräinen vaihde mahtuu. Helpompaa vaihtaa vaan 7-vaihteinen alakerta.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 3.7.2020 14:06
Kirjoittanut macce125
Kiitoksia MX!
Tuli hankittua pieneksi projektiksi tuollanen 7-vaihteinen Evo. Täytyy nyt tehdä koko koneremppa, onko olemassa valmista listaa kaikista stefoista, laakereista jne... ?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 5.7.2020 17:54
Kirjoittanut MX_125
Mitoclubin sivuilta löytyy tai sitten mun tekemä laakerilista: https://drive.google.com/file/d/1-Cr7L_ ... sp=sharing

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 9.7.2020 12:11
Kirjoittanut macce125
Erinomainen lista, kiitoksia. Sainkin jo rempan tehtyä, kaikki pelittää hienosti... Paitsi että jäähdytysneste ei taida kiertää kunnolla :/. Käyn vielä kaikki letkut läpi ettei vaan ole ilmalukkoa tms.

Edit:

Nyt kiertää, sellanen pieni tappi oli jäänyt pois vesipumpun muovirattaan alta :D

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 23.7.2020 15:18
Kirjoittanut legendaryleg
osaako joku sanoa että missä vois ongelma olla ku akku ei tunnu latautuvan ajossa tollasessa 2007 mitossa? Pystyy ajaa ehkä jonku 10 km ennenku kierrosmittari alkaa sammumaa ja mittarivalot pimenee. Akku on siis uus että sen ei pitäis olla se ongelma ja tosiaan samaa juttua teki vanhallaki akulla.