Sivu 1, 4:sta

Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 25.4.2015 19:12
Kirjoittanut Ghostly.K
Jatkuu, vanhat viestit Täältä

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.5.2015 20:29
Kirjoittanut SähköSiika
Kuva
Mihkä tän maadotusjohdon pitäis mennä? Auttakaa nopeesti :oops:

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.5.2015 21:35
Kirjoittanut Zande
Muistaakseni toinen pää kuuluu sytytyspuolan toisen kiinnityspultin alle (maadoittaa puolan)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 7.5.2015 21:39
Kirjoittanut SähköSiika
Siellä on jo yksi kenkä pultin alla eli ei taida olla tuo :shock:

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 9.5.2015 21:20
Kirjoittanut SähköSiika
Mitäs tulppaa kannattaisi käyttää lasketulla kupukannella ja isommalla kaasarilla, v-forcella yms. vireillä? Pyöränä on sp525. Ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa. Muuten pyörä toimii.
Nyt on BR8ES. Vakio on ilmeisesti BR8EG. Lueskelin että porukka käyttää kuitenkin BR9EG:tä?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 9.5.2015 21:30
Kirjoittanut .Juho
Oikea tulppa selvinnee ihan kokeilemalla - että kummalla toimii paremmin; BR8EG vai BR9EG.

ES = kuparisydäminen kärki
EG = nikkeliseoksinen kärki

Yleensä liian kuumalla sytytystulpalla ei tykkää ottaa kierroksia kunnolla.. pätkii/rötää.
Näin siis ainakin omilla 2-pyöräisillä tehnyt.

Myöskin heikko käynnistyvyys ja tyhjäkäynnin puuttuminen voi johtua väärästä tulpan lämpöarvosta.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 9.5.2015 23:40
Kirjoittanut SähköSiika
Kiitos infosta. Tilanne on siis seuraava: vaihdoin männän, ja samalla tuli vhsb 34, isompi imukaula, tt-putki, honda cr:n v-forcet ja kansi laskettiin niin että squish on n. 0.75mm. Puristuksia on vähän alle 200psi.

Tyhjäkäyntiruuvista loppuu
säätövara, ja pakko säätää kaasukahvasta vaijeria että pysyy edes käynnissä. Silloinkin käy pätkien, savuttaa paljon ja kuolaa öljyn ja bensan seosta putkesta. Tyhjäkäyntisuutin vaihdettu 60--> 42, ei juuri mitään vaikutusta. Ryyppy ei kanna ja kokeiltu myös ilman ilmanputsaria, mutta sekään ei muuttanut tilannetta. Ajossa toimii kuitenkin todella hyvin isommalla kaasulla eikä röpötä tai savuta. Tankissa 2,5% seos, koska tuorevoitelu on poistettu.

Hankala uskoa että johtuisi tulpasta kun ennen virejä kävi tyhjäkäyntiäkin tuolla br8es:llä.
Haen kuitenkin huomenna BR9EG:n ja katson mitä käy.

Vinkkejä otetaan vastaan. Kyseessä -09 sp525.

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 10.5.2015 16:16
Kirjoittanut SähköSiika
Noniin eli selvittelin vähän asiaa. Tyhjäkäyntisuuttimen jälkeen on tuollainen suutinputki joka on b60, kun pitäisi olla b40. Voiko toi suutinputki olla nyt se ongelma?
Luulisi että toi suutin ennen tota putkea määräisi kuitenkin sen bensan määrän?
Kuva

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 12.2.2016 19:01
Kirjoittanut Jotaivaan
Onko kukaa pitäny arrowin kanssa shortyä änkkää? Mimmoset äänet tullu ja jos joku on lyhentäny nii kui lyhyeks?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 10.5.2016 9:25
Kirjoittanut morjes
Mitä suuttimia sp525:seen jollymoton kanssa?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 6.6.2016 14:40
Kirjoittanut Buglife
Moro, onko kavereilta pikaista jeesiä ton Mito sp525 vm. 2010 Mikä on kun ei sitten millään tykkää pyörä käynnistyä ilman armotonta ryypyn venkslausta ja sähkstartin painamista ( välillä täytyy työntää käyntiin). Ja alkanut tehot hiipumaan tässä, mulla on jolly moton sp putki , mutta pytty on se vakio. Onko teillä jotain suosituksia/varmoja tapoja saada tehot kohdilleen , kuten jos jollakin olisi oikeat suutinten koot, vaikuttaako ilmanputsarin merkki mitään(?) , entäpä kaasari. Eli tiivistettynä: sähköstarttiin, käynnistyksen helpottamiseen ja noiden kovien nopeuksien osiin , myös suuttimien kokoon jos sais jeesiä:)

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.6.2016 21:52
Kirjoittanut Armaada
Onko tasalakimännällä muuten vakio-tt pyörässä mitään merkitystä? Aikomus olisi ehkä virittää enemmänkin tulevaisuudessa, mutta ainakin jonkin aikaa joutuisi vakiona ajamaan.
Sitten, millaista tuosta 200c kannesta on sorvata -h kantta? Olisiko johonkin linkata selventävää settiä?
Ja millä tavalla tuo evo2 sylinterin kohotus tapahtuu? Tai tarkemmin siis, mihin se vaikuttaa? Liittyykö se squish-välys tähän?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.7.2016 10:14
Kirjoittanut Armaada
Vastatakseni itse edelliseeni;

Eli 200c kannesta saadaan -h sorvaamalla se squish band, eli palotilan puristusrengas tasaiseksi, eli 90' kulmaan tiivistepintaan nähden, ymmärsinkö oikein?

Tämän jälkeen vaihdetaan tasalakimäntä ja kohotetaan sylinteriä, jotta saadaan kanavat aukeamaan oikein, jonka jälkeen korjataan puristusvälys joko madaltamalla kantta tai sylinteriä. 0,7mm oli eräs välys jonka näin, onko se sopiva tällaiseen käyttöön?

Edelleen kyllä pohdinnassa, ostaakko tuollainen tasalakimäntä, ilmeisesti siinä on etuja viritettäessä moottoria enemmän?

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 10.8.2016 20:03
Kirjoittanut thaitus
Mistä kiven alta löytää 07 mitoon vauhtipyörän, ducaton sähköt taitaa olla tossa.
240e suolaiseen hintaan löytyy staattori+vauhtis jostain ulkomaalaiselta sivulta mutta ei huvittaisi ostaa staattoriaki ku se on ehjä..Toinen vaihtoehto lyödä purkuun koko romu ku koneremppaan menee ainaki 500e jos toi kallis vauhtissysteemi pitää ostaa, ja 1000e pyörään ei mitään järkeä noin kallis remppa..kiitos vastauksista etukäteen

Re: Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 26.8.2016 16:21
Kirjoittanut agub
Missä 2007 vuoden miton kuristukset sijaitsevat ?
Putken alkukäyrässä ei näy holkkia, mutta pyörä ei silti ole täysitehoinen, kulkee korkeintaan 100 mittariin.