Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Cagiva Mito viritys/tekniikka

Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 17:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 29.8.2016 21:07

Kyllä kuristuksen pitäisi olla siinä kutakuinkin putken alussa.
Ettei vain olisi jotakin muuta nyt pielessä, kyllä sen Miton pitäisi vakionakin jo enemmän kulkea kuin satasta. Voisiko olla, että kurit on poistettu, mutta kaasutinta ei säädetty, jolloin laihalla käydessä ei sitten jaksaisi enää kulkea. Kulkeeko pyörä ryyppy päällä paremmin?
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Liittynyt:
9.11.2010 16:11
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut agub » 31.8.2016 15:39

Kaasutin vaikuttaisi olevan melko hyvin säädöissä, suutin 130, tulpan väri ruskea. Voisiko vika olla pakoaukonsäätimessä, vaikka säädin tekee kyllä tarkistusliikkeen ?
Liittynyt:
30.11.2016 21:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tuuge » 30.11.2016 21:10

Onko kellään kokemuksia sylinterikaupan 165cc sylinteristä
Liittynyt:
15.5.2017 17:47
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mito jkl » 15.5.2017 17:52

Olis tulossa sellane 2008 vakio mito niin tilaanko mp racingin tt setin vai suoraan teharin? Ja jos teharin niin tarviiko säätää muuta kun suuttimet?
Liittynyt:
23.8.2017 17:48
Huoltoväli?

ViestiKirjoittanut Cebaristi69 » 19.12.2017 18:41

Kuinkas useasti Mitoon pitäis vaihtaa mäntä kilometreissä? Entäs laakerit tai kampura? TT-pyörällä siis.
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 17:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 19.12.2017 20:24

Männänvaihtoväli riippuu paljon nykyisestä männästä, käytetystä öljystä, kaasuttimen säädöistä ja ajotavasta, mutta 10-15tkm on männälle sopiva vaihtoväli. Tiedän, että Asso werken männällä on puristukset säilynyt yli 25tkm kun on hyvät öljyt ja kaasuttimen säädöt kohdallaan.

Alakerta taas on hyvä huoltaa 2-3 männänvaihdon välein. Tämäkin riippuu samoista asioista kuin männänvaihtoväli.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Liittynyt:
2.8.2017 11:07
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hellstrom_lucas » 7.7.2018 1:30

Mitä kaasarin säädöt porukalla on tm35 mikunin kaasari 6EN11-53 neulalla. itellä Jollymoton putki ja vapari. Löysin netistä tätä mut helpompaa kysyä ennen kun ostaa suuttimia. :)
throttle slide 6.0
jet-needle 6EN11-53, 3th clip
pilot jet 20
main jet 350
Liittynyt:
17.7.2018 23:01
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rambler01 » 29.7.2018 15:28

Osaisiko joku kertoa, että millaiset kuristukset on 2011vm mitossa/raptorissa?
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 17:50
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zande » 29.7.2018 22:47

Eiköhän siinäkin pakoputkesta kuristus löydy. Eli putkesta kuristus pois ja kaasuttimen säätö (todennäköisesti joutuu suuttimen lisäksi neulaa ja suutinputkea vaihtamaan).
Tekniikka on hyvin lähellä Husqvarnan 2t kevareita sms:ää ja wre:tä, niiden palstoja tutkimalla päässee melko hyvin jäljille. Husqvarnan tapauksessa se kaasuttimen täystehosetti ei tunnu olevan paras ratkaisu, kaasutin on setin neulalla ja neulaputkella/suutinputkella pirun vaikea saada hyviin säätöihin, ja luultavasti Miton kanssa on täysin samaa ongelmaa odotettavissa. Kannattaneekin ensin kokeilla vakioneulalla ja neulaputkella säätää kaasutin, hyvällä tuurilla saa sen toimimaan ja käymään kunnolla, jopa paremmin kuin vaihtamalla ne. Silloin voi välttyä Husseista turhankin tutuksi tulleelta rötäämiseltä.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Liittynyt:
10.11.2018 15:48
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pyha_jonne » 10.11.2018 16:21

Mikä mahtaa olla kun mito ei käynnisty. Eli ostin tossa miton joka oli istunut 2v toimi kuulema silloin kun oli talliin laitettu ainut vika oli kuulema se että välillä akku oli loppunut ajon jälkeen. nyt kun ite sain sen tänne ni ei käynnisty millään tulppa on katottu kaasari on katottu. Akku vähän temppuilee mutta toimii silti ja työntö käynnistystä on kokeiltu. kuuluu myös outo piip ääni vähän väliä voisiko se liittyä vikaan?
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 11.11.2018 2:14

Ei varmaan kannata kertoa vuosimallia ja mitään lisätietoja?

>puristukset
>sähköjärjestelmä mitattu/tarkistettu
noista on hyvä alottaa vaikka
Liittynyt:
10.11.2018 15:48
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pyha_jonne » 11.11.2018 2:28

MX_125 kirjoitti:Ei varmaan kannata kertoa vuosimallia ja mitään lisätietoja?

>puristukset
>sähköjärjestelmä mitattu/tarkistettu
noista on hyvä alottaa vaikka


Noh vm on 2007. Kipinää tulee sitku. työntää ni kuulu helvetin moinen pauke ja kipinä tulee myöhässä. Nämä tiedot sain tän illan aikana selville. huomenna katon ongelmaa lisää
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 11.11.2018 17:47

Jaa se on 07, jos ei oo pari vuotta ylivuotinen niin tuo viittais selkeesti siihen et staattori/vauhtis on paskana. Hyvin yleinen vaiva.
Liittynyt:
5.7.2018 17:03
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut öölipena » 18.1.2019 16:19

Mistä muualta suomesta saa läppiä kun mpracingiltä? Oli vähä omaan makuun turhan kalliita ~130€ pari.
Kyseessä nämä vanhemmat mallit 6porttiset vai miten se sanotaan eli 3ylähällä ka 3alapuolella.

Tai sitten eikös jostain hussesta sovi läppärunko läppineen mitoon jos vaikka samalla päivittäis vähän parempiin vai onko mitään apua?
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 18.1.2019 19:21

Kannattaa heittää suoraa uudemmat 8-porttiset vaan sisään. Hussen, hondan jne läppärungot sopii kyllä mutta alkuperäinen on yleensä paras. Ebaystä saa ihan uusiakin 8-porttisia läppärunkoja 80-90e hintaluokassa.
https://www.ebay.co.uk/itm/REED-VALVE-C ... 3319908269