Cagiva Mito viritys/tekniikka

Liittynyt:
5.7.2018 18:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut öölipena » 29.1.2019 17:42

No nyt tilasin uuden imukaulan mutta tämä imukaula olikin vissiinkin uudenman mallin kun kaasari oli liika pieni tähän.

Nytten tarviis vähän uutta tietoa elikkä minkäs mallisia, merkkisiä kaasareita on mitoissa ollut. Nykyinen kaasari on 28mm phbh ja liika pieni imukaulan.

Imukaulan reijän halkaisia on noin 40mm elikkä 4-5mm liika iso
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 3.2.2019 1:53

Tilasit siis EVO1 vakiokaulan, tarkotettu 35 mikunille. Heität sen vaan siihen kiinni tai sitten VHSB34-38 lorton jonka saa varmasti tungettua kans ja sopii ilmanputsariin ja vaijereihin suoraa.
Liittynyt:
12.7.2019 0:45
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Allusole » 12.7.2019 0:51

Löytyykö enää mistää mitoon 200h kantta?
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.8.2019 10:43
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut keräsenpoika » 3.9.2019 23:02

Hellstrom_lucas kirjoitti:Mitä kaasarin säädöt porukalla on tm35 mikunin kaasari 6EN11-53 neulalla. itellä Jollymoton putki ja vapari. Löysin netistä tätä mut helpompaa kysyä ennen kun ostaa suuttimia. :)
throttle slide 6.0
jet-needle 6EN11-53, 3th clip
pilot jet 20
main jet 350


Itellä on ainakin tm35:ssa 280 pääsuutin
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2001)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.4.2020 16:44
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut macce125 » 8.4.2020 16:47

Heiii, onhan tää vähän vanha ketju, mutta tietääkö joku mitä eroa on Arrowin "approved" ja "race only" putkilla? Toinen siis ilmeisesti olevinaan liikennekäyttöön hyväksytty (E-hyväksytty peräti?), mutta millä tämä hyväksyntä on perusteltu? Onko hyväksytyn putken alkukäyrässä vakioputkea vastaava holkki?
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 10.4.2020 23:53

Eipä niillä mitään käytännön eroa taida olla, tiemallissa on kaiketi joku holkki vakiona jos sitäkään. Arrowin putket on useimmiten hyväksyttyjä vaihto-osia jos alkuperänen putki ruostuu alta pois, eli sen voi leimata siihen konttorilla noilla perustein. E-merkinnällä ei tee pysäytystilantessa mitään jos sitä ei ole papereihin merkitty. Arrow on muutenkin vaan huono kopio tehtaan 68090 putkesta joka on kaikin puolin parempi, paksumpaa materiaalia ja ei yhtä rätisevä kun arrow.
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2001)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.4.2020 16:44
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut macce125 » 11.4.2020 1:35

MX_125 kirjoitti:Eipä niillä mitään käytännön eroa taida olla, tiemallissa on kaiketi joku holkki vakiona jos sitäkään. Arrowin putket on useimmiten hyväksyttyjä vaihto-osia jos alkuperänen putki ruostuu alta pois, eli sen voi leimata siihen konttorilla noilla perustein. E-merkinnällä ei tee pysäytystilantessa mitään jos sitä ei ole papereihin merkitty. Arrow on muutenkin vaan huono kopio tehtaan 68090 putkesta joka on kaikin puolin parempi, paksumpaa materiaalia ja ei yhtä rätisevä kun arrow.


Ok, onkohan tuo cagivan 68090 minkäänlainen pari 28mm kaasarille vai vaatisikohan isompaa soppatykkiä?
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 13.4.2020 4:27

Isompi kaasari on aina kiva lisä kyllä, esim EVO1 oli tehtaalta tuolla putkella ja 35 mikunilla ainut mito jossa edes oli isompi kaasari. Vanhempi MK2 samalla putkella oli ihan 28mm kaasarilla, muutenkin ei kaasarin koolla ja putkella ole juuri korrelaatiota.
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2001)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.4.2020 16:44
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut macce125 » 27.5.2020 22:39

Moro,

sattuuko joku tietämään että sopiiko 7-pykäläinen vaiheisto 6-vaihteisen lohkoihin? :D
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 1.6.2020 1:41

Sopii ja ei sovi. 6-lovisen lohkot pitää koneistaa niin että ylimääräinen vaihde mahtuu. Helpompaa vaihtaa vaan 7-vaihteinen alakerta.
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2001)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.4.2020 16:44
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut macce125 » 3.7.2020 14:06

Kiitoksia MX!
Tuli hankittua pieneksi projektiksi tuollanen 7-vaihteinen Evo. Täytyy nyt tehdä koko koneremppa, onko olemassa valmista listaa kaikista stefoista, laakereista jne... ?
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 5.7.2020 17:54

Mitoclubin sivuilta löytyy tai sitten mun tekemä laakerilista: https://drive.google.com/file/d/1-Cr7L_ ... sp=sharing