Sivu 2, 3:sta

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.8.2016 22:07
Kirjoittanut Zande
Kyllä kuristuksen pitäisi olla siinä kutakuinkin putken alussa.
Ettei vain olisi jotakin muuta nyt pielessä, kyllä sen Miton pitäisi vakionakin jo enemmän kulkea kuin satasta. Voisiko olla, että kurit on poistettu, mutta kaasutinta ei säädetty, jolloin laihalla käydessä ei sitten jaksaisi enää kulkea. Kulkeeko pyörä ryyppy päällä paremmin?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 31.8.2016 16:39
Kirjoittanut agub
Kaasutin vaikuttaisi olevan melko hyvin säädöissä, suutin 130, tulpan väri ruskea. Voisiko vika olla pakoaukonsäätimessä, vaikka säädin tekee kyllä tarkistusliikkeen ?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.11.2016 22:10
Kirjoittanut tuuge
Onko kellään kokemuksia sylinterikaupan 165cc sylinteristä

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 15.5.2017 18:52
Kirjoittanut mito jkl
Olis tulossa sellane 2008 vakio mito niin tilaanko mp racingin tt setin vai suoraan teharin? Ja jos teharin niin tarviiko säätää muuta kun suuttimet?

Huoltoväli?

ViestiLähetetty: 19.12.2017 19:41
Kirjoittanut Cebaristi69
Kuinkas useasti Mitoon pitäis vaihtaa mäntä kilometreissä? Entäs laakerit tai kampura? TT-pyörällä siis.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 19.12.2017 21:24
Kirjoittanut Zande
Männänvaihtoväli riippuu paljon nykyisestä männästä, käytetystä öljystä, kaasuttimen säädöistä ja ajotavasta, mutta 10-15tkm on männälle sopiva vaihtoväli. Tiedän, että Asso werken männällä on puristukset säilynyt yli 25tkm kun on hyvät öljyt ja kaasuttimen säädöt kohdallaan.

Alakerta taas on hyvä huoltaa 2-3 männänvaihdon välein. Tämäkin riippuu samoista asioista kuin männänvaihtoväli.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.7.2018 2:30
Kirjoittanut Hellstrom_lucas
Mitä kaasarin säädöt porukalla on tm35 mikunin kaasari 6EN11-53 neulalla. itellä Jollymoton putki ja vapari. Löysin netistä tätä mut helpompaa kysyä ennen kun ostaa suuttimia. :)
throttle slide 6.0
jet-needle 6EN11-53, 3th clip
pilot jet 20
main jet 350

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.7.2018 16:28
Kirjoittanut Rambler01
Osaisiko joku kertoa, että millaiset kuristukset on 2011vm mitossa/raptorissa?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 29.7.2018 23:47
Kirjoittanut Zande
Eiköhän siinäkin pakoputkesta kuristus löydy. Eli putkesta kuristus pois ja kaasuttimen säätö (todennäköisesti joutuu suuttimen lisäksi neulaa ja suutinputkea vaihtamaan).
Tekniikka on hyvin lähellä Husqvarnan 2t kevareita sms:ää ja wre:tä, niiden palstoja tutkimalla päässee melko hyvin jäljille. Husqvarnan tapauksessa se kaasuttimen täystehosetti ei tunnu olevan paras ratkaisu, kaasutin on setin neulalla ja neulaputkella/suutinputkella pirun vaikea saada hyviin säätöihin, ja luultavasti Miton kanssa on täysin samaa ongelmaa odotettavissa. Kannattaneekin ensin kokeilla vakioneulalla ja neulaputkella säätää kaasutin, hyvällä tuurilla saa sen toimimaan ja käymään kunnolla, jopa paremmin kuin vaihtamalla ne. Silloin voi välttyä Husseista turhankin tutuksi tulleelta rötäämiseltä.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 10.11.2018 17:21
Kirjoittanut Pyha_jonne
Mikä mahtaa olla kun mito ei käynnisty. Eli ostin tossa miton joka oli istunut 2v toimi kuulema silloin kun oli talliin laitettu ainut vika oli kuulema se että välillä akku oli loppunut ajon jälkeen. nyt kun ite sain sen tänne ni ei käynnisty millään tulppa on katottu kaasari on katottu. Akku vähän temppuilee mutta toimii silti ja työntö käynnistystä on kokeiltu. kuuluu myös outo piip ääni vähän väliä voisiko se liittyä vikaan?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 11.11.2018 3:14
Kirjoittanut MX_125
Ei varmaan kannata kertoa vuosimallia ja mitään lisätietoja?

>puristukset
>sähköjärjestelmä mitattu/tarkistettu
noista on hyvä alottaa vaikka

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 11.11.2018 3:28
Kirjoittanut Pyha_jonne
MX_125 kirjoitti:Ei varmaan kannata kertoa vuosimallia ja mitään lisätietoja?

>puristukset
>sähköjärjestelmä mitattu/tarkistettu
noista on hyvä alottaa vaikka


Noh vm on 2007. Kipinää tulee sitku. työntää ni kuulu helvetin moinen pauke ja kipinä tulee myöhässä. Nämä tiedot sain tän illan aikana selville. huomenna katon ongelmaa lisää

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 11.11.2018 18:47
Kirjoittanut MX_125
Jaa se on 07, jos ei oo pari vuotta ylivuotinen niin tuo viittais selkeesti siihen et staattori/vauhtis on paskana. Hyvin yleinen vaiva.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 18.1.2019 17:19
Kirjoittanut öölipena
Mistä muualta suomesta saa läppiä kun mpracingiltä? Oli vähä omaan makuun turhan kalliita ~130€ pari.
Kyseessä nämä vanhemmat mallit 6porttiset vai miten se sanotaan eli 3ylähällä ka 3alapuolella.

Tai sitten eikös jostain hussesta sovi läppärunko läppineen mitoon jos vaikka samalla päivittäis vähän parempiin vai onko mitään apua?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 18.1.2019 20:21
Kirjoittanut MX_125
Kannattaa heittää suoraa uudemmat 8-porttiset vaan sisään. Hussen, hondan jne läppärungot sopii kyllä mutta alkuperäinen on yleensä paras. Ebaystä saa ihan uusiakin 8-porttisia läppärunkoja 80-90e hintaluokassa.
https://www.ebay.co.uk/itm/REED-VALVE-C ... 3319908269